PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stypendium dla bezrobotnych - kontynujacych nauke...

  • 1. Data: 2004-08-28 08:06:26
    Temat: Stypendium dla bezrobotnych - kontynujacych nauke...
    Od: Marek Grobelski <g...@g...pl>

    Witam!!!

    Na stronach serwisu informacyjnego urzedow pracy przeczytalem, iz
    bezrobotnym, ktorzy kontynuja nauke przysluguje stupendium w wysokosci
    201,70. W zwiazku z tym chcialbym sie dowiedziec czy ktos moze korzysta(l)
    z takiego stypendium? Ew jakie warunki trzeba spelnic, aby ubiegac sie o
    nie?
    Za wszelkie informacje dziekuje.

    --
    pozdr
    MG

  • 2. Data: 2004-08-28 08:19:12
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Marek Grobelski w news:1j0scm9m8etn3$.117sxa3l21g5i$.dlg@40tude.net
    napisał(a):

    > Witam!!!

    Cześć,

    > jakie warunki trzeba spelnic, aby ubiegac sie o nie?

    Poziom bezrobocia musi być na odpowiednio wysokim poziomie. Nie pamiętam
    ile wynosi. Ale od czego ma się Google? ;-)

    http://www.infoport.pl/content/fs/u_097.htm#a37d
    http://www.bezrobocie.net/aktual39.php

    Wystarczyło podać słowa kluczowe:
    stypendium bezrobotnych bezrobocie naukę

    --
    pozdrawiam
    Greg

  • 3. Data: 2004-08-28 08:56:12
    Od: Marek Grobelski <g...@g...pl>

    > Poziom bezrobocia musi być na odpowiednio wysokim poziomie. Nie pamiętam
    > ile wynosi.
    Moje wojewodztwo plasuje sie na 4 miejscu w tym rankingu wiec chyba ten
    warunek jest spelniony...

    > http://www.infoport.pl/content/fs/u_097.htm#a37d
    > http://www.bezrobocie.net/aktual39.php
    Z powyzszych adresow wynika, ze jest takie stupendium i ile wynosi.
    Niestety nic wiecej. Wiec najlepiej bedzie jak sie wybiore do PUP i mam
    nadzieje, ze tam zostane doinformowany ;)

    > Wystarczyło podać słowa kluczowe:
    > stypendium bezrobotnych bezrobocie naukę
    W tym sek, ze czasem mamy jakies zagadnienie i ciezko sformulowac jakis
    hint, no ale na szczescie mamy usenet i ludzi, ktorym sie chce... ;))
    Dzieki.

    --
    MG

  • 4. Data: 2004-08-28 09:23:12
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Marek Grobelski w news:16yrsm79rc54d.19bx7z7i9bx29.dlg@40tude.net
    napisał(a):

    > Z powyzszych adresow wynika, ze jest takie stupendium i ile wynosi.
    > Niestety nic wiecej.

    Eeeee... wchodzimy na te same strony? ;-) Bo ja oprócz wysokości stypendium
    i potwierdzenia fakty, że istnieje widzę jeszcze takie informacje:

    - bezrobotnemu zamieszkałemu w rejonie administracyjnym (gminie) uznanym za
    zagrożony szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym [tutaj faktycznie
    musiałbyś się dowiedzieć ile dokładnie wynosi ten wysoki poziom],
    - który w okresie do 6 miesięcy od dnia utraty statusu absolwenta podjął
    dalszą naukę w szkole ponadpodstawowej dla dorosłych [kolejny warunek jaki
    trzeba spełnić, aby otrzymać stypendium],
    - wypłacane przez okres 12 miesięcy [czas przysługiwania stypendium],
    - podstawą wypłaty stypendium jest zaświadczenie wystawione przez szkołę,
    potwierdzające kontynuowanie nauki [kolejny formalny warunek jaki trzeba
    spełnić],
    - stypendium nie przysługuje w przypadku przerwania nauki, podjęcia
    zatrudnienia lub utraty statusu bezrobotnego,
    - możliwości skorzystania ze stypendium (...) bezrobotni do 25 roku życia
    oraz bezrobotni bez kwalifikacji [i znowu warunek jaki trzeba spełnić, aby
    otrzymać stypendium],
    - podejmą dalszą naukę w szkole ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej dla
    dorosłych albo w szkole wyższej w systemie studiów wieczorowych lub
    zaocznych, to mogą liczyć na pomoc z urzędu pracy [wymienione szkoły w
    jakich nauka uprawnia do uzyskania stypendium],
    - stypendium przysługuje pod warunkiem nieprzekroczenia wysokości dochodu
    na osobę w rodzinie w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej
    uprawniającego do świadczeń z pomocy społecznej [kolejny warunek],
    - jednocześnie urząd pracy może podjąć decyzję o wypłacaniu stypendium
    przez następne lata nauki, aż do ukończenia nauki zgodnie z programem
    nauczania [czyli nie musi skończyć się na 12 miesiącach].

