PracaGrupypl.praca.dyskusje › Clarion - co sadzicie

  • 1. Data: 2003-09-09 21:10:28
    Temat: Clarion - co sadzicie
    Od: "rob177pl" <r...@p...onet.pl>

    witam wszystkich,

    zatrudniłem się w firmie w której używają Clariona5

    jako że nie jestem od programowania tylko od utrzymania pracy sieci mam do
    Was takie małe pytanko:

    czy zagłębić się w tworzenie oprogramowania w Clarionie?

    (czy ktoś tego używa, czy przyda mi się to w przyszłości, czy dać sobie
    spokój doskonalić co innego..)

    pozdroofki
    rob

  • 2. Data: 2003-09-09 21:29:04
    Temat: Re: Clarion - co sadzicie
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "rob177pl" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > czy zagłębić się w tworzenie oprogramowania w Clarionie?
    >
    > (czy ktoś tego używa, czy przyda mi się to w przyszłości, czy dać sobie
    > spokój doskonalić co innego..)

    Dac sobie spokoj i doskonalic cos innego.

    Wojtek

  • 3. Data: 2003-09-09 21:41:52
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

> [...]
    >
    > czy zagłębić się w tworzenie oprogramowania w Clarionie?
    >
    > (czy ktoś tego używa, czy przyda mi się to w przyszłości, czy dać sobie
    Zależy w czym chcesz pracować. Jeśli pociąga Cie pisanie softu to można.
    Napisałem fk w ciągu pół roku w międzyczasie ucząc się go, "pisząc" soft w
    cliprze (trzeba było z czegoś żyć). Teraz napisanie programu gabarytów fk
    przy uczciwej dniówce to miesiąc pracy. Znasz narządko wydajniejsze ?

  • 4. Data: 2003-09-09 21:44:09
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    Zapomniałem napisać, że w Polsce można go kupić, również rozszerzenia
    (speed.pl). Jest grupa dyskusyjna programistów i czasami się spotykamy.

  • 5. Data: 2003-09-09 21:46:12
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    > Dac sobie spokoj i doskonalic cos innego.
    Dlaczego tak doradzasz ?

  • 6. Data: 2003-09-09 22:00:36
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "pisarz programów" <q...@q...co> wrote in message
    > Dlaczego tak doradzasz ?

    Clarion jest programem, jak to sie ladnie nazywa, niszowym :)
    Sa oczywiscie wielcy zwolennicy prowadzacy wojne z przeciwnikami ale
    objektywnie jezeli ktos ma zaczac cos dlubac w tej dziedzinie to sa bardziej
    uniwersalne jezyki/srodowiska.

    Nie jest moim zamiarem dyskutowac czy Clarion jest "dobry" czy "zly" tylko
    ze jak zabierac sie za bazy danych to mysql czy oracle. Wiem, ze Clarion ma
    mase ciekawych rozwiazan (XML w v. 6, inne podejscie do tworzenia aplikacji
    itp.) ale pozostaje programem, ktory nie jest w powszechnym uzyciu.

    Zwroc takze uwage, ze pytajacy jest administartorem a nie programista,
    zakladam ze z niewielkim doswiadczeniem.

    Wojtek

  • 7. Data: 2003-09-09 22:08:29
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    > Clarion jest programem, jak to sie ladnie nazywa, niszowym :)
    To jest jego jedyna wada.

  • 8. Data: 2003-09-10 12:13:25
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    > To jest jego jedyna wada.

    To nie jest wada. To jest fakt, ktory powinno sie brac pod uwage decydujac
    sie na niego a nie np. Oracle (zeby juz pozostac w tych samych obszarach).

    Sa przepiekne jezyki programowania ktorych zalety mozna wymieniac i walczyc
    o niego jak o niepodleglosc. Co z tego, skoro dyskusja toczy sie wsrod 37
    osob (zwolennicy + przeciwnicy)... Dlatego sugeruje zajecie sie czyms innym
    jezeli sie dopiero zaczyna z programowaniem.

