PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa...

  • 1. Data: 2002-09-08 12:55:08
    Temat: Umowa...
    Od: "Mirelcia" <m...@i...pl>

    Umowa o prace skonczyla mi sie chyba w lutym... Pierwsza mialam na okres
    probny, potem dwie na czas okreslony... Nastepnej nie podpisali ze mna do
    dziszejszego dnia... Teraz chce sie zwolnic... Czy obowiazuje mnie jakis
    okres wypowiedzenia... Co mam robic... Czy wymusic po prostu podpisanie
    zaleglej umowy do np dzisiejszego dnia? Jak to wyglada w swietle prawa?
    Mirelcia

  • 2. Data: 2002-09-08 13:15:18
    Temat: Re: Umowa...
    Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl>

    Mirelcia wrote:

> [...]
    > wymusic po prostu podpisanie zaleglej umowy do np dzisiejszego dnia?
    > Jak to wyglada w swietle prawa? Mirelcia

    Jeśli nie miałas podpisanej umowy, a mimo to byłas w stosunku pracy (czyli
    musiałs byc od do, miałas przełozonego) to de facto masz umowę oprace na
    czas nieokreślony. Wszytskie atuty sa w Twoim ręku. To pracodawca naruszył
    prawo. Wygrasz każda sprawe w sądzie. Czas wypowiedzenia zalezy od tego jak
    długo tam pracowałas.

    --

    Lia

  • 3. Data: 2002-09-08 13:41:05
    Od: "Mirelcia" <m...@i...pl>

    Użytkownik Lia <L...@w...poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:alfihl$k9h$...@n...onet.pl...

> [...]
    >
    > O wszystkim decyduje środowisko. Dlatego anioły fruwające w niebie mają
    > piękne skrzydła, natomiast anioły chodzące po ziemi mają piękne nogi.

    Pracowalam tam rowno rok... To ile mnie obowiazuje okresu wypowiedzenia?
    mirelcia

  • 4. Data: 2002-09-08 13:46:02
    Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl>

    Mirelcia wrote:

    > Pracowalam tam rowno rok... To ile mnie obowiazuje okresu
    > wypowiedzenia? mirelcia

    Jeden miesiąc. Ale musisz udowodnic mu ze masz umowe na czas nieokreslony,
    tylko w tym wypadku mozna mowic o okresie wypowiedzenia.

    okres wypowiedzenia mozna przedłuzyc n adrodze porozumienia stron, jezeli
    Twoje stanowisko wiąże się z odpowiedzialnością materialną.

    Oczywiście po dokonaniu wypowiedzenia mozesz przyspieszyc rozwiązanie umowy
    o prace. Jesli pracodawca sie n ato zgodzi.

    --

    Lia

  • 5. Data: 2002-09-08 16:04:22
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Mirelcia <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > okres wypowiedzenia... Co mam robic... Czy wymusic po prostu podpisanie
    > zaleglej umowy do np dzisiejszego dnia? Jak to wyglada w swietle prawa?

    W świetle prawa masz umowę na czas nieokreślony. Skoro zostałas
    dopuszczona do pracy, otrzymałaś wynagrodzenie, to umowa była zawarta.

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2002-09-08 16:05:25
    Od: "Mirelcia" <m...@i...pl>

    Użytkownik Lia <L...@w...poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:alfkb9$nla$...@n...onet.pl...

> [...]
    umowy
    > o prace. Jesli pracodawca sie n ato zgodzi.

    Problem w tym ze mi zalezy na tym zeby tego okresu w ogole nie miec... Nie
    musze sie zwolnic bo oni tak chca tylko znalazlam cos lepszego... i teraz
    nie wiem jak to zalatwic... zeby bylo z korzyscia dla mnie oczywiscie ale
    nie wbrew prawu:-) Umowy ... wlasciwie to tylko na gebe robie tu na czas
    nieokreslony... po malych wymuszeniach bo chcieli ze mna podpisac na czas
    okreslony.,..

    Mirelcia

  • 7. Data: 2002-09-08 16:10:08
    Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl>

    Mirelcia wrote:

    > Problem w tym ze mi zalezy na tym zeby tego okresu w ogole nie
    > miec...

    No to zalezy od dobrej woli pracodawcy.

> [...]

    > tylko na gebe robie tu na czas nieokreslony... po malych wymuszeniach
    > bo chcieli ze mna podpisac na czas okreslony.,..

    Wiesz co, nie kumam, Nie masz żadnej umowy podpisanej, robienia na gębę nie
    znam ( w prawi etego nei ma), jestem za kiepska w te klocki.
    Nakręciłaś, dopuściłaś do sytuacji niewyobrazalnej iniekorzystnej, radź
    sobie sama, powodzenia
    --

    Lia

  • 8. Data: 2002-09-09 07:02:12
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W świetle prawa masz umowę na czas nieokreślony. Skoro zostałas
    > dopuszczona do pracy, otrzymałaś wynagrodzenie, to umowa była zawarta.

    Problemem jest czy Pracodawca płacił za Ciebie ZUS i podatki. Jeżeli tak to
    idz do niego i rozwiąż w drodze porozumienia stron. Niech Ci wystawi
    świadectwo pracy i wszystko. Jeżeli nie to nic Cię nie obowiązuje, możesz
    nie przyjść do pracy od jutra (pracowałaś na czarno), lub oddać sprawę do
    PIP i Sądu Pracy.

    Wiesiek