PracaGrupypl.praca.dyskusje › Telefon sluzbowy

  • 1. Data: 2003-09-09 21:29:11
    Temat: Telefon sluzbowy
    Od: OrzeH <b...@g...cy>

    witam
    taka standardowa historia:
    'pracowalem' w firmie (jak sie okazalo pozniej) bez umowy, miala byc
    podpisana 'na dniach' (ale nie doszlo do tego..)
    firma sie zamknela a mi zostal telefon komorkowy o ktory nikt sie nie
    upominal az do niedawna. zadzwonil na ten numer (chyba) wspolnik i
    uprzejmie poprosil o zaplacenie rachunku za telefon (nie musze wspominac
    ze jest zarejestrowany na firme) tutaj pytanie:
    nie podpisywalem zadnej umowy ktora upowaznialaby mnie do kozystania z
    tego telefonu (tzn dostalem go 'na gebe') - czy moga mnie pociagnac do
    zaplacenia tego rachunku??

    --
    O.R.Z.E.H.: Obedient Robotic Zealous Exploration Humanoid
    b...@f...jba!.gyra.cy (jlgavw fcnz.jba!) [ROT13]

  • 2. Data: 2003-09-10 05:54:49
    Temat: Odp: Telefon sluzbowy
    Od: "Hooligan" <m...@g...pl>

    Nic ci nie zrobia - nie ma umowy nie moze mokt od ciebie zadac placenia
    rachunkow.
    Wedlug mnie nawet nie musisz oddawac tego telefonu, ale to juz kwestia
    sumienia :-))))

    Hooligan

  • 3. Data: 2003-09-10 07:50:07
    Temat: Re: Telefon sluzbowy
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

    Użytkownik "OrzeH" <b...@g...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie podpisywalem zadnej umowy ktora upowaznialaby mnie do kozystania z
    > tego telefonu (tzn dostalem go 'na gebe') - czy moga mnie pociagnac do

    olej ich - nie ma papierku, nic nie podpisywales wiec nic ci nie moga
    zrobic. A czy oddasz telefon to juz sprawa sumienia - ja bym nie oddal

  • 4. Data: 2003-09-10 08:02:25
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "przemo77" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > olej ich - nie ma papierku, nic nie podpisywales wiec nic ci nie moga
    > zrobic. A czy oddasz telefon to juz sprawa sumienia - ja bym nie oddal

    A ja bym oddał jak najszybciej: telefon nie jest jego tylko firmy - firma
    może go o kradzież pozwać... Co do rachunku - telefon na firmę to i rachunek
    za firmę.

    FP

  • 5. Data: 2003-09-10 09:47:13
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bjmmm8$8qk$1@news.onet.pl...
> [...]
    > A ja bym oddał jak najszybciej: telefon nie jest jego tylko firmy - firma
    > może go o kradzież pozwać... Co do rachunku - telefon na firmę to i

    Watpie zeby firma go pozywala do sadu o jakis telefon wart maks 500 zl. Poza
    tym on nie podpisywal zadnego papierka ze bierze ten telefon (dostal go na
    gebe) wiec firma nie ma zadnego dowodu na to ze on ten telefon ma. Jak juz
    powiedzialem to sprawa sumienia czy go odda czy tez nie - ja bym tego
    telefonu nie oddal, tylko sprzedal go w komisie - zawsze pare groszy na
    bezrobociu sie przyda. A druga sprawa ze do sadu go nie podadza bo za
    zatrudnienie go na lewo bez umowy mogli by miec duzo wiekszy gnoj niz zyski
    z odzyskanego telefonu.

  • 6. Data: 2003-09-10 10:07:41
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    OrzeH <b...@g...cy> napisał(a):

> [...]
    > nie podpisywalem zadnej umowy ktora upowaznialaby mnie do kozystania z
    > tego telefonu (tzn dostalem go 'na gebe') - czy moga mnie pociagnac do

    Nie mogą, ale na twoim miejscu bym zachował się przyzwoicie. Skoro ci
    zaufano i dano telefon bez papierka, to nie nadużywaj tego zaufania.
    Najlepiej schowaj gdzieś ten telefon i nie uzywaj go. Tylko nie wiadomo,
    komu oddać - jeśli firma zamknięta. Lepiej nie oddawaj jakiejś przypadkowej
    osobie, bo dasz jakiemus facecikowi, a potem zgłosi się z awantura następny.
    Może wspólników było dwóch i jeden oskarża drugiego o kradzież i ciebie
    wciągną w jakieś sprawy sądowe.
    Jeśli telefon był służbowy, to musisz oddać go firmie, albo
    jakiemuś "następcy prawnemu" firmy czy coś takiego. Na pewno nie oddawaj bez
    pokwitowania - osoba której oddajesz, musi mieć jakieś pełnomocnictwo czy
    upoważnienie.

  • 7. Data: 2003-09-10 10:20:32
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    leszek <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie mogą, ale na twoim miejscu bym zachował się przyzwoicie. Skoro ci
    > zaufano i dano telefon bez papierka, to nie nadużywaj tego zaufania.

    Praca bez umowy to też był dowód zaufania? Skoro taka była taktyka szefów to
    niech teraz poniosą konsekwencje. Autor wątku już wie że nic mu nie grozi więc
    zrobi po swojemu.

    pzdr
    konlin

  • 8. Data: 2003-09-10 10:38:09
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > tym on nie podpisywal zadnego papierka ze bierze ten telefon (dostal go na
    > gebe) wiec firma nie ma zadnego dowodu na to ze on ten telefon ma.

    Złodzieje też nie podpisują papierków gdy kradną... Pan OrzeH ma telefon o
    którego upomina się właściciel - trzeba oddać. Liczą się dowody a nie
    sprawiedliwość... Ale rachunku nie musi płącić :)

    FP

  • 9. Data: 2003-09-10 11:54:38
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "przemo77" w wiadomości news:bjml20$28i$1@topaz.icpnet.pl napisal(a):

    > olej ich - nie ma papierku, nic nie podpisywales wiec nic ci nie moga
    > zrobic. A czy oddasz telefon to juz sprawa sumienia - ja bym nie oddal

    No bez zartow. Wsiadasz w jakis samochod, lapie Cie policja, a Ty im wesolo
    odpowiadasz, ze nie masz zadnych papierow wiec moga Cie w nos pocalowac?
    ;-) Wiem, ze samochod to co innego niz telefon - telefon zawsze mozna
    wyrzucic gdy widzi sie zblizajacych strozy prawa ;-)

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 10. Data: 2003-09-10 13:43:37
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bjml20$28i$1@topaz.icpnet.pl>, przemo77 wrote:

    > olej ich - nie ma papierku, nic nie podpisywales wiec nic ci nie moga
    > zrobic. A czy oddasz telefon to juz sprawa sumienia - ja bym nie oddal

    Jeśli będą w stanie udowodnić, że

    a) masz ten telefon
    b) prosili o jego zwrot, a Ty go nie oddałeś

    to w świetle prawa jesteś złodziejem ze wszystkimi tego konsekwencjami.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl