PracaGrupypl.praca.dyskusje › Niechciany obowiązek

  • 1. Data: 2005-12-29 20:19:08
    Temat: Re: Niechciany obowiązek
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dp1fep$cog$1@achot.icm.edu.pl Radio69
    <r...@u...com.pl> pisze:

    > Pracuje w hurtowni, gdzie część towaru wozi się wózkami widowymi. Do tej
    > pory jeździl sobie każdy, ale teraz
    > pracodawca wymyslil iż da "na stan" wózek dla kilku osób z uprawnieniami
    > (wyrobione w poprzedniej pracy)
    Niczego nie podpisuj. Nie musisz.

    > Ja osobiście znając odpowiedzialność jak za tym stoi (np. za każdy
    > wypadek z wózkiem, odpowiada osoba odpowiedzialna w tym czasie, nawet
    > jesli prowadzil ktos
    > inny, bez pozwolenia itd), nie chce ponosic takiej odpowiedzialnosci.
    Nie musisz. Niczego nie podpisuj.

    > Czy mam prawo odmówić, (mam) ale co wtedy, czy pracodawca może mnie
    > zwolnić? (zgodnie z prawem pracy) - (umowa na czas nieokreślony)
    Ewentualne zwolnienie z pewnością formalnie nie będzie miało związku z tą
    odmową.

    > A jeśli jeszcze dochodzi kwestia iz wiecej osób ma
    > uprawnienia, a wybrany zostalem ja?
    Bez znaczenia.

    Jotte

  • 3. Data: 2005-12-29 22:48:03
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Radio69" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tej
    > pory jeździl sobie każdy, ale teraz
    > pracodawca wymyslil iż da "na stan" wózek dla kilku osób z

    Ale te osoby mają uprawnienia dozorowe? Tzn. takie z egzaminem w UDT? Bo
    teraz wózki podlegają pod UDT.

> [...]
    > jesli prowadzil ktos
    > inny, bez pozwolenia itd), nie chce ponosic takiej odpowiedzialnosci.

    hm.. jest taka odpowiedzialność? Imo to kierownik zakładu opowiada za
    to. Nie masz przecież wpływu na to kto kieruje wózkiem w danej chwili.
    Odpowiadasz tylko za siebie i swoje czyny imho (no chyba, że sam dasz
    komuś wózek do prowadzania, a szef o tym nie będzie wiedział - to wtedy
    możesz odpowiadać za udostępnienie wózka nieuprawnionej osobie). Albo po
    prostu jak odchodzisz od wózka to zabieraj kluczyki tak aby nikt inny
    nie mógł nim kierować. Jeżeli kierownik będzie kazał innemu pracownikowi
    jeździć, to on już ponosi za to odpowiedzialność, że dopuścił do wózka
    osobę bez odpowiednich uprawnień.

    Taka jest moja opinia, może zadaj to pytanie na prawie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --