PracaGrupypl.praca.dyskusje › Certyfikaty informatyczne - czy warto?

  • 1. Data: 2003-06-30 02:00:06
    Temat: Certyfikaty informatyczne - czy warto?
    Od: "Jakub Bryl" <j...@p...onet.pl>

    Witam!

    Chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o certyfikatach typu MSCE, MSCA, CCNA
    etc. Czy korzyści z ich posiadania warte są niemałych nakładów finansowych
    włożonych w kursy i egzaminy? Czy pracodawcy w Polsce rzeczywiście zwracają
    uwagę na listę posiadanych certyfikatów? Podobno za granica certyfikaty
    bardzo ułatwiają życie.

    Podejrzewam że wiedza zawsze będzie na pierwszym miejscu, więc i tak
    "papierowy inżynier" przegra w rywalizacji o dobrą posadę ze specjalistą bez
    papierka, tylko czy ten bez papierka zostanie w ogóle zaproszony na rozmowę
    kwalifikacyjną?

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Bryl GG: 2715980 e-mail: jbryl(at)poczta.onet.pl
    "Któż umie tak jak Polak mówiąc milczeć, milcząc pić, tak

  • 2. Data: 2003-07-01 07:14:36
    Temat: Re: Certyfikaty informatyczne - czy warto?
    Od: "Sharq" <s...@p...com>

    Witam

> [...]
    zwracają
    > uwagę na listę posiadanych certyfikatów? Podobno za granica certyfikaty

    ... mam kolege ktoremu niewiele brakuje z tych literek do alfabetu :-).
    Owszem jest zapraszany na rozmowy, wszystko spox, bez problemu. Ale
    pojawiaja sie gdy pada "trudne pytanie": jakie sa panskie oczekiwania?. No
    wiec gosc znajac swoja wartosc nie schodzi ponizej 5-tki na reke (Warszawa).
    Z tego co mi opowiadal na tym najczesciej koncza sie jego rekrutacje

    Od strony pracodawcy zalozenie w dzisiejszych czasach jest takie:
    bez literek pracujesz charytatywnie, jesli masz literki jestes
    wolontariuszem z dieta na przezycie dnia.
    (nie jest to regula, dlatego ze w duzych koncernach potrafia docenic wartosc
    inzyniera tak jak piszesz, i sa w stanie latwo zweryfikowac przydatnosc
    inzyniera "bez literek", ale z wiedza od inzyniera "z literkami" ale bez
    wiedzy)
    generalnie certyfikaty obecnie (tak jak studia) nie gwarantuja zdobycia
    ciekawej pracy.

    pozdrawiam
    sharq

    P.S. osobiscie omijam z daleka ogloszenia firm w ktorych pada sformulowanie
    "wymagane posiadanie certyfikatu ...."
    co innego jesli takie pytanie padnie na rozmowie.

  • 3. Data: 2003-07-01 08:18:48
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Sharq wrote:

    > Witam

    > zwracają
    >

    > P.S. osobiscie omijam z daleka ogloszenia firm w ktorych pada sformulowanie
    > "wymagane posiadanie certyfikatu ...."

    mowisz o informatycznych ?
    to proste ze chca odsiac tabun ludzi ktorym sie _wydaje_ ze sie
    znaja...i nie zawracac nimi glowy...masz papier masz plus :)

    > co innego jesli takie pytanie padnie na rozmowie.

    na rozmowie juz wiedza z kim rozmawiaja :)

    m.

  • 4. Data: 2003-07-03 08:48:56
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o certyfikatach typu MSCE, MSCA, CCNA

    <jak jest>
    Obecnie taki certyfikat sprawia ze przelatujesz przez pierwsze sitka.
    I nawet cie wezma na rozmowe.
    </jak jest>

    Imho jednak, wartosc certyfikatow sie zdegraduje strasznie.
    Niektore certyfikaty sa zdobywane wrecz przypadkiem.
    Moim zdaniem nie beda wyznacznikiem wiedzy, a raczej beda dawac dodatkowe
    bonusy firmie (np w MS mozna zostac partnerem handlowym i dostac rozne
    gratisy).

    Certyfikaty takie zbiorowe typu MCSE beda dalej mialy znaczenie bo to juz
    jednak cos znaczy - zdac kilka egzaminow z danej platformy, ale jak to
    napisal Sharq - majac MCSE musisz sie cenic - bardziej niz obecnie robi to
    pracodawca.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 5. Data: 2003-07-03 23:42:59
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Bryl" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bdo5lu$5or$1@news.onet.pl...
    Odpowiem krótko, nie powiem Ci które literki ma mój przyjaciel, ale ma 9
    papierków z hologramami i takimi innymi bzdurami. Wydał na to fortunę
    (właściwie to "przepił" w ten sposób cały spadek po dziadkach) i wiesz co?
    No od 3 lat bezskutecznie szuka normalnej pracy. Pracuje jako admin za 600
    zł netto.

    motto
    icq 238159966

  • 6. Data: 2003-07-04 06:14:55
    Od: f...@p...onet.pl

    > No od 3 lat bezskutecznie szuka normalnej pracy. Pracuje jako admin za 600
    > zł netto.

    Znaczy to ni mniej ni wiecej ze z niego dupa wolowa.
    Same certyfikaty nie robia z nikogo dobrego towaru na
    rynku pracy - widac w przypadku Twojego kumpla, poza
    certyfikatami nie ma on nic wiecej do zaoferowania
    pracodawcy.

    FX

  • 7. Data: 2003-07-04 08:22:09
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rynku pracy - widac w przypadku Twojego kumpla, poza
    > certyfikatami nie ma on nic wiecej do zaoferowania
    Tak faktycznie. Wiem, że bardzo łatwo kreuje się takie poglądy, ale zanim
    następnym razem zrobisz wycieczkę osobistą w stronę moją, lub kogoś z moich
    znajomych to się szatanów proszę. Wyciągasz zbyt daleko idące wnioski, poza
    tym idziesz w zupełnie niewłaściwą stronę.

    motto
    icq 238159966