PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa licencyjna

  • 1. Data: 2003-06-30 00:16:56
    Temat: Umowa licencyjna
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    Witam,
    chce napisac dla pewnej osoby program i udostepnic go na pewien czas i na
    okreslonych warunkach, jestem studentem.

    Czy mozna w tym celu uzyc umowy licencyjnej? czy wystarczy dokument:

    --------
    Umowa licencyjna na program ......

    1) Autor Oprogramowania udziela licencji na jego uzywanie osobie ......,
    bedacej przedstawicielem firmy ..... do konca roku 2003 (bez mozliwosci
    odsprzedania dalej) za oplata 500 pln.

    2) W tym dokumencie Oprogramowaniem nazywam program ...... w postaci
    binarnej oraz dodatkowe pliki jak .... - w wersji ... , uzywane w
    niezmienianej postaci.

    3) Zabrania sie modyfikowania programu, reverse-engeneering, ... uzywania
    po 2004.01.01, poza granicami Polski, ...

    4) Platnosc musi nastapic w terminie do 10 dni roboczych od podpisania
    umowy, po tym terminie beda naliczane odsetki w wysokosci 1% ceny licencji
    dziennie (5 pln dziennie), oprocentowane nie sa skladane - podstawa 500 pln
    jest stala.

    5) Za zlamanie ktoregokolwiek z w/w punktow nabywca programu jest
    zobowiazany zaplacic kare 2000 pln plus oszacowane staty zaleznie od tego
    jak bardzo licencja zostala by przekroczona, na zasadach takich jak w
    ptk. 4) oraz pokrycie wszelkich ew. kosztow sadowych.
    --------

    CO dodac, poprawic, czy klient musi byc firma, czy wystarczy dzialanosc
    gospodarcza, czy tez moze byc "zwykla" osoba fizyczna, a jak z autorem?

    Ile dokladnie klient musi wydac aby mi dac na reke 500, a nastepnie ile ja
    musze z tych 500 odprowadzic podatku?

    Pozdrawiam :)

    --
    ~~~~~~~l-.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\ Dzieci Wszech Kaszub ;) /
    ____| ]____, . :-- '-----------------------L'|

  • 2. Data: 2003-06-30 06:00:57
    Temat: Re: Umowa licencyjna
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 30 Jun 2003 00:16:56 GMT, "Rafal 'Raf256' Maj"
    <s...@r...com> zakodował:

    >Czy mozna w tym celu uzyc umowy licencyjnej? czy wystarczy dokument:

    Robisz to na umowę o pracę??
    Jeżeli nie, to NTG, jeżeli tak, to program jest własnością pracodawcy
    i nic Ci do tego, jak on go licencjonuje.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-06-30 07:07:49
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Jeżeli nie, to NTG, jeżeli tak, to program jest własnością pracodawcy
    > i nic Ci do tego, jak on go licencjonuje.

    nie do końca, bo pomimo, że soft jest wykonywany przez pracownika
    istenieje coś takiego jak zakres przekazanych praw autorskich materialnych.
    przykład:
    firma zatrudnia XXX do wykonania systemu do wewnętrznej obsługi firmy,
    temat jest poruszany na rozmowie wstępnej, i strony zgodnie ustalają, że
    pracownik zostaje zatrudniony na 6 miesięcy aby takowy program
    wykonał.

    konsekwencje:
    firma posiada prawa autorskie majątkowe (nabrała w drodze stosunku pracy)
    jednak tylko w zakresie wewnętrznego użytku.
    nie może go licencjonować czy odsprzedawać, udostępniać.

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl