PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szukanie pracy

  • 71. Data: 2011-01-31 18:06:27
    Temat: Re: Szukanie pracy
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    news:slrnikdm2p.lks.proteus@pl-test.org...

> [...]
    Ignorujesz

    > Z całym szacunkiem, ale *każdy* kalkuluje co i jak mu się opłaca.
    > Ty też to robisz, więc proszę przestań innych za to potępiać.

    jeszcze trzeba umieć liczyć :) sorry, ale firma, która nie odpisuje
    ludziom, gdy wypadałoby tak zrobić, zasłania się względami ekonomicznymi
    (czy jak to zwał, może być protestancka oszczędność jeśli chcesz), ma
    chyba poważne problemy z ustaniem na nogach (pomijając, że ma poważne
    problemy z PR a więc pośrednio z zarządzaniem). Zgadnij kto powiedział, że
    upadek firmy można łatwo przewidzieć obserwując uzupełnianie papieru
    toaletowego w WC.

    > A to sobie sam dośpiewałeś.

    Tak wiem, ona NIE CHCE a nie nie może wysłać tych e-maili. Nie jest to
    jednak tak wielka różnica jak Ci się wydaje :)

    > Pokerowe "sprawdzam": Wybierasz kredyt, odwiedzasz 5 banków.
    > Udzielasz innym bankom informacji, jak już jeden wybierzesz?

    Jeśli kontaktowałem się tam z ludźmi, którzy oczekiwali na moją odpowiedź,
    to oczywiście że tak. Jeśli prosiłem tylko o symulację (itp) to
    oczywiście, że nie, tak samo jak nie dzwonię do sklepu, w którymś coś
    oglądałem, z informacją że jednak nie kupię (i w obydwu przypadkach było
    to dorozumiane). Nota bene, wg. Twoich kategorii nie opłaciło się to, bo
    bywały banki, które w brzydki sposób próbowały zrobić mnie w ch.. np.
    grzebiąc w ostatniej chwili przy umowie więc chyba powinienem się
    podwójnie do nich nie odzywać. Korona mi jednak z głowy nie spadła, a
    jedyną dalszą konsekwencją jest to, że kilka osób z premedytacją nie
    korzysta z ich usług.
    BTW, przykład taki sobie (te sklepowe analogie na siłę przykładane w
    wątkach tego typu można o kant d.. potłuc). Już lepiej było, gdy mówiłeś
    "nie, bo nie".

    e.

  • 72. Data: 2011-01-31 19:12:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-31, entroper <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    [...]

> [...]
    > chyba poważne problemy z ustaniem na nogach (pomijając, że ma poważne
    > problemy z PR a więc pośrednio z zarządzaniem).

    Za dużo "dedukujesz" i Ci nie wychodzi.

    > Zgadnij kto powiedział, że upadek firmy można łatwo przewidzieć
    > obserwując uzupełnianie papieru toaletowego w WC.

    Zgadnij, czy jak (na rozmowie) z kandydatem pada stwierdzenie "jeśli
    będziemy zainteresowani, to skontaktujemy się najpóźniej w ciągu
    dwóch tygodni" jest wystarczające, czy nie? I dlaczego nie, skoro
    jednak ustaliliśmy, że nieinformowanie w przypadku rekrutacji jest
    zwyczajowe w PL?

    > Tak wiem, ona NIE CHCE a nie nie może wysłać tych e-maili. Nie jest to
    > jednak tak wielka różnica jak Ci się wydaje :)

    Po prostu sobie teorię dośpiewałeś, dobierając własną wizję świata.
    Norma w usenecie.

    > Jeśli kontaktowałem się tam z ludźmi, którzy oczekiwali na moją odpowiedź,
    > to oczywiście że tak.

    A na jakiej podstawie oczekiwali? Dlaczego założyłeś automagicznie,
    że w przypadkach w których brałem udział, też oczekiwali?

    > Jeśli prosiłem tylko o symulację (itp) to oczywiście, że nie, tak samo
    > jak nie dzwonię do sklepu, w którymś coś oglądałem, z informacją że jednak
    > nie kupię

    Dziękuję. Nie mam więcej pytań.

    > (i w obydwu przypadkach było to dorozumiane).

    A w rekrutacji dlaczego nie jest to dorozumiane, skoro ustaliliśmy że takie
    jest zachowanie zwyczajowe?

    > Nota bene, wg. Twoich kategorii [...]

    Przepraszam, ale zupełnie nie myślisz moimi kategoriami, więc odpuść
    sobie pisanie tego za mnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 73. Data: 2011-01-31 20:10:38
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Za dużo "dedukujesz" i Ci nie wychodzi.

    Czytaj własne posty po prostu :)

    > Zgadnij, czy jak (na rozmowie) z kandydatem pada stwierdzenie "jeśli
    > będziemy zainteresowani, to skontaktujemy się najpóźniej w ciągu
    > dwóch tygodni" jest wystarczające, czy nie?

    o, jakieś nowe dane...

