PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca zagranicą

  • 1. Data: 2003-09-09 19:23:31
    Temat: praca zagranicą
    Od: "chrupek" <c...@p...onet.pl>

    witam
    Mam pytanie do szanownej grupy. Jakie trzeba uzyskac pozwolenia i dokumenty
    zeby moc legalnie pracowac na terenie Unii Europejskiej. Chodzi mi o
    czerwiec przyszlego roku, kiedy juz bedziemy w UE. Z gory dzieki za pomoc

    pozdr
    chrupek

  • 2. Data: 2003-09-09 20:39:06
    Temat: Odp: praca zagranicą
    Od: "irek" <i...@w...pl>

    Użytkownik chrupek <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bjl9am$d5f$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > zeby moc legalnie pracowac na terenie Unii Europejskiej. Chodzi mi o
    > czerwiec przyszlego roku, kiedy juz bedziemy w UE. Z gory dzieki za pomoc

    caly problem w tym , ze tego to nawet najstarsi gorale nie wiedza

    pozdrowienia
    irek

  • 3. Data: 2003-09-09 21:10:03
    Temat: Re: praca zagranicą
    Od: "chrupek" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "irek" <i...@w...pl> napisał

    > dokumenty
    >
    > caly problem w tym , ze tego to nawet najstarsi gorale nie wiedza

    a jak jest z tym na dzien dzisiejszy ?

  • 4. Data: 2003-09-10 07:12:21
    Od: "Mateusz" <m...@w...pl>

    > a jak jest z tym na dzien dzisiejszy ?

    niemcy :
    szukasz pracodawcy sam (lub przez UP lub inne takie)
    ten wystawia ci umowe
    max do trzech miesiecy (lub tzw kontrakt do 9 miesiecy ale jak z tym
    dokladnie jest to nie wiem)
    ktora przesyla przez arbeitsamt do naszego UP a ci wysylaja ci do domu
    wezwanie po odbior tej umowy
    wraz z ta umowa udajesz sie do konsulatu lub ambasady RFN albo do jakiegos
    posrednika
    musisz miec ze soba
    -w/w umowe
    -jej kserokopie
    -wazny paszport (bez misia ;) )
    -zdjecie
    -oplate w wysokosci :
    a) wiza do jednego miesiaca ok 25Euro
    b) powyzej 30dni ale max do 90 dni 35 Euro
    Pieniazki te wplacasz na miejscu ale w zlotowkach wg ich tam jakiegos kursu
    ktory codzien sie zmienia nie pamietam tez czy podalem
    ci dobre stawki ale to mniej wiecej w tych granicach.
    Jesli zalatwiasz to przez posrednika to nie wiem ile to kosztuje
    Po kilku dniach masz wbita w paszport wize pracownicza, wiza jest wystawiona
    od...do daty sa podane wg umowy wystawionej przez pracodawce
    warto tez zaznaczyc ze chcesz miec wize wielokrotnego wjazdu tzn ze w
    trakcie pobytu mozesz wiele razy przekraczac granice
    czasem sie przydaje
    No wiec z tym paszportem mozesz juz legalnie pracowac w Niemczech przez czas
    trwania wizy

    Mozliwe sa tez wyjazdy na tzw zielona karte ale tylko w branzy IT/TK
    (chociaz nie wiem czy Schroeder tego nie ukrocil juz)
    oraz wyjazdy na kontrakty ktore trwaja max 9mies a potem 3 musisz siedziec
    na urlopie
    ale jak jest z tym to nie wiem
    zycze powodzenia i pzdr
    mateusz

  • 5. Data: 2003-09-10 08:03:02
    Od: "JC" <j...@d...net>

    "chrupek" <c...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "irek" <i...@w...pl> napisał

    > pomoc

    Kilka krajów : UK, Dania, Irlandia, Hiszpania, Szwecja, Holandia i nie
    pamietam kto jeszcze nie beda wymagaly pozwolen na prace od Polaków po
    wejsciu do UE.
    Beda na pewno wymagaly Niemcy i Austria, zalatwienie tego jest dosc trudne
    (zaleznie od branzy) lub nawet niemozliwe.

    > a jak jest z tym na dzien dzisiejszy ?

    Kiepsko. Informatycy maja wiecej szans, ale generalnie zarówno przed
    wejsciem jak i po prace musisz znalezc sobie sam.
    Po wejsciu odpadnie czesc formalnosci w w/w krajach.

    JC

  • 6. Data: 2003-09-11 08:31:54
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

    "JC" <j...@d...net> wrote in message news:bjmlri$6ef$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Kilka krajów : UK, Dania, Irlandia, Hiszpania, Szwecja, Holandia i nie
    > pamietam kto jeszcze nie beda wymagaly pozwolen na prace od Polaków po

    Akurat w Holandii to bez znaczenia. Co miesiac przybywa ok 10tys.
    bezrobotnych.
    Sam szukam pracy juz 9 miesiecy i nic :-(. Z pozwoleniem, czy bez, pracy
    po prostu nie ma.

    Misiek

  • 7. Data: 2003-09-11 15:59:50
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    Bedac obywatelem UE w Holadii: znajdujesz kogos kto chce cie zatrudnic,
    bierzesz od niego papier, jedziesz do biura po soffi numer (holenderski NIP) -
    biura sa w Roterdamie i w Hadze. Z SN mozesz zaczac prace. Trzeba pamietac ze
    obywatele UE nie posiadajacy holenderskiego obywatelstwa moga pracowac w
    holandii TYLKO 3 MIESIACE W ROKU, aby pracowac dluzej nalezy miedzy innymi
    zameldowac sie na stale w holandii co jest dosyc trudne i kosztowne.
    Trzy miesieczny okres pracy obowiazuje w wiekszosci panstw UE, w Wielkiej
    Brytanii nie ma takiego przepisu, ale wymagany jest takze nr podatkowy i
    zalozone konto w banku.

    3xt