PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa na czas nieokreślony - skrócony czas wypowiedzenia

  • 1. Data: 2004-04-01 05:51:32
    Temat: Umowa na czas nieokreślony - skrócony czas wypowiedzenia
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    Ciągle mam z tym problemy. Jeżeli w umowie o pracę na czas nieokreślony
    zostanie dodany zapis iż strony (pracodawca - pracownik) ustalają czas
    wypowiedzenia tej umowy na dwa tygodnie, to będzie ona w zgodnie z kodeksem
    pracy?

    Jeśli nie, to na jakiej podstawie prawnej?

    Pozdrawiam
    Janusz Grabis

  • 2. Data: 2004-04-01 06:37:32
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Janusz" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zostanie dodany zapis iż strony (pracodawca - pracownik) ustalają czas
    > wypowiedzenia tej umowy na dwa tygodnie, to będzie ona w zgodnie z

    Nie będzie zgodne. W umowie o pracę nie trzeba i nie można określać
    terminów wypowiedzenia, ponieważ wynikają one z Kodeksu pracy i stażu
    pracy u danego pracodawcy:
    1) do 6 mies. - 2 tygodnie,
    2) powyżej 6 mies. - 1 miesiąc,
    3) powyżej 3 lat - 3 miesiące.

    > Jeśli nie, to na jakiej podstawie prawnej?

    Na podstawie Kodeksu pracy.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-04-01 16:05:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 1 Apr 2004 08:37:32 +0200, "waczek"
    <w...@i...pl> zakodował:

    >Nie będzie zgodne. W umowie o pracę nie trzeba i nie można określać
    >terminów wypowiedzenia, ponieważ wynikają one z Kodeksu pracy i stażu

    A niby czemu nie można?

    Art. 18. § 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie mog? być mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy.

    I to jedyne ograniczenie w tym względzie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2004-04-01 19:31:00
    Od: "Ania" <b...@p...onet.pl>

    Okresy wypowiedzenia umowy o pracę na czas nieokreślony są ścisle określone-
    art 36 Kodeksu pracy, jeśli w umowie o pracę jest zapis, że okres
    wypowiedzenia będzie zawsze wynosił 2 tygodnie , pomimo tego, że okres
    zatrudnienia wskazuje, iz okres wypowiedzenia powinien wynosić 1 lub 3
    miesiące, wówczas w miejsce zapisu umowy stosuje się zapis kodeksu, o czy
    ustawodawca stwierdza w art. 18 Kodeksu pracy.

  • 5. Data: 2004-04-02 12:21:35
    Od: "Małgosia" <m...@p...oip.pl>

    witam:)
    ...nie mozna ustalać warunków gorszych od tych które wynikają z KP;
    jednocześnie patrząc w drugą stronę, w regulaminach i ukł. zbiorowych można
    zawierać korzystniejsze warunki pracy niż te które gwarantuje KP.
    ---------
    Pozdrawiam
    gosia@