PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło a stała praca w firmie

  • 1. Data: 2005-08-23 08:00:50
    Temat: Umowa o dzieło a stała praca w firmie
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Moja narzeczona (dopiero po studiach, doświadczenie = praktyki) dostała
    pracę.
    Ale jest pewien szkopuł. Chcą ją na okres próbny zatrudnić na podstawie
    umowy o dzieło. Sądzę, że jest to niezgodne z prawem, bo dziewczyna ma
    wykonywać pracę sekretarki (stanowisko nazwali 'office assistant') co ni
    cholery mi pod dzieło nie podchodzi.
    Czy mam rację?
    Jaki wybieg zastosować, by podpisali z nią umowę o pracę?
    Co w sytuacji, jeśli podpisze dzieło?

    --
    Pitt
    http://republika.pl/p_przewlocki/

  • 2. Data: 2005-08-23 08:24:22
    Temat: Re: Umowa o dzieło a stała praca w firmie
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:430ad38a$0$15474$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Moja narzeczona (dopiero po studiach, doświadczenie = praktyki) dostała
    > pracę.
    gratuluję

> [...]
    > umowy o dzieło. Sądzę, że jest to niezgodne z prawem, bo dziewczyna ma
    > wykonywać pracę sekretarki (stanowisko nazwali 'office assistant') co ni
    masz rację

    > Jaki wybieg zastosować, by podpisali z nią umowę o pracę?
    Powołać się na prawo pracy.

    > Co w sytuacji, jeśli podpisze dzieło?
    Zero składek.

    pozdr.
    m.

  • 3. Data: 2005-08-23 10:13:01
    Temat: Dzieło to dzieło ... nie praca!
    Od: "b3a.1002" <0...@o...pl>

    No cóż, dzieło to dzieło
    w umowie o dzieło nie ma mowy o stałych godzinach pracy
    o stałym obowiązku
    liczy sie efekt tylko.

    Zawsze mozna sobie przyjśc do "dzieła" kiedy się chce
    (do pracy chodzi się na stałą godzinę zwykle)
    nie trzeba dzieła pilnowac ... liczy się efekt :)

    Znaczy wszelakie pisma i raporty trzeba w przypadku sekretarki uporządkować
    ale mozna sobie to w ramach dzieła + zrobić po 22-giej

    a spotkania mozna umawiać np z kawiarni z notebookiem w ręku.

    liczy się efekt :)

    Radzę pokazać ten mail
    potancjalnemu dzieło-dzwcy .. może zmieni zdanie :)

  • 4. Data: 2005-08-23 10:30:14
    Temat: Re: Dzieło to dzieło ... nie praca!
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    (...)
    >Radzę pokazać ten mail
    >potancjalnemu dzieło-dzwcy ..

    Ja bym nie pokazywał.

    > może zmieni zdanie :)

    Oczywiście, że zmieni. Po prostu poszuka kogoś innego.

    --
    pozdrawiam
    Bremse