    Pozdrowienia,
    Wojtek

  • 9. Data: 2003-09-10 13:31:03
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    > To nie jest wada. To jest fakt, ktory powinno sie brac pod uwage decydujac
    > sie na niego a nie np. Oracle (zeby juz pozostac w tych samych obszarach).
    Język programowania to jedno, a baza to drugie. Doinformuję, że Clarion
    obsługuje również wspomniane przez Ciebie mysql i Oracle'a oraz
    przytłaczającą większość światowych formatów baz danych. A stosując dodatki
    do Clarion można zrobić wszystko (ja jeszcze nie) żeby wyjść poza dutychczas
    poruszony obszar.

    > Sa przepiekne jezyki programowania
    Oczyście że Clarion do nich nie należy, bo można tworzyć przepiękne programy
    w przepięknym Asemblerze. Przypomina mi to polemikę z polonistką, która
    czepia się stylu napisania wypracowania.

    > ktorych zalety mozna wymieniac i walczyc
    > o niego jak o niepodleglosc.
    Wskaż mi bardziej efektywne narzędzie któryn program kalibru fk napiszesz w
    miesiąc i w ciągu kilku minut przystosujesz do pracy bazami dBase'a,
    Btrieva'a, MSSQLa, Oracle'a i in.

    > Co z tego, skoro dyskusja toczy sie wsrod 37
    > osob (zwolennicy + przeciwnicy)
    Skąd ta liczba ? Czy sam CDN nie jest większy, a reszta kraju, a ilu
    korzystających z Clariona jest w firmie rob177pl ?
    Niezaprzeczalnie ferrari też nie jest najpopolarniejszym autem na świecie.

    > Dlatego sugeruje zajecie sie czyms innym
    > jezeli sie dopiero zaczyna z programowaniem.
    Jeszcze zależy programowaniem czego. Trzeba mieć różne przygotowanie do
    tworzenia softu typu fk i dla central telefonicznych, do obrabiarem
    numerycznych, itd. To rob177pl musi rozważyć co go interesuje, jakie ma
    przygotowanie, predyspozycje do takiej czy innej pracy. Twoja odpowiedź jest
    raczej babska: nie bo nie.
    over

  • 10. Data: 2003-09-10 15:15:12
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

> [...]
    dodatki
    > do Clarion można zrobić wszystko (ja jeszcze nie) żeby wyjść poza

    No tak tak, ale jakos jak przyjmuje sie do pracy programistow (a cos na ten
    temat wiem :)) to pytanie o Clarion jest tak samo prawdopodobne jak o VMS.

    > Oczyście że Clarion do nich nie należy, bo można tworzyć przepiękne
    programy
    > w przepięknym Asemblerze. Przypomina mi to polemikę z polonistką, która
    > czepia się stylu napisania wypracowania.

    A tego to juz nie rozumiem.

    > Wskaż mi bardziej efektywne narzędzie któryn program kalibru fk napiszesz
    > miesiąc i w ciągu kilku minut przystosujesz do pracy bazami dBase'a,
    > Btrieva'a, MSSQLa, Oracle'a i in.

    Nie wskaze. Clarion jest bezdyskusyjnie najlepszy. Szkoda tylko, ze jakos
    nie za bardzo jest na niego zapotrzebowanie jak sie oglada oferty o prace.

    > Skąd ta liczba ? Czy sam CDN nie jest większy, a reszta kraju, a ilu
    > korzystających z Clariona jest w firmie rob177pl ?
    > Niezaprzeczalnie ferrari też nie jest najpopolarniejszym autem na świecie.

    No wlasnie - dlatego ruch wokol grupy alt.fura.maluch jest jakos wiekszy niz
    wokol alt.fura.ferrari, na gieldzie tez. Mechanik znajacy malucha dostanie
    prace w kazdym warsztacie (i tym lepszym, i tym gorszym) a ten od ferrari to
    juz w 3 w Polsce. Fakt, praca super, no ale jakos mala podaz.

> [...]
    > numerycznych, itd. To rob177pl musi rozważyć co go interesuje, jakie ma
    > przygotowanie, predyspozycje do takiej czy innej pracy. Twoja odpowiedź

    Nie, to jest odpowiedz kogos, kto realnie patrzy na swiat rynku pracy. Moze
    byc to i babska odpowiedz, ale lepiej babska ostroznosc niz macho na
    bezrobociu :)

    Wojtek