PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o pracę + umowa-zlecenie

  • 1. Data: 2003-12-22 09:42:00
    Temat: umowa o pracę + umowa-zlecenie
    Od: "PASQUALE" <p...@p...com>

    Witam Wszystkich,

    mam pytanie: czy istnieją jakieś ograniczenia, gdy będąc zatrudnionym w
    jednej firmie na umowie u pracę, podpisuję umowę-zlecenie z inną firmą?
    Gdzieś obiło mi się o uszy, że wynagrodzenie na umowie-zleceniu nie może być
    wyższe niż miesięczne wynagrodzenie na umowie o pracę. Czy to prawda?

    z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

    --
    ;-Pasquale

  • 2. Data: 2003-12-22 09:45:10
    Temat: Re: umowa o pracę + umowa-zlecenie
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    > Gdzieś obiło mi się o uszy, że wynagrodzenie na umowie-zleceniu nie może być
    > wyższe niż miesięczne wynagrodzenie na umowie o pracę. Czy to prawda?

    Raczej nie, ja też tak mam i nie słyszałem o czymś podobnym.

  • 3. Data: 2003-12-25 16:36:42
    Od: "Alina" <a...@p...one_nospam_t.pl>

    Użytkownik "PASQUALE" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    być
    > wyższe niż miesięczne wynagrodzenie na umowie o pracę. Czy to prawda?

    Przy umowie zlecenia ograniczenia nie dotyczą wynagrodzenia, tylko
    ubezpieczeń.
    Jeżeli na umowie o pracę otrzymujesz przynajmniej minimalne wynagrodzenie
    (brutto 800 PLN, od 01.01.2004 - 824 PLN), to z tytułu umowy zlecenia
    obowiązkowe dla Ciebie jest tylko ubezpieczenie zdrowotne, natomiast
    dobrowolne są rentowe i emerytalne.
    Jeżeli Twoje wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę jest mniejsze od
    minimalnego i nie masz ustalonego prawa do renty lub emerytury, to z tytułu
    umowy zlecenia obowiązkowe są ubezpieczenia emerytalne, rentowe i zdrowotne,
    a dobrowolne jest ubezpieczenie chorobowe.

    ali