PracaGrupypl.praca.dyskusje › Staly pobyt w UK, zalozenie firmy w PL

  • 1. Data: 2011-01-25 14:40:58
    Temat: Staly pobyt w UK, zalozenie firmy w PL
    Od: "Adam Koltowski" <a...@w...onet.pl>

    Zainspirowany postem ponizej, pomyslalem, ze zapytam jak to obecnie wyglada.

    Od kilku lat mieszkam w UK, pracuje tutaj i tak dalej. Wyjechalem w 2005
    roku.

    Mam tez pomysl na zalozenie dzialalnosci gospodarczej kierowanej konkretnie
    na polski rynek. Moglbym oczywiscie zalozyc ta dzialanosc w UK ale mysle, ze
    dla przyszlych odbiorcow mimo wszystko bylo by lepiej jakby faktury
    pochodzily z PL.

    Jak wygladalo by pozniejsze rozliczenie podatkow w PL oraz co z ZUSem ?? Co
    z rozdzielnoscia podatkowa ?? Czy ktos zna takie przypadki ?? Moglbym prosic
    o jakies linki z opisem jak tego typu uklad jest traktowany przez polskie
    urzedy ??

  • 2. Data: 2011-01-27 00:59:23
    Temat: Re: Staly pobyt w UK, zalozenie firmy w PL
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 25-01-2011 o 15:40:58 Adam Koltowski <a...@w...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > prosic
    > o jakies linki z opisem jak tego typu uklad jest traktowany przez polskie

    Faktury w PL mozna odliczac nawet te z USA, zatem naprawde powaznie sie
    zastanow czy nie taniej i lepiej bedzie zalozyc i prowadzic firme w UK.
    Wprawdzie wszystko zalezy od zakresu dzialalnosci, aczkolwiek masa firm
    migruje tam, gdzie nie ma takich absurdow, jakie sa w PL - obecnie glownie
    na Cypr. No i dodac tez trzeba, ze zyjemy we wspolnocie europejskiej, w
    ktorej to jest swoboda swiadczenia uslug i handlu ;-)

    Najlepiej zapytac na pl.prawo.podatki

  • 3. Data: 2011-01-27 12:40:23
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 25.01.2011 15:40, Adam Koltowski wrote:
> [...]
    > na polski rynek. Moglbym oczywiscie zalozyc ta dzialanosc w UK ale mysle, ze
    > dla przyszlych odbiorcow mimo wszystko bylo by lepiej jakby faktury

    Wybij to sobie z głowy dla własnego dobra.

    mi

  • 4. Data: 2011-01-28 11:55:31
    Od: "Adam Koltowski" <a...@w...onet.pl>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wybij to sobie z głowy dla własnego dobra.
    >
    > mi

    W tym roblem, ze pomysl sam w sobie nie jest dla mojego dobra a dla
    ulatwienia dla przyszlych klientow. To nie problem zalozyc firme w UK i po
    prostu wysylac faktury do PL. Kwestia jest taka, ze nastawiam sie na obsluge
    malych firm i moge sobie wyobrazic, ze bedzie to nieco zniechecajace dla
    nich. Stad to pytanie. ale Mozliwe, ze w konsekwencji na tym stanie ......
    Jesli jednak ktos wie jak to zrobic z korzyscia dla wszystkich, prosze o
    informacje. Przeszukiwalem troche dyskusji na forach, ale zasadniczo ciezko
    cos jednoznacznego wywnioskowac ....

    Adam

  • 5. Data: 2011-01-28 14:59:57
    Od: Stach <s...@f...pl>

    W dniu 2011-01-28 12:55, Adam Koltowski pisze:

> [...]
    > malych firm i moge sobie wyobrazic, ze bedzie to nieco zniechecajace dla

    Czemu miałoby to być zniechęcające?

    Stach

  • 6. Data: 2011-01-28 16:13:20
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    Tak jak ktos juz napisal daj sobie na wstrzymanie, koszt prowadzenia
    dzialalnosci (ZUS, podatki itp) i uciazliwosc urzednikow potrafi
    wykonczyc nawet najlepsze firmy.

    Ludzie z polski zakladaja firmy w UK bo jest prosciej i taniej a ty
    chcesz w tym zapomnianym przez boga kraju robic rewolucje ?

  • 7. Data: 2011-01-28 20:35:18
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-01-28 15:59, Stach pisze:

    > Czemu miałoby to być zniechęcające?

    W małych firmach wiedza dotycząca transakcji zagranicznych nie jest
    jeszcze powszechna, więc na wszelki wypadek, żeby nie mieć później
    problemów ze skarbówką, unikają zakupów za granicą.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-01-28 21:45:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-28, Adam Koltowski <a...@w...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > informacje. Przeszukiwalem troche dyskusji na forach, ale zasadniczo ciezko

    A jaką formę działalności byś chciał obrać? Działalności osobowej nie możesz,
    bo nie ma Cię fizycznie w kraju. Spółka z o.o., to w Polsce koszmarek zarówno
    od strony księgowej (musisz pełną księgowość prowadzić), jak i mnóstwa
    formalizmów. Będziesz na bank musiał zlecać jakąś obsługę księgową, tu
    w kraju. A i tak przygotuj się na to, że albo Ty, albo pełnomocnik będziecie
    musieli się zjawiać w skarbówce, czy innym urzędzie - osobiście, bo bez
    tego wielu spraw nie załatwisz (bo nie).

    Może być taniej (albo co najmniej bezpieczniej) jak znajdziesz jakiegoś
    pośrednika, który będzie Cię w kraju reprezentował i refakturował Twoje
    usługi. A tak w praktyce to rozliczanie PL <-> UK nie należy do jakiś
    skomplikowanych, jedyne co musi Twój kontrahent posiadać to nadany NIP-EU.

    Zakładam, że chcesz świadczyć usługi opodatkowane w kraju nabywcy? Sprawdź
    ostatnią dyrektywę UE, w zakresie opodatkowania VATem - weszła w życie
    z początkiem roku 2010, we wszystkich krajach UE.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl