PracaGrupypl.praca.dyskusje › papiery, papiery.......

  • 1. Data: 2004-08-19 10:27:39
    Temat: papiery, papiery.......
    Od: "Tomasz Sipak" <t...@o...pl>

    Jak w Waszych firmach rozwiązaney jest problem obiegu pism? Chodzi mi
    zarówno o obieg wewnątrz jak i jakąs rejestrację pism wychodzących i
    przychodzących?
    Ja pracuje w państwowym molochu i pod tym wzgledem jest zupełny dramat.
    Rejestr w sekretariacie, u naczelnika wydziału, w pokoju, w kszięgowości i
    wreszcie w ekonomicznym.Tyle rejestrów muszę wypełnić żeby coś załatwić, a i
    tak ciągle coś się gubi.
    Mamy tu sieć ale nie jest w żaden sposób wykorzystywana.

  • 2. Data: 2004-08-19 10:45:37
    Temat: Re: papiery, papiery.......
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Wdrozylem ISO w frmie w ktorej pracuje i wyglada to tak:
    najlepiej opisac sobie jak ma to funkcjonowac jako instrukcje i potem robic
    zgosnie z opisem
    W praktyce rozwiazalem to tak (korespondecja papierowa):
    1. Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za rejestracje i dystrybucje
    korespondencji korespondencji
    2. kazda korespondecnja wewn/zewn numerowana sygnatura (opracownie sygnatur
    i systemu numeracji)
    3. calosc korespondencji schodzi w jedno miejsce (sekrtetariat)- osoba
    odpowiedzialna za dystrybucje rejestruje i dystrybuuje
    I......dziala.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 3. Data: 2004-08-19 11:00:11
    Od: "Tomasz Sipak" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>
    napisał w wiadomości news:cg20ig$ocm$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > 3. calosc korespondencji schodzi w jedno miejsce (sekrtetariat)- osoba
    > odpowiedzialna za dystrybucje rejestruje i dystrybuuje

    No dobrze, ale u nas jest tak że czasem papiery przechodzą przez 2-3
    wydziały zanim zostaną załatwione.
    Przy dużej ilości spraw czasem robi się totalny korek i nikt juz nie wie co
    gdzie jest.
    Kluczem jest chyba zastosowanie sieci aby ograniczyć ilość rejestrów i
    papierów klóre trzeba wypełniać i prowadzić. Może w firmie w której
    pracujecie funkcjonuje np. intranet w którym rejstrowane są sprawy, sposób
    ich załatwienia, przekazanie innemu pracownikowi nie w formie zeszytu ale
    elektronicznie.
    Jak coś takiego działa ? jak to zorganizować ?

  • 4. Data: 2004-08-19 11:48:39
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2004 13:00:11 +0200, Tomasz Sipak <t...@o...pl>
    napisał:

    > Jak coś takiego działa ? jak to zorganizować ?

    Jak nie jestes decydentem, to w "panstwowym molochu" nie wymusisz
    prawidlowego obiegu i rejestracji dokumentow.
    Jesli przygotowanie projektu zmian zlecil Ci ktos wladny, to inna sprawa,
    warto zaglebiac sie dalej.

    Mozna zreorganizowac i sam obieg i rejestracje dokumentow papierowych a
    mozna rowniez pod to elektronicznie
    ( http://www.google.com/search?q=system+obiegu+dokumen
    t%C3%B3w&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8
    ).

    Zalezy to od stopnia przebicia decydenta i posluszenstwa jego decyzjom
    (uklady, ukladziki zycie biurowe) - , oraz posiadanej kasy pozwalajacej
    wybrac metode reorganizacji. Nie zdziw sie, jesli sie okaze, ze od kilku
    lat placicie kase Prokomowi za organizowanie takiego systemu :)

  • 5. Data: 2004-08-19 11:54:20
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

> [...]
    > elektronicznie.
    > Jak coś takiego działa ? jak to zorganizować ?

    Jako ze pracuje w firmie informatycznej zaimplementowalismy sobie cos
    takiego (elektroniczna ewidencje) do systemu rejestrujacego prace. Pisma
    adresowane do wielu osób oosoba dystrybuujaca kopiuje w odpowiedniej ilosci
    egz i iwprowadza informacje do systemu zebedzie pismo. Odbierajacy widzi ja,
    a potem potwierdza odbior w momencie fizycznego odbioru pisma. Zamiescza
    takze informacje co dlaej zrobil z pismem. osoba nadajaca pismo widzi u
    siebie wszystkie informacje na temat tego co dzieje sie z generowana przez
    nia korespondencja. Dziala to w firmnie majacej siedziby w 3 miastach.
    Jest wiec dublowanie informacji: rejestr w sekretariacie (on dba rozniez o
    uzyskanie potwierdzenia odbioru od adresata, bo inaczej dostaje po dupie za
    niedopelnienie swych obowiazkow) + system informatyczny.
    Jesli chcesz sie dowiedziec co z twoim pismem masz to albop w systemie, albo
    wymagasz tego od sekretariatu. Jesli sekrtetariat nie wie i nie zalatwi:
    skarga do przelozonego sekr. lub do pelnomocnika d.s. ISO i leci sie po
    premii.

    --
    Jackare
    Bytom