PracaGrupypl.praca.dyskusje › Świadectwo pracy --- kto dostaje?

  • 1. Data: 2003-02-17 14:05:19
    Temat: Świadectwo pracy --- kto dostaje?
    Od: "PawlakA" <p...@w...pl>

    Sytuacja jest taka:
    spędziłem w firmie najpierw 3 m-ce jako absolwent/stażysta na podstawie
    umowy podpisanej miedzy firmą a urzędem pracy, następnie przez trzy
    kolejne 3 m-ce miałem podpisywaną umowę na czas określony, zawsze na
    jeden następny miesiąc.

    Czy należy mi się w takiej sytuacji świadectwo pracy?

    p.a.

  • 2. Data: 2003-02-17 15:55:26
    Temat: Re: Świadectwo pracy --- kto dostaje?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "PawlakA" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeden następny miesiąc.
    >
    > Czy należy mi się w takiej sytuacji świadectwo pracy?

    tak

  • 3. Data: 2003-02-17 16:46:44
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > jeden następny miesiąc.
    >
    > Czy należy mi się w takiej sytuacji świadectwo pracy?

    Tak. Nikt Ci łaski nie robi.Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-02-17 16:48:47
    Od: s...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2003-02-17 17:13:58
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > jeden następny miesiąc.
    >
    > Czy należy mi się w takiej sytuacji świadectwo pracy?
    ====================
    Zobacz art.97 k.p.
    Na Twoje pytanie odpowiada art.97 par.1[1] k.p.
    "...W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę z pracownikiem, z
    którym dotychczasowy pracodawca nawiązuje kolejna umowę o pracę bezpośrednio po
    rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę, pracodawca jest
    obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy tylko na jego żądanie...".

    Pozdrawiam,
    Mariusz
    http://www.prawo.pracy.prv.pl

  • 6. Data: 2003-02-17 18:07:01
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę, pracodawca jest
    > obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy tylko na jego żądanie...".

    Ale, gdy nie przedłuża, to ma obowiązek je dać. Terminów nie pamiętam
    a) niezwłocznie
    b) 7 dni lub cos koło tego

  • 7. Data: 2003-02-17 23:26:46
    Od: flyer <f...@g...pl>

    PawlakA napisał:

> [...]
    > jeden następny miesiąc.
    >
    > Czy należy mi się w takiej sytuacji świadectwo pracy?

    Zawsze sie nalezy, nawat jak wylatujesz z 52.

    Flyer

  • 8. Data: 2003-02-18 06:58:43
    Od: "PawlakA" <p...@w...pl>

    > Czy należy mi się w takiej sytuacji świadectwo pracy?
    >
    > p.a.

    Dziękuję wszystkim grupowiczom za odpowiedzi.

    p.a.

  • 9. Data: 2003-02-18 18:52:13
    Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    czas określony, zawsze na
    > jeden następny miesiąc. Czy należy mi się w takiej sytuacji świadectwo

    Jesli chodzi o pierwsze 3 miesiace stazu, to oczywiscie dostałes już
    zaswiadczenie z PUP. Natomiast świadectw pracy nie musi wystawiać
    pracodawca, gdy zawiera z pracownikiem kolejną umowę (ale świadectwo trzeba
    będzie wydac na ządanie pracownika) - to obowiazuje od 29 listopada 2002 r.
    (przedtem kazdy pracownik musiał dostać świadectwo prze kazdym rozwiazaniu
    lub wygaśnieciu umowy).

    Pozdrawiam
    Ania