PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Dwujezyczne dzieci

  • 1. Data: 2002-09-07 22:36:37
    Temat: Re: Dwujezyczne dzieci
    Od: M...@n...at

    > Czesc,
    >
    > Bardzo jestem ciekawy czy ktos z Was ma dwujezyczne dziecko.

    Czesc
    ja jestem matka syna (3,5 roku), ktorego staram sie wychowywac dwujezycznie.
    Mieszkam w Austrii, ojciec jest austriakiem, w przedszkolu maly mowi po
    niemiecku, z ojcem, dziadkami rowniez, ze mna miesza obydwa jezyki (jednak
    przewaga jest polskiego, natomiast w Polsce u dzadkow mowi po
    polsku.....Zaczellam go uczyc po polsku chyba od poczatku roku, wczesniej bylam
    po prostu leniwa, czy moze balam sie ze bedzie mial klopoty z mowa, jednak
    okazalo sie niepotrzebne....
    W pracy mam kolezanke Chinke, ktora zyje w zwiazku z Turkiem, w domu posluguja
    sie niemieckim, ich 10 letnia corka podobno radzi sobie bardzo dobrze w tych
    trzech jezykach
    Pozdrawiam, Marzena