PracaGrupypl.praca.dyskusjeStudia i ich poziom a praca › Re: Studia i ich poziom a praca
    From: "PawełW" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Studia i ich poziom a praca
    Date: Tue, 22 Jul 2003 12:59:09 +0200

    > umówiliśmy się, że ona będzie mądra (dzienna) a ja bogaty
    > (zaoczny-pracujący). jakoś nie było super fajnie, od poniedziałku do
    > piątku robota w weekend szkoła i tak tydzień za tygodniem, miesiąc za
    > miesiącem... pod koniec chciało mi się wyć i nie miałem już siły. jakoś
    > się udało.

    Rozumiem - Polskie realia nauka i utrzymanie rodziny nie bardzo u nas chcą
    iść w parze :(.
    A umiesz tyle samo w dziedzinie studiów co równie ambitny dzienny po tym
    samym kierunku? Nie chodzi mi tu o wiedzę praktyczną bo ta jest z wiadomych
    względów zdecydowanie większa - tyle iż żadko dotyczy tego co akurat
    studiujesz. Tu wedłóg mnie leży problem studiów zaocznych. Najczęściej
    ludziom brak czasu na uczenie ale jednak papier po ukończeniu dostają taki
    sam. Problem szeroki i dla ambitnych drażliwy ale istnieje. Gdyby nasze
    państwo zapewniało lepszą pomoc w sytuacji gdy rodzinę trzeba utrzymać i
    chce się studiować nie byłoby tak ciężkich wyborów.

    > taaa... cóż, przyjęcie 400 studentów zaocznych (płacących) na wydział
    > gdzie jest tylko 100 miejsc powoduje brak wyciągania. za moich studiów
    > właśnie tak było. po roku "do czterech odlicz" i wio...

    Akurat problem przepychania częściej występuje na dziennych i bardziej o tym
    myślałem pisząc. Zaoczne to raczej dla każdej uczelni mała fabryka kasy.

    > problem nie w ilości absolwentów.

    W ilości niedouczonych absolwentów i braku stanowisk pracy dla wszystkich
    absolwentów.

    Pozdrawiam
    PawełW.