PracaGrupypl.praca.dyskusje › Telekomunikacja Polska - rozmowa kwalifikacyjna

  • 1. Data: 2003-06-05 13:11:47
    Temat: Telekomunikacja Polska - rozmowa kwalifikacyjna
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Witam

    Czy ktos przechodzil rozmowe w tej firmie? chodiz mi o pierwszy etap -
    pewnie jest dosc ogolny bez wzgledu na stanowisko.
    Opowiedzcie

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-05 15:32:51
    Od: "Sebastian" <s...@g...pl_SPAM>

    > Czy ktos przechodzil rozmowe w tej firmie? chodiz mi o pierwszy etap -
    > pewnie jest dosc ogolny bez wzgledu na stanowisko.
    > Opowiedzcie
    >
    > Pozdrawiam

    Może trochę OT, ale ja czegoś nie rozumiem. TP zwalnia masowo ludzi, zostało
    chyba jakieś 30% starej kadry, a tu zatrudniają nowych... mojej mamie
    brakowało 2 lata do wcześniejszej emerytury. No i co? zwolnili jak prawie
    wszystkich w moim mieście (Puławy)

    Seba

  • 3. Data: 2003-06-05 16:05:18
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > chyba jakieś 30% starej kadry, a tu zatrudniają nowych... mojej mamie
    > brakowało 2 lata do wcześniejszej emerytury. No i co? zwolnili jak prawie

    Myślę że zatrudniają w innym mieście i pewnie też na innych stanowiskach.
    Przecież nie przeniosą analityka z Puław do Szczecina na stanowisko montera.
    Następuje restrukturyzacja: jedne stanowiska się tnie a na drugie przyjmuje,
    dodatkowo czasem następują przesunięcia geograficzne (AFAIK tepsa czasami
    przenosi ośrodki obliczeniowe z miasta do miasta i wtedy tylko część starej
    ekipy będzie skłonna się przenieść wraz z rodzinami na stałe w inny koniec
    Polski).

    Pozdr,

    B.

  • 4. Data: 2003-06-05 18:48:58
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Ostatnio były ogłoszenia dotyczące pracy w centrum rozliczeniowym w Łodzi.
    Ktoś wcześniej już wspominał, że robią własnie tak - zwalniają starych,
    przyjmują młodych...potem przenoszą oddział w inne miejsce zwalniając
    kolejne osoby...
    pewnie chcą doprowadzić do tego, że będą same świeże osoby, "nie skażone"
    pracą w TPSA, którym można płacić cienką pensje itp..

    pozdr
    Krzysiek

  • 5. Data: 2003-06-06 04:48:48
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > chyba jakieś 30% starej kadry, a tu zatrudniają nowych... mojej mamie
    > brakowało 2 lata do wcześniejszej emerytury. No i co? zwolnili jak prawie

    Sorry za szczerość, ale gdybym ja decydował o kadrach takiej firmy jak na przykład
    tepsa to
    zacząłbym od zwolnienia wszystkich, którzy pracują dłużej niż 10 lat.
    Ci ludzie są niereformowalni i nic z nimi innego nie można zrobić.

    mer

  • 6. Data: 2003-06-06 09:51:41
    Od: "Lupin" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Sorry za szczerosć, ale gdybym ja decydował o kadrach takiej firmy
    > jak na przykład tepsa to zaczałbym od zwolnienia wszystkich,
    > którzy pracuja dłużej niż 10 lat.
    > Ci ludzie sa niereformowalni i nic z nimi innego nie można zrobić.
    >
    > mer

    Jasne mer.
    Szereg zwartych oddziałów, trochę piachu i po kłopocie.
    Coś w tym rodzaju masz na myśli ?
    No bo chyba nie chciałbyś utrzymywać takiej rzeszy bezrobotnych ?

    Lupin

  • 7. Data: 2003-06-06 11:29:45
    Od: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

    Sebastian <s...@g...pl_SPAM> napisał(a):

    > Może trochę OT, ale ja czegoś nie rozumiem. TP zwalnia masowo ludzi, zostało
    > chyba jakieś 30% starej kadry,
    To proste! Decydentom tepsy tak odp......... , że nawet pani sprzątaczka ma
    mieć dwa fakultety i trzy języki obce.

    > a tu zatrudniają nowych... mojej mamie
    > brakowało 2 lata do wcześniejszej emerytury. No i co? zwolnili jak prawie
    > wszystkich w moim mieście (Puławy)

    100% załogi ma mieć co najmniej wyższe wykształcenie. Poza tym nowy rotacyjny
    pracownik jest tańszy.

    Marek

  • 8. Data: 2003-06-06 22:08:16
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    mer napisał:

> [...]
    > zacząłbym od zwolnienia wszystkich, którzy pracują dłużej niż 10 lat.
    > Ci ludzie są niereformowalni i nic z nimi innego nie można zrobić.

    Przegięcia dają podobne efekty - jeżeli zrestrukturyzujesz firmę tak, że
    zostanie jedna osoba, to dla klienta z zewnątrz efekt jest taki sam -
    pomyśl o tym. ;)

    Flyer

  • 9. Data: 2003-06-06 22:12:34
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Lupin" <l...@p...onet.pl> writes:

    > Jasne mer.
    > Szereg zwartych oddziałów, trochę piachu i po kłopocie.
    > Coś w tym rodzaju masz na myśli ?

    dlaczego rozwiazanie umowy o prace w postaci zwolnien grupowych
    kojarzy ci sie zaraz z rozstrzeliwaniem?
    interesujace skojarzenie...

    > No bo chyba nie chciałbyś utrzymywać takiej rzeszy bezrobotnych ?

    ludzie to zasadniczo powinni sie utrzymywac sami - i tak bylo przez
    tysiace lat, nie istniala instytucja zasilkow i popatrz, cywilizacja
    sie rozwijala i szla do przodu...

    pnastwo opiekuncze, czy to w postaci socjalizmu bloku wschodniego czy
    to w postaci welfare w europie zachodniej nie zdalo egzaminu i warto o
    tym pamietac, zanim sie zacznie wypisywac o rzeszach bezrobotnych.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 10. Data: 2003-06-07 07:49:05
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

    Nie wydaje mi się wporzadku to ze zwolnili Twoja mame dwa lata przed
    emerytura, nie wiem jak to nazwac ale kurestwo to malo powiedziane.
    Trzymajcie się!