    > I dlaczego nie, skoro
    > jednak ustaliliśmy, że nieinformowanie w przypadku rekrutacji jest
    > zwyczajowe w PL?

    ale ustaliliśmy w sensie ustaliłeś z kandydatem czy sam ze sobą? Bo OIDP
    po prostu ogłosiłeś, że w PL jest taki zwyczaj, że się ludziom nie
    odpisuje i tyle (i nie wiem, czy ktoś jeszcze to potwierdził). Ja np. znam
    i stosuję inne zwyczaje.

    > Po prostu sobie teorię dośpiewałeś, dobierając własną wizję świata.
    > Norma w usenecie.

    cytuję:
    "A jaki masz interes i pieniądz w tym, żeby odpisywać na maile
    osób z którymi nie masz zamiaru współpracować?"

    Jak to nie jest "nie chce", to kończmy tę dyskusję, bo po prostu
    manipulacyjnie wycofujesz się z tego, co sam twierdzisz.

    > A na jakiej podstawie oczekiwali? Dlaczego założyłeś automagicznie,
    > że w przypadkach w których brałem udział, też oczekiwali?

    Sprowadzaj sobie to na poziom przedszkola. Piszę/dzwonię do człowieka,
    omawiamy coś, coś ma być albo i nie, potem okazuje się, że nie, to dzwonię
    że sprawa już nieaktualna. Pisze ktoś do mnie maila w jakiejkolwiek
    sprawie, również chcąc coś, też odpisuję (że tak, że nie, z pomocą, itp)
    nie patrząc na każdym kroku, czy mi się to opłaca, czy nie. Nawet bym
    powiedział, że z zasady nie jest to opłacalne. Ale to są proste rzeczy. Ty
    oczywiście udajesz, że ktoś (realna, podpisana osoba), kto wysyła Ci CV to
    zwykły spamer marnujący Twój zajebiście cenny czas (lepiej policz, ile
    straciłeś go tutaj!). OK. Ale żebyś nie wiem jak gumową postawę teraz
    przyjął, pewne sprawy są czytelne. Wymsknęło Ci się, że nie masz żadnego
    interesu w odpisaniu na maila - i niech tak zostanie. Rób tylko to, w czym
    masz interes i miej tyle odwagi by się z tym nie kryć zamiast ogdryzać
    się, że "każdy kalkuluje". To śmieszne.

    > Dziękuję. Nie mam więcej pytań.

    Ja też już nie mam więcej pytań.

    > A w rekrutacji dlaczego nie jest to dorozumiane, skoro ustaliliśmy że
    takie
    > jest zachowanie zwyczajowe?

    patrz wyżej

    > Przepraszam, ale zupełnie nie myślisz moimi kategoriami, więc odpuść
    > sobie pisanie tego za mnie.

    nie myślę Twoimi kategoriami, co nie przeszkadza, że troszkę się tu nam
    zaprezentowałeś.

    e.

  • 74. Data: 2011-01-31 21:16:14
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    > A masz oczywiście statystyki i dowody na poparcie takiego twierdzenia?

    Wyłącznie własne obserwacje, statystyk na ten temat nie szukałem.

    > Standardy zarządzania mają się nijak do procesu rekrutacji.

    Takim stwierdzeniem tylko potwierdzasz moją tezę powyżej.

    Piotr

  • 75. Data: 2011-01-31 21:25:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-31, entroper <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    [...]

    > Czytaj własne posty po prostu :)

    Proszę. Zarzucasz mi niżej zagrywki przedszkolne, a sam prezentujesz
    "aniebotyzm". :)

    > o, jakieś nowe dane...

    Tak. A miałem powód by podawać je wcześniej?

    > cytuję:
    > "A jaki masz interes i pieniądz w tym, żeby odpisywać na maile
    > osób z którymi nie masz zamiaru współpracować?"

    Ty też w poprzednim poście opisałeś, że nie odpisujesz i nie
    powiadamiasz wszystkich, chyba że wcześniej tak ustalisz.
    Czyli też to kalkulujesz.

    > Jak to nie jest "nie chce", to kończmy tę dyskusję, bo po prostu
    > manipulacyjnie wycofujesz się z tego, co sam twierdzisz.

    To jest odbicie piłeczki w dyskusji. Doskonale widoczne jak się
    cytuje dyskusję z kontekstem, niewidoczne jak się manipuluje
    i wycina.

    > Sprowadzaj sobie to na poziom przedszkola.

    Nie muszę. Doskonale sobie radzisz sam. :>

> [...]
    > to opłacalne. Ale to są proste rzeczy. Ty oczywiście udajesz, że ktoś
    > (realna, podpisana osoba), kto wysyła Ci CV to zwykły spamer marnujący

    Znowu nadinterpretujesz.

