PracaGrupypl.praca.dyskusjeStudia informatyczne › Re: Studia informatyczne
    From: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Studia informatyczne
    Date: Mon, 05 Jun 2006 23:10:31 +0200

    Dnia Mon, 5 Jun 2006 22:29:49 +0200, "Marek" <m...@m...com> wklepał(-a):

    >Jesli rozmawiamy o informatyce to np. informatyka na UW nalezy do czolowki
    >swiatowej i bije na glowe MIT, Stanford. Przynajmniej jesli chodzi o efekty
    >nauczania.
    >Zobacz sobie aktualny ranking prestizowego konkursu Topcoder:
    >http://www.topcoder.com/stat?c=school_avg_rating
    >UW - 1 miejsce
    >MIT - 14 miejsce
    >Standford - poza 50-tka

    Zawsze twierdziłem, że konkursy na programowanie zespołowe/indywidualne świadczą
    tylko o tym, że na danym kierunku jest paru gości, których to po prostu "jara" i
    są w tym bardzo dobrzy. Nijak się to ma do faktycznych wyników absolwentów
    uczelni. Moim zdaniem dobra uczelnia to taka, która wypuszcza 90% dobrze
    przygotowanych absolwentów, a nie 10% lub mniej zwycięzców konkursów.

    Poza tym - jeszcze nie słyszałem o konkursach w projektowaniu systemów albo
    administrowaniu, kierowaniu grupą developerską. To jest znacząca część
    działalności zwanej informatyką - programowanie nie jest jedyną rzeczą, którą
    można się w niej zajmować. Ciągle panuje u nas fałszywy pogląd, że
    informatyka=programowanie. Zwycięstwo w konkursie programistycznym jest dowodem
    na dobre opanowanie pewnych wąskich umiejętności. Niekoniecznie musi się to
    przekładać na faktyczne potrzeby danego projektu informatycznego.

    Wg mnie chwalenie się wynikami konkursów to takie poklepywanie po plecach "jacy
    to jesteśmy dobrzy".

    Poza tym, daleko naszym uczelniom do takiego modelu, w którym ściśle
    współpracuje się z szeroko pojętym przemysłem. Zdarzają się u nas projekty
    związane z pracą inżynierską lub magisterską, wykonywane we współpracy uczelni z
    jakąś firmą. Nadal jest to jednak za mało, a zderzenie uczelnianej teorii z
    praktyką naprawdę potrafi studentom otworzyć oczy. :)