PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swieta, dni wolne a umowa

  • 1. Data: 2005-12-30 07:02:47
    Temat: Swieta, dni wolne a umowa
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

    Mój szef już kolejny raz tłumaczy że skoro jest mi płacone za godziny to nie
    mają u mnie zastosowania przepisy odnośnie dnia wolnego płatnego za święto,
    które wypadło w niedzielę.
    Mam umowę na czas nieokreslony. Kasę dostaję w zależności od ilości godzin w
    miesiącu. Tzn. na kwitach jest tak policzone zamotane premią uznaniową coby sie
    zgadzało.
    Nie mam już siły się o to wykłócać ale skoro zamierzają mi obnizyc pensję po
    nowym roku to będę musiał :-(
    Jest w tym choć troche prawdy?

    Pozdrawiam
    zch

  • 2. Data: 2005-12-30 09:05:11
    Temat: Re: Swieta, dni wolne a umowa
    Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl>

    Użytkownik "zch28" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie
    > mają u mnie zastosowania przepisy odnośnie dnia wolnego płatnego za
    Płatne wolne przysługuje za święto, które wypadło w sobotę, nie w niedziele.

    Akna

  • 3. Data: 2005-12-30 09:41:34
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

    > Płatne wolne przysługuje za święto, które wypadło w sobotę, nie w niedziele.

    OK. Dzieki
    A co do reszty?
    Pracodawca ściemnia czy ma rację? Umowę podpisałem na określoną kwotę + premia
    uznaniowa w % wysokości.

    Pozdrawiam
    zch

    PS. Nie słuchałem ostatnio Weissa ale podobno on miał wtorek wolny właśnie z
    tego powodu. Nie to co my szaraczki :-(

  • 4. Data: 2005-12-30 15:16:21
    Od: Kuba Panas <K...@l...waw.pl.UsunTo>

    Anna 'Akna' Strzyżewska napisał(a):
    > Użytkownik "zch28" <z...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Płatne wolne przysługuje za święto, które wypadło w sobotę, nie w niedziele.
    >
    > Akna

    Witam,
    dokładniej, w dzień powszedni, czyli inny od soboty, w który pracownik
    ma wolne, ale tylko za jeden dzień świąteczny w tygodniu. Czyli, jak
    pracuje pon, wt, czw, pt, sobota, i święto wypadnie w sobotę, to nie mam
    dodatkowego wolnego, ale jak w środę, to mam.

    Pozdrawiam
    Kuba

    Ps. Pytanie do specjalisty: czy moge pracować 4 dni po 10h tygodniowo. I
    jak wtedy liczą się: urlopy, dodatkowe dni wolne itp.??

  • 5. Data: 2005-12-30 15:41:30
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Kuba Panas" <K...@l...waw.pl.UsunTo> napisał w
    wiadomości news:43b54fab$1@news.home.net.pl...
    > Ps. Pytanie do specjalisty: czy moge pracować 4 dni po 10h tygodniowo.
    > jak wtedy liczą się: urlopy, dodatkowe dni wolne itp.??

    Możesz, musisz tylko podanie do kierownika o ustanowienie dla ciebie
    tzw. skróconego tygodnia pracy.
    Urlop wtedy rozlicza się na godziny. Masz 160/208 godzin urlopu na cały
    rok, i rozlicza się to godzinowo. Tzn, nie byłeś w poniedziałek (a
    powinieneś być 10godzin) wtedy z urlopu 'schodzi' ci 10 godzin.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-12-30 17:33:10
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dp2m15$j35$1@atlantis.news.tpi.pl zch28
    <z...@u...pl> pisze:

    > Mój szef już kolejny raz tłumaczy że skoro jest mi płacone za godziny to
    > nie mają u mnie zastosowania przepisy odnośnie dnia wolnego płatnego za
    > święto, które wypadło w niedzielę.
    Niech nie tłumaczy. Niech się poda konkretne zapisy prawa pracy.

    > Mam umowę na czas nieokreslony. Kasę dostaję w zależności od ilości
    > godzin w miesiącu. Tzn. na kwitach jest tak policzone zamotane premią
    > uznaniową coby sie zgadzało.
    Rządaj wyszczególnienia składników wynagrodzenia i szczegółowego
    rozliczenia.

    Jotte