PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia informatyczne

  • 41. Data: 2006-06-07 06:20:04
    Temat: Re: Studia informatyczne
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Vlad the Ripper napisał(a):

    > UJ, AGH, Politechnika Krakowska. W tej kolojności. Zdecydowanie dzienne.
    > Kierunki : informatyka (stosowana), telekomunikacja, elektronika, automatyka
    > A może nawet i matematyka jeśli to lubisz :)

    to jest coś takiego jak elektronika na UJ lub telekomunikacja.
    Po zatym to ja bym to trochę inaczej ustawił jeżeli OP'a interesuje
    praca w firmie programistycznej to raczej AGH, PK, UJ, ale to jest moje
    zdanie i nie wszyscy muszą się z nim zgadzać.

  • 42. Data: 2006-06-07 06:27:54
    Od: "Vlad the Ripper" <o...@p...wp.pl_zamien_cyfry_miejscami>

    > Aż mnie zdiwiło że taki obcykany jesteś w krakowskich uczelniach.
    > No to w takim razie może je porównasz do elki na PW.

    Nie jestem obcykany z krakowskich uczelni. Ale wiem tyle, że
    najprawdopodobniej nie ma tam innych kształcących w specjalnościach, o które
    pytał inicjator wątku, a które jednocześnie nie są jakimiś wyższymi szkołami
    wszystkiego najlepszego :)
    A porównując do Elki, moim zdaniem UJ jest lepsza, pozostałe na podobnym
    poziomie.

    --
    Vlad the Ripper o...@p...wp.pl_zamien_cyfry_miejscami
    gg : 05214126 http://os64.webpark.pl

  • 43. Data: 2006-06-07 12:53:33
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Wiesz czym się różni człowiek z wyższym wykształceniem od człowieka
    > wykształconego? Tym, że ten drugi posiada dużą tzw. wiedzę ogólną. Np. wie, że
    > Japończycy nasz kraj kojarzą przede wszystkim z Chopinem, potrafi wymienić kilka
    > utworów Szekspira, wiedzą, że najbardziej znana uczelnia Paryża to Sorbona, a
    > Stanford jest zaliczany do najlepszych uczelni w USA. Takie drobiazgi...

    Wiesz co Slawku ... czepiasz sie tak nieistotnych "drobiazgow" ;>
    przeciez kto by sie czym "takim" jak MIT przejmowal skoro AGH simply the
    best ;>

    A powaznie - to jest niesamowite ze ktos z uczelni technicznej nie
    potrafi rozpoznac nazwy czolowej uczelni technicznej w USA majacej
    powazny wklad w rozwoj wielu wspolczesnych technologii (pomijam juz ten
    nieszczesny Stanford).

    pzdr
    robbi

  • 44. Data: 2006-06-07 21:15:51
    Od: "Marcin Stefaniak" <m...@N...gazeta.pl>

    Tomek <t...@v...pl> napisał(a):

> [...]

    Pewnie również jest tak i w Stanfordzie - i dlatego na tych uczelniach warto
    robić Ph.D., a zwykłe studia? no cóż, stosunek jakości do ceny lepszy jest w kraju

  • 45. Data: 2006-06-07 22:20:20
    Od: "Marcin Stefaniak" <m...@N...gazeta.pl>

    Marek <m...@m...com> napisał(a):

    > Jesli rozmawiamy o informatyce to np. informatyka na UW nalezy do czolowki
    > swiatowej i bije na glowe MIT, Stanford. Przynajmniej jesli chodzi o efekty
    > nauczania. Zobacz sobie aktualny ranking prestizowego konkursu Topcoder

    A myślałem, że rankingiem TC ekscytuje się tylko prof. Madey i niezorientowane
    masy (które nie widzą dalej niż kawał kiełbasy) :-)

    Ale fakt, mamy niezły program nauczania (a wkrótce będzie jeszcze bardziej
    wypaśny), a na wydział przychodzą zdolni ludzie (zwłaszcza z matmy), więc nie
    jest źle.

    Bardziej intrygujące jest np. to, że ostatnio UW trafił do 1% naczęściej
    cytowanych instytucji z Computer Science:
    http://www.in-cites.com/institutions/UniversityofWar
    saw.html

    institution papers / citations
    IBM CORP 3,304 / 15,447
    AT&T 2,640 / 14,731
    MIT 1,627 / 9,038
    STANFORD 1,410 / 8,850
    BERKELEY 1,244 / 7,825
    ..
    WARSAW UNIV 227 / 449

    Niestety ten ranking nie jest publicznie dostępny, i nie wiem ile tych
    wszystkich instytucji branych pod uwagę tak naprawdę było. Może wypada to
    lepiej od rankingu szanghajskiego (który mierzył uniwersytety w całości), w
    którym UW jest gdzieś w czwartej setce

    koniec dygresji,

    Marcin Stefaniak

  • 46. Data: 2006-06-07 23:37:25
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Stefaniak" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Bardziej intrygujące jest np. to, że ostatnio UW trafił do 1% naczęściej
    > cytowanych instytucji z Computer Science:
> [...]

    Problem polega na tym, że u nas nie ma tych IBM-ów i ATT, a TPSA jakoś nikt
    nie chce cytować.