PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tragiczna pomyłka?

  • 11. Data: 2005-04-27 12:50:35
    Temat: Re: Tragiczna pomyłka?
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:opspv5osrlz2c1mg@blaster...

    > Z drugiej strony, idea przyświecająca całemu temu pomysłowi opiera się na
    > założeniach, że 1) nazwiska kandydatów w ogole nie są przypuszczalnie
    > czytane, przynajmniej nie na etapie wstepnej selekcji "rozmowa - kosz", a
    > w wersji ekstremalnej HR po prostu wręcza sekretarce wyniki swojego
    > odsiewu z poleceniem umówienia tych ludzi na rozmowę i dopiero od niej
    > dowiaduje się, ze są tu trzy aplikacje tego samego człowieka 2) oczywiscie
    > mowa o sytuacji, gdy ukazuje sie ogloszenie w prasie i przychodzi
    > powiedzmy 300 aplikacji.

    Ale czy zakladasz, ze aplikacja o tej samej tresci moze z jednym layoutem
    przejsc preselekcje, a z innym nie przejsc?
    O ile zaden z tych layoutow nie bedzie balaganiarski i niepoprawny, trudno
    sie spodziewac selekcji na tej podstawie - robi sie ja jednak na podstawie
    tresci.
    A wiec albo wszystkie 3 do kosza, albo do dalszego etapu, w ktorym (albo w
    ktoryms kolejnym) nastepuje wykrycie potrojnego przyslania - i negatywna
    ocena tego faktu, ktora moze wplynac na dalsza selekcje albo i nie - ale
    mamy tu niemal wylacznie ryzyko negatywnego wplyniecia. Pomysl wydaje mi sie
    bez sensu i nigdy sie z nim w praktyce nie zetknelam.

    I.

  • 12. Data: 2005-04-27 13:02:34
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: T.Omasz [Wed, 27 Apr 2005 13:44:15 +0200]:

    > Tak przy okazji - co sądzić o pomyśle wysyłania pod
    > jeden adres, powiedzmy trzech aplikacji, w poniedzialek,
    > srode i piatek, wszystkich trzech technicznie poprawnych,
    > acz zrobionych według różnych szablonów (różna czcionka,
    > różna tabelka, styl chronologiczny lub inny)?

    Ja tam wywalam od reki. Autor albo sie nie moze nijak
    zdecydowac, albo jest nachalny, albo probuje na mnie
    tanich sztuczek. Tak czy inaczej, posiada cechy, ktore
    moim zdaniem dyskwalifikuja go jako pracownika.

    Kira

  • 13. Data: 2005-04-27 13:04:31
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    tudzież w wiadomości news:opspv5osrlz2c1mg@blaster...

    > (też dałem ciała polonistycznie...)

    Odpowiadam zbiorczo - nie stresuj sie, przynajmniej nie przede mną, chyba
    już zauważałeś, że piszę posty tak jak je mówię (więcej ekspresji kosztem
    poprawności). Dla usprawiedliwienia dodam, iż pan Stiller tłumacząc
    Clockwork Orange na trzy kolejne wersje, już w pierwszej prognozował to
    zjawisko. Każdy zabija to co ukochał, jak mawia poeta uwięziony (też z C.O.
    choć o muzyce).

> [...]
    > odsiewu z poleceniem umówienia tych ludzi na rozmowę i dopiero od niej
    > dowiaduje się, ze są tu trzy aplikacje tego samego człowieka
    Pewnie istnieją takie ekstrema, ale to licha robota dawać sekretarce
    aplikacje do odsiania. Takiego hr-a to sam bym odsiał :)

    > Rzecz jasna, ja nie zamierzam uskuteczniac takiego pomyslu ani też
    > specjalnie go bronic - po prostu prowokuję obecnych na grupie HRów do
    > zwierzeń o swej pracy (w praktyce)
    No więc w skrócie to taki trójskładnikowy koktajl w dwóch trzecich wyląduje
    w koszu a w jednej trzeciej w odpowiedniej szufladce.

    pozdrawiam słownikowo :)
    m.

  • 14. Data: 2005-04-27 13:10:44
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2005 15:04:31 +0200, Maciej Sobczyk <m...@o...pl>
    napisał:

> [...]
    > Pewnie istnieją takie ekstrema, ale to licha robota dawać sekretarce
    > aplikacje do odsiania. Takiego hr-a to sam bym odsiał :)

    do umówienia. Zdaje się, że czytać też kochasz :)

    > No więc w skrócie to taki trójskładnikowy koktajl w dwóch trzecich
    > wyląduje
    > w koszu a w jednej trzeciej w odpowiedniej szufladce.

    w odpowiedniej?

