PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia informatyczne

  • 11. Data: 2006-06-05 19:34:45
    Temat: Re: Studia informatyczne
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Tomek wrote:

    > Dla mnie tak samo to co podałeś to też puste nazwy.

    A to dziwne, bo prace naukowe pochodzące z tych uczelni wytyczają
    kierunki badań na całym świecie, także w PL. Informatykę studiujesz i
    nie wiesz, z czego znane jest MIT i Stanford?

    > I poza tym kasa to jeszcze nie wszytko bo głównie tym nas przewyższa
    > zagranica.

    Gratuluję dobrego samopoczucia i tak potrzebnego w dzisiejszych czasach
    patriotyzmu, ale chyba nie masz racji, patrząc na udział Polaków w
    zespołach developerskich wiodących firm IT. O naszej, jakby nie patrzeć,
    niezbyt "odważnej" skłonności do innowacji nie wspominając. Naród z nas
    taki, jak wiele innych. Poza tym nikt nie inwestuje w "narody", ale w
    ludzi, a ich pochodzenie w przypadku zawodów specjalistycznych ma coraz
    bardziej marginalne znaczenie.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 12. Data: 2006-06-05 19:59:56
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Jun 2006 21:24:49 +0200, Tomek <t...@v...pl> wklepał(-a):

    >Dla mnie tak samo to co podałeś to też puste nazwy.

    No to czas trochę doczytać o tych uczelniach. Gdzieś ty się uchował, w
    Bieszczadach mieszkasz? ;)

    P.S.
    Niektórzy twierdzą, że MIT to przede wszystkim instytut naukowy, a studenci są
    tam tolerowani tylko z konieczności. :)

  • 13. Data: 2006-06-05 20:02:17
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    mgl napisał(a):

    > A to dziwne, bo prace naukowe pochodzące z tych uczelni wytyczają
    > kierunki badań na całym świecie, także w PL. Informatykę studiujesz i
    > nie wiesz, z czego znane jest MIT i Stanford?

    Fizykę. No bardziej informatykę na wydziale fizyki. Ale znam sporo
    ludzi, współpracuje z ludźmi z informatyki.
    No to oświeć mnie z czegosz to słyną te uczelnie?

    > Gratuluję dobrego samopoczucia i tak potrzebnego w dzisiejszych czasach
    > patriotyzmu, ale chyba nie masz racji, patrząc na udział Polaków w
    > zespołach developerskich wiodących firm IT.

    No któż to pracuje w tych wiodących firmach branży IT - Hindusi?
    Rosjanie? Chińczycy?

    No z tego co widze to kilka wiodących firm tej branży osiedliło się w
    Krakowie Wrocławiu Warszawie (Motorola, IBM, Sabre,Simens, i wiele
    innych mnie znanych).
    A tak poza tym to są osoby, z mojego roku, który dostały propozycje od
    IBM pracy w ich laboratoriach. No to chyba leszczy tam nie biorą.

  • 14. Data: 2006-06-05 20:14:42
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Tomek wrote:
    > Fizykę. No bardziej informatykę na wydziale fizyki. Ale znam sporo
    > ludzi, współpracuje z ludźmi z informatyki.
    > No to oświeć mnie z czegosz to słyną te uczelnie?

    Chcesz wiedzieć - pogooglasz.

    > No któż to pracuje w tych wiodących firmach branży IT - Hindusi?
    > Rosjanie? Chińczycy?

    Pracują ludzie z różnych krajów, także Polacy. Ale żebyśmy byli jakąś
    wyjątkową nacją? No jakoś nie widzę żadnych ku temu powodów.

    A liczby Hindusów w działach badawczych firm IT (choć nie tylko) nie
    śmiałbym porównywać nawet nie z liczbą Polaków, co Europejczyków.

    > No z tego co widze to kilka wiodących firm tej branży osiedliło się w
    > Krakowie Wrocławiu Warszawie (Motorola, IBM, Sabre,Simens, i wiele
    > innych mnie znanych).

    Mylisz chyba "osiedlenie się" z utworzeniem centrum offshoringowego,
    nazwanego przez ich PR dept działem R&D. A w wolnej chwili rozejrzyj się
    i zrób porównanie rynku IT w Polsce i np. w Czechach. Wiele jeszcze
    przed nami.

    > A tak poza tym to są osoby, z mojego roku, który dostały propozycje od
    > IBM pracy w ich laboratoriach. No to chyba leszczy tam nie biorą.

    No to świetnie. Ale to coś wyjątkowego w skali świata? Połowa IBM Watson
    to Polacy? No proszę...

    Rozejrzyj się, idź do pracy, wyjedź za granicę, poszerz te horyzonty. Bo
    wygląda na to, że utknąłeś w przekonaniu o jakimś narodzie wybranym.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 15. Data: 2006-06-05 20:29:49
    Od: "Marek" <m...@m...com>

    Użytkownik "mgl" <a...@f...email.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > League, MIT, Stanford. Niestety, jeśli wyjedziesz z Polski, to nikt na
    > widok "Warsaw University of Technology" nie będzie wpadał w podziw.

