PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzialalnosc gospodarcza

  • 1. Data: 2011-01-27 07:32:17
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    Czy działalność gospodarcza (mam na myśli firmę jednoosobową) musi
    posiadać siedzibę firmy (tj. tej działalności gospodarczej) ? Nie
    wystarczy mieć tylko dane kontakowe?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-01-27 07:49:56
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-27 08:32, WOJSAL pisze:
    > Czy działalność gospodarcza (mam na myśli firmę jednoosobową) musi
    > posiadać siedzibę firmy (tj. tej działalności gospodarczej) ? Nie
    > wystarczy mieć tylko dane kontakowe?

    Działalność gospodarcza nie posiada siedziby. Działalność posiada
    miejsce zamieszkania przedsiębiorcy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-01-27 19:02:20
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 08:32:17 +0100, WOJSAL <w...@N...pl>
    wklepał(-a):

    >Czy działalność gospodarcza (mam na myśli firmę jednoosobową) musi
    >posiadać siedzibę firmy (tj. tej działalności gospodarczej) ? Nie
    >wystarczy mieć tylko dane kontakowe?

    Nie musisz budować od razu biurowca.

    Domyślnie miejscem prowadzenia dzialalności jest miejsce zamieszkania; nie musi
    to być wydzielony lokal, może być mieszkanie/dom, w którym mieszkasz.

    Możesz też prowadzić działalność gdzie indziej niż mieszkasz - podajesz to we
    wniosku EDG-1.
    Obejrzyj go sobie, poczytaj objaśnienia to ci się rozjaśni.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 4. Data: 2011-01-29 21:14:31
    Od: WOJSAL <w...@n...pl>

    Użytkownik Sławomir Szyszło napisał:

    > Domyślnie miejscem prowadzenia dzialalności jest miejsce zamieszkania; nie musi
    > to być wydzielony lokal, może być mieszkanie/dom, w którym mieszkasz.

    Rozumiem, że miejsce prowadzenia działalności to ni to samo co siedziba
    firmy. Czy dobrze myslę?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2011-01-29 21:16:06
    Od: WOJSAL <w...@n...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Działalność gospodarcza nie posiada siedziby. Działalność posiada
    > miejsce zamieszkania przedsiębiorcy.

    Jak wygląda kwestia chorobowego w takiej działalności? Po jakim okresie
    czasu otrzymuje się prawo do chorobowego? Jaka jest wysokość chorobowego?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2011-01-30 14:01:23
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 29 Jan 2011 22:14:31 +0100, WOJSAL <w...@n...pl>
    wklepał(-a):

    >Rozumiem, że miejsce prowadzenia działalności to ni to samo co siedziba
    >firmy. Czy dobrze myslę?

    Ale po co ci jakaś siedziba? Siedziba firmy jest istotna dla spółki, a nie dla
    DG. Jeśli nie masz odrębnego lokalu na potrzeby działalności, a np. jesteś
    fotografem i prowadzisz działalność "w terenie", to miejscem prowadzenia
    działalności jest twój adres zamieszkania.

    We wniosku podajesz: adres zamieszkania, opcjonalnie adres prowadzenia
    działalności. Jeśli nie prowadzisz samodzielnie rachunkowości, to podajesz też
    adres biura rachunkowego, które będzie prowadzić księgi rachunkowe.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 7. Data: 2011-01-30 14:35:17
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 27 Sty, 08:32, WOJSAL <w...@N...pl> wrote:

    > Nie wystarczy mieć tylko dane kontakowe?

    Nie. Państwo dba by bezdomni nie mogli wykazać się
    przedsiębiorczością.

    --
    mihau

  • 8. Data: 2011-01-31 07:36:56
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 30.01.2011 15:01, Sławomir Szyszło pisze:

    > Ale po co ci jakaś siedziba? Siedziba firmy jest istotna dla spółki, a nie dla

    A czy ja powiedziałem, że chcę siedziby firmy? :)
    Powiem dokładniej: nie chcę siedziby firmy. To mi jest do niczego
    niepotrzebne a wręcz niekorzystne (np. wyższe koszty lokalu
    przeznaczonego na działalność gospodarczą).

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 9. Data: 2011-01-31 09:50:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-31, WOJSAL <w...@N...pl> wrote:

    > A czy ja powiedziałem, że chcę siedziby firmy? :)

    W terminologii prawnej firma to Ty. Twoje imię i nazwisko.

    > Powiem dokładniej: nie chcę siedziby firmy. To mi jest do niczego
    > niepotrzebne a wręcz niekorzystne (np. wyższe koszty lokalu
    > przeznaczonego na działalność gospodarczą).

    To nie przeznaczaj. Możesz prowadzić działalność w miejscu zamieszkania
    i o ile nie wydzielisz pomieszczenia tylko do DG, to raczej wyższych
    podatków mieć nie będziesz. Oczywiście nie odliczasz też kosztów
    związanych z danym miejscem (prąd, ogrzewanie itd).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2011-02-01 09:17:14
    Od: z <z...@g...pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > i o ile nie wydzielisz pomieszczenia tylko do DG, to raczej wyższych
    > podatków mieć nie będziesz.

    A jak się gmina/spółdzielnia przyczepi?