    Moim zdaniem to jednak trochę więcej z tych tekstów wynika ;-)

    > W tym sek, ze czasem mamy jakies zagadnienie i ciezko sformulowac
    > jakis hint,

    Ciężko? A temat wątku jakoś udało Ci się sformułować. Czyli nie tak do
    końca nie wiedziałeś czego szukasz ;-)

    > no ale na szczescie mamy usenet i ludzi, ktorym sie chce... ;))

    Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale tymi ostatnimi słowami nie za
    dobrą reklamę sobie zrobiłeś. Nie wiem jak inni, ale mnie automatycznie
    wychodzi coś takiego: "ktorym sie chce, bo mnie nie" :-)

    > Dzieki.

    Proszki :-)

    --
    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2004-08-28 09:48:48
    Od: Marek Grobelski <g...@g...pl>

> [...]
    > zagrożony szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym [tutaj faktycznie
    > musiałbyś się dowiedzieć ile dokładnie wynosi ten wysoki poziom]
    [ciach]

    :oooo
    No to pieknie. Nie popisalem sie :/

    > Moim zdaniem to jednak trochę więcej z tych tekstów wynika ;-)
    No zdecydowanie wiecej. Pokusic sie mozna o stwierdzenie i wszystko jasne
    ;)

    > Ciężko? A temat wątku jakoś udało Ci się sformułować. Czyli nie tak do
    > końca nie wiedziałeś czego szukasz ;-)
    Hm... wyrazilem sie troche nieprecyzyjnie. Otoz siedzac na innych grupach
    widze, ze wiele osob kierowanych jest do archiwum i ja jako newbie na
    pl.p.d tez tam sie udalem, ale po wklepaniu 'bezrobotni, stypendium, nauka'
    nic nie znaleziono.

    > Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale tymi ostatnimi słowami nie za
    > dobrą reklamę sobie zrobiłeś. Nie wiem jak inni, ale mnie automatycznie
    > wychodzi coś takiego: "ktorym sie chce, bo mnie nie" :-)
    no mi tez sie chce... tylko, ze czasem potrzebuje pomocy :)

    --
    pozdr
    MG

  • 6. Data: 2004-08-28 10:03:50
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    to stara ustawa ;]

    szukaj tutaj:
    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jn&a
    kt=nr17091885&ver=-1&jedn=-1
    oraz projekt rozporzadzenia:
    http://www.mpips.gov.pl/pliki_do_pobrania/proj_rozp_
    tryb_przyzn_zasilkow08.04.rtf

    Art. 55. 1. Bezrobotnemu, o którym mowa w art. 49 pkt 1 (do 25 lat) i 4 (bez
    kwalifikacji zawodowych), który w okresie 6 miesięcy
    od dnia zarejestrowania w powiatowym urzędzie pracy podjął dalszą naukę w
    szkole ponadpodstawowej
    lub ponadgimnazjalnej dla dorosłych albo w szkole wyższej w systemie studiów
    wieczorowych lub zaocznych,
    starosta, na wniosek bezrobotnego, przyznaje stypendium w wysokości 40 %
    kwoty zasiłku (=201,70),
    o którym mowa w art. 72 ust. 1 (na dzis 504,20), wypłacane przez okres 12
    miesięcy.
    2. Starosta może podjąć decyzję o kontynuacji wypłacania stypendium do
    ukończenia nauki zgodnie z programem nauczania.
    3. Stypendium przysługuje pod warunkiem nieprzekroczenia wysokości dochodu
    na osobę w rodzinie
    w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej uprawniającego do świadczeń z
    pomocy społecznej. (504 netto - tak jak do swiadczen rodzinnych)
    4. Podstawą wypłaty stypendium jest zaświadczenie wystawione przez szkołę,
    potwierdzające kontynuowanie nauki.
    5. Stypendium nie przysługuje w przypadku przerwania nauki lub utraty
    statusu bezrobotnego.

    Jean

  • 7. Data: 2004-08-31 19:55:59
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > z takiego stypendium? Ew jakie warunki trzeba spelnic, aby ubiegac sie o

    oj już odpowiedziano, generalnie trzeba przeczytac w ustwawie, a w praktyce to
    się okaże pod koniec wrześnie:)
    magda

  • 8. Data: 2004-08-31 20:36:25
    Od: "darek" <d...@p...onet.pl>

    Ja korzystalem, ale gdy byla stara ustawa (2001).
    Wtedy nalezalo mieszkac w rejonie o wysokim bezrobociu (ponad 20%) i dostarczyc
    zaswiadczenie ze szkoly. Oczywiscie nie bylo mowy o zadnym przedluzeniu.