PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co robic po podjeciu pracy gdy bylo sie rok na bezrobociu?

  • 1. Data: 2002-09-08 06:14:29
    Temat: Co robic po podjeciu pracy gdy bylo sie rok na bezrobociu?
    Od: "Artur" <a...@x...wp.pl>

    Po ponad rocznym pobycie na bezrobociu, podjalem prace. I chcialbym sie
    zapytac co wtej chwili powinienem zrobic. Slyszalem kiedys ze po podpisaniu
    umowy o prace mam do tygodnia wyslac kopie umowy o prace. Czy tak jest
    faktycznie, prosze o rade.
    Dziekuje za pomoc.

    --
    Artur
    mailto:a...@x...wp.pl

  • 2. Data: 2002-09-08 12:15:03
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Witam

    Jeśli nadal jesteś zarejestrowany w Urzędzie Pracy (pewnie byłeś) inawet jak
    Ci nie przysługuje prawo do zasiłku to i tak musisz ich powiadomić do 7d ni
    od daty podpisania nowej umowy o pracę.
    A tak na marginesie to modlić się aby pracodawca po 3 miesiacach nie
    zrezygował z Ciebie, co jest dziś z ich strony nagminne !!!

    Życzę powodzenia !!!

    Wrangler

  • 3. Data: 2002-09-08 18:27:31
    Od: Lith <l...@i...pl>

    Artur w artykule <alepr2$s5o$1@news2.tpi.pl> napisał(-a)... :) ->
> [...]
    > umowy o prace mam do tygodnia wyslac kopie umowy o prace. Czy tak jest

    Moze chodzilo o to ;) ->

    Ustawa z 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdzialaniu bezrobociu,

    art. 26. "Bezrobotny jest obowiazany zawiadomic w ciagu 5 dni powiatowy
    urzad pracy o podjeciu zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub
    pozarolniczej dzialalnosci oraz o zaistnieniu innych okolicznosci
    powodujacych utrate statusu bezrobotnego albo utrate prawa do zasilku",

    co zreszta jest skorelowane z obowiazkiem pracodawcy:

    art. 12. ->
    "4. Pracodawca przed zatrudnieniem pracownika obowiazany jest uzyskac od
    niego oswiadczenie o pozostawaniu lub niepozostawaniu w rejestrze
    bezrobotnych.
    5. Pracodawca obowiazany jest zawiadomic w formie pisemnej w ciagu 5 dni
    wlasciwy powiatowy urzad pracy o zatrudnieniu osoby zarejestrowanej jako
    bezrobotna lub o powierzeniu jej innej pracy zarobkowej".

    Powodzenia!