    Jesli rozmawiamy o informatyce to np. informatyka na UW nalezy do czolowki
    swiatowej i bije na glowe MIT, Stanford. Przynajmniej jesli chodzi o efekty
    nauczania.
    Zobacz sobie aktualny ranking prestizowego konkursu Topcoder:
    http://www.topcoder.com/stat?c=school_avg_rating
    UW - 1 miejsce
    MIT - 14 miejsce
    Standford - poza 50-tka

  • 16. Data: 2006-06-05 20:35:14
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Marek wrote:
> [...]
    > nauczania.
    > Zobacz sobie aktualny ranking prestizowego konkursu Topcoder:

    Chyba spłycasz sprawę, jeśli mówisz, że efektem nauczania informatyki ma
    być dobre miejsce na TopCoder (co oczywiście nie ma związku z moim
    osobistem podziwem dla Tomka Czajki). Nie wydaje mi się też, żeby na
    sukces Tomka i kolegów pracowała cała informatyka na UW :). Skończ
    studia, idź do pracy, bądź "najlepszy". I nie rozczaruj się.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 17. Data: 2006-06-05 20:35:37
    Od: "Mariusz.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 05.06.2006 Tomek <t...@v...pl> napisał/a:

    > A co takiego mają uczelnie za granicą czego nie mają polskie uczelnie.
    > Uczelnie takie jak AGH PW, PWr są uczelniami o renomie światowej, tak
    > więc nie rozumiem o co ci chodzi.

    Przynajmniej nauczy sie angielskiego ,bo tak ani me ,ani bee ,ani
    kukuryku :)
    Jeżeli chce pracować zagranicą ,to najbardziej gw... uczelnia
    brytyjska na rynku pracy będzie lepsza niż najlepsza polska
    --
    Wysłano z serwisu w zielone kropki
    Marius Dziesz

  • 18. Data: 2006-06-05 21:09:04
    Od: "Marek" <m...@m...com>

> [...]
    > sukces Tomka i kolegów pracowała cała informatyka na UW :). Skończ studia,
    > idź do pracy, bądź "najlepszy". I nie rozczaruj się.

    Ale jaki moze byc bardziej wymierny wskaznik efektow jak miedzynarodowy
    konkurs, gdzie mlodziez moze skonfrontowac swoja wiedze? Nie splycaj
    Polskich sukcesow to Tomka Czajki. Polscy studenci zajmuja czolowe miejsca
    nie tylko na Topcoder (UJ- 11, UWr -13, PP -23), ale takze na konkursach
    ACM, Google Code Jam i wielu innych.
    Fakt, ze MIT ma wieksza renomome i stwarza wieksze mozliwosci, ale to juz
    inna bajka. Amerykanskie uczelnie, zwlaszcza jesli chodzi o studia
    doktoranckie wchlaniaja najzdolniejszych absolwentow calego swiata, maja
    ogromne budzety, i stad ich wysoki rating.

  • 19. Data: 2006-06-05 21:10:31
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Jun 2006 22:29:49 +0200, "Marek" <m...@m...com> wklepał(-a):

> [...]
    >nauczania.
    >Zobacz sobie aktualny ranking prestizowego konkursu Topcoder:

    Zawsze twierdziłem, że konkursy na programowanie zespołowe/indywidualne świadczą
    tylko o tym, że na danym kierunku jest paru gości, których to po prostu "jara" i
    są w tym bardzo dobrzy. Nijak się to ma do faktycznych wyników absolwentów
    uczelni. Moim zdaniem dobra uczelnia to taka, która wypuszcza 90% dobrze
    przygotowanych absolwentów, a nie 10% lub mniej zwycięzców konkursów.

    Poza tym - jeszcze nie słyszałem o konkursach w projektowaniu systemów albo
    administrowaniu, kierowaniu grupą developerską. To jest znacząca część
    działalności zwanej informatyką - programowanie nie jest jedyną rzeczą, którą
    można się w niej zajmować. Ciągle panuje u nas fałszywy pogląd, że
    informatyka=programowanie. Zwycięstwo w konkursie programistycznym jest dowodem
    na dobre opanowanie pewnych wąskich umiejętności. Niekoniecznie musi się to
    przekładać na faktyczne potrzeby danego projektu informatycznego.

    Wg mnie chwalenie się wynikami konkursów to takie poklepywanie po plecach "jacy
    to jesteśmy dobrzy".

    Poza tym, daleko naszym uczelniom do takiego modelu, w którym ściśle
    współpracuje się z szeroko pojętym przemysłem. Zdarzają się u nas projekty
    związane z pracą inżynierską lub magisterską, wykonywane we współpracy uczelni z
    jakąś firmą. Nadal jest to jednak za mało, a zderzenie uczelnianej teorii z
    praktyką naprawdę potrafi studentom otworzyć oczy. :)

  • 20. Data: 2006-06-05 21:14:24
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Marek wrote:

    > Ale jaki moze byc bardziej wymierny wskaznik efektow jak miedzynarodowy
    > konkurs, gdzie mlodziez moze skonfrontowac swoja wiedze?

    No kompleksowo tę wiedzę tam sprawdzają, oj kompleksowo ;)

    pozdrawiam,
    --
    mgl