    > pozdrawiam słownikowo :)

    również, nadal. :)

    --
    Niech żyją ci, co powinni, a resztę niech trafi szlag!
    <prywatnie pisz do mnie na serwer pocztowy gazeta.pl>

  • 15. Data: 2005-04-27 13:14:04
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "HERAKLES" <h...@b...pl> napisał w wiadomości

    > myślę, że można tak robić nawet specjalnie, albo nawet posunąć się dalej i
    > spreparować jakąś głębszą korespondencje z poruszonym jakimś
    > specjalistycznym tematem, a potem napisać sprostowanie!!!!!!!

    Ja tam w takiej sytuacji bym z przeprosinami zadzwonila, a nie pisala. I
    zapytala wprost, czy doslac wersje poprawna, czy tez zostanie to wybaczone i
    nie wplynie na szanse rekrutacyjne. IMHO lepsze wrazenie niz list z
    przeprosinami - bezposredni kontakt, jako "zawierajacy wiecej uwagi", jest w
    ogole odpowiedniejszy do przeprosin, gdy jedna ze stron jest czlowiek, a nie
    instytucja.

    I.

  • 16. Data: 2005-04-27 13:15:54
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    _____________________________

  • 17. Data: 2005-04-27 13:16:38
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2005 14:50:35 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > U?ytkownik "T.Omasz" <t...@f...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Ale czy zakladasz, ze aplikacja o tej samej tresci moze z jednym layoutem
    > przejsc preselekcje, a z innym nie przejsc?

    Tak. To własnie miałem na myśli. Taką ewentualność. Na podstawie bliżej
    nieokreślonego "wrażenia artystycznego". Coś w rodzaju dobioru odcieni
    stroju na rozmowie.

> [...]
    > trudno
    > sie spodziewac selekcji na tej podstawie - robi sie ja jednak na

    Wyłącznie? Tylko? Bezwarunkowo? W praktyce
    A mnie się wydawało, że to ja jestem zwolennikiem twardego stawania na
    gruncie merytoryczności, w odróżnieniu od innych, którzy w pewnych innych
    dyskusjach... o celach, dla których się pracuje na przykład... ;) Ale to
    dywagacja.

  • 18. Data: 2005-04-27 13:17:01
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    > 10-letnim stażem pracy i chcących pracować za 700zł miesięcznie" chyba
    nie 700 tylko 500!
    --
    _____________________________

  • 19. Data: 2005-04-27 13:19:28
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2005 15:02:34 +0200, Kira <c...@-...pl>
    napisał:

> [...]
    > tanich sztuczek. Tak czy inaczej, posiada cechy, ktore
    > moim zdaniem dyskwalifikuja go jako pracownika.

    (Ha! Ja widziałem wiele tanich sztuczek, które są wręcz zalecane przez
    fachowców...)

    Dziękuję za opinię :)

  • 20. Data: 2005-04-27 13:27:59
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    umówienia tych ludzi na rozmowę
    > do umówienia. Zdaje się, że czytać też kochasz :)
    Upsss, wydało się, jakim jestem typem "Do umówienia" = "do odsiania" ;-) A
    na serio: mam na mysli, że ocena powinna rozpoczynać się już w chwili
    sięgnięcia po CV, potem jest rozmowa, gdzie kandydat wstępnie zapada w
    pamięć (choćby to, czy drży mu głos, jaki ma ogólny poziom kultury, czy
    oddzwania, kiedy obiecuje, że to zrobi etc.).

    > w odpowiedniej?
    W sumie to wszystkie wylądują w odpowiedniej :) Pierwsza w szufladce
    odpowiedniej rekrutacji, pozostałe w odpowiedniej szufladce dla duplikatów
    (inaczej zwana koszem). Czy to o to chodziło? Bo nie wiem, czy dobrze
    zrozumialem?

    Usuwanie ot tak sobie dowolnych aplikacji jest o tyle niezdrowe, że później
    można świecić oczami przed kandydatem, który dzwoni się upewnić - przesłał
    CV, otrzymał potwierdzenie i chce dopytać, np. czy załącznik się otwiera. A
    tu aplikacji nie ma, upssss .. :(

    > również, nadal. :)
    i encyklopedycznie też :)
    m.