    > (lepiej policz, ile straciłeś go tutaj!).

    Bardzo merytoryczne. To a propos tego przedszkola?

    > OK. Ale żebyś nie wiem jak gumową postawę teraz przyjął, pewne sprawy
    > są czytelne. Wymsknęło Ci się, że nie masz żadnego interesu w odpisaniu
    > na maila - i niech tak zostanie.

    W *konkretnym przypadku* i w odpowiedzi na *konkretną dyskusję*.
    Nie wyrywaj z kontekstu, ok?

    > Rób tylko to, w czym masz interes i miej tyle odwagi by się z tym nie kryć
    > zamiast ogdryzać się, że "każdy kalkuluje". To śmieszne.

    Robisz dokładnie to samo (o czym się ładnie rozpisałeś). Ja się z tym nie
    kryję. W pierwszych postach odpisałem, że tego nie robię, odpisałem
    dlaczego (co sugeruję *że robiłem*). Ty zdecydowałeś wszystko pominąć
    i skupić się na jednym zdaniu i to bez poznania przypadku, wnioskując
    na niepełnych danych. I to niby nie jest zarozumiałość i arogancja?

    > Ja też już nie mam więcej pytań.

    To przypomnę: obiecałeś nie krytykować, tylko uszanować poglądy.
    I stwierdzę fakt: skłamałeś.

    > nie myślę Twoimi kategoriami, co nie przeszkadza, że troszkę się tu nam
    > zaprezentowałeś.

    Nie manipuluj. Nie "nam", a co najwyżej "Tobie". I byłem u Ciebie przegrany
    już w Twojej pierwszej odpowiedzi w tym wątku, więc cokolwiek bym nie napisał
    i tak będziesz wiedział lepiej. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 76. Data: 2011-01-31 21:27:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-31, Piotr <y...@z...ru> wrote:

    [...]

    > Wyłącznie własne obserwacje, statystyk na ten temat nie szukałem.

    Polacy to w ogóle są mistrzami ugólnianiae biorąc pod uwagę tylko
    i wyłącznie "własne obserwacje". :)

    PS. Tak, tą tezę też wysnułem na podstawie własnych obserwacji :P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 77. Data: 2011-02-01 08:23:11
    Od: odk <o...@d...pg.gda.pl>

    > Pokerowe "sprawdzam": Wybierasz kredyt, odwiedzasz 5 banków.
    > Udzielasz innym bankom informacji, jak już jeden wybierzesz?

    Ja zawszę informuję czy to ubezpieczalnię, czy telefoniarzy, że wybieram
    ofertę konkurencji. Wtedy praktycznie zawsze znajduje się jeszcze lepsza
    promocja byle tylko u nich kupić. Jak będę brał kredyt zrobię to samo.

    --
    Michał Marek Gryko czasem zwany Odkurzaczem.

  • 78. Data: 2011-02-01 10:46:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-01, odk <o...@d...pg.gda.pl> wrote:

    [...]

    > Ja zawszę informuję czy to ubezpieczalnię, czy telefoniarzy, że wybieram
    > ofertę konkurencji. Wtedy praktycznie zawsze znajduje się jeszcze lepsza
    > promocja byle tylko u nich kupić. Jak będę brał kredyt zrobię to samo.

    Czyli nie robisz tego "bo tak wypada", tylko dlatego że liczysz na dodatkową
    korzyść.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 79. Data: 2011-02-04 14:13:13
    Od: z <z...@g...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Widać miałeś szczęście nie trafić na frustratów, którzy by Ci zmarnowali
    > kilka dni.

    Nic nie ma za darmo.
    Czasem wraz z planowaniem zakupu maszyny, tworzeniem nowego stanowiska
    pracy od razu typuje się człowieka który będzie tam pracował.
    Trzeba zasięgnąć języka, pogadać z gościem i zrobić na nim dobre
    wrażenie które potem z pewnością będzie zweryfikowane z rzeczywistością.
    Myślisz że to fanaberia? nie to czysta biznesowa kalkulacja.
    Dać ogłoszenie to każdy potrafi :-)

  • 80. Data: 2011-02-25 13:09:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie poszukuje się przecież pracy tylko u danego pracodawcy, kandydat
    > wysyła wiele zgłoszeń, i nic by nie zyskał, gdyby dostawał dziesiątki
    > listów z nic nie znaczącą formułką. Ważne są przecież tylko odpowiedzi
    > pozytywne.

    Chodzi o to czy zgłoszenie dotarło, zostało odrzucone, jest rozpatrywane itp
    itd Tak jak zamawiając coś wiedzieć czy zamówienie zostało przyjęte i jak
    jest realizowane.

    > Ale jeśli już tak się upieramy: czy jak znajdę pracę, to mam wysyłać do
    > tych 100 innych pracodawców list, iż pracę znalazłem i już jej nie szukam?

    <tak>