PracaGrupypl.praca.dyskusje › szkolenie

  • 1. Data: 2005-09-21 17:01:43
    Temat: szkolenie
    Od: "Aleksandra Lubińska" <i...@p...onet.pl>

    mam pytanie dla osob znajacych sie choc troche na regolach zatrudnienia. Po
    podpisaniu umowy na umowe-zlecienie, jestem na okresie probnym i mam 2
    tygodnie szkolenia, czy szkolenie jest płatne i dolliczane do pensji???

  • 2. Data: 2005-09-21 17:51:46
    Temat: Re: szkolenie
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Aleksandra Lubińska w news:dgs3lj$prr$1@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > Po podpisaniu umowy na umowe-zlecienie,
    > jestem na okresie probnym

    Mylisz pojęcia. Okres próbny to pojęcie wywodzące się z Kodeksu Pracy. Umowa
    zlecenia zaś to Kodeks Cywilny.

    Inną sprawą jest to, że niektórzy umową zlecenia maskują nawiązanie stosunku
    pracy.

    Jeszcze inną, że jest to jednak czas, w którym masz spory wpływ na swoje
    być, albo nie być. Jeśli się sprawdzisz, a masz do czynienia z poważnymi
    osobami zostaniesz zatrudniona lub otrzymasz kolejne zlecenia.

    pozdrawiam
    Greg

  • 3. Data: 2005-09-21 18:57:47
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Aleksandra Lubińska w news:dgs3lj$prr$1@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > mam 2 tygodnie szkolenia, czy szkolenie jest płatne
    > i dolliczane do pensji???

    Zapomniałem o tym ;-) Jeśli to Ty szkolisz to mogą, chociaż nie muszą
    doliczyć Ci określoną kwotę do pensji. Jeśli to Ty się szkolisz - mogą,
    chociaż nie muszą odliczyć Ci koszty z pensji. Zależy na co się umówiliście.
    Są tacy, którzy godzą się płacić za "szkolenia" i szkolenia z własnej
    kieszeni. Są tacy, dla których jest to nie do przyjęcia i dziękują takiej
    firmie za współpracę. Są tacy, którzym firma wszystko opłaca, albo też
    dzielą się kosztami.

    Ty bardziej wróżki chyba szukasz ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2005-09-21 19:04:33
    Od: "Aleksandra Lubińska" <i...@p...onet.pl>

    jestem na okresie probnym, nic jeszcze nie wiem o swojej pracy i musza mnie
    przeszkolic.. za swoje szkolenie nic nie place, i z tego co wiem oni tez mi
    nic nie zaplaca za prace w okresie szkoleniowym. Interesuje mnie jednak jak
    to wyglada w kwestii prawnej

    ilka

  • 5. Data: 2005-09-21 19:14:33
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dgsatm$127$1@news.dialog.net.pl>
    Aleksandra Lubińska napisał(a):

> [...]
    > nic nie zaplaca za prace w okresie szkoleniowym. Interesuje mnie jednak jak

    Pewnie tak jak jest napisane w podpisanej przez Ciebie umowie.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 6. Data: 2005-09-21 20:01:57
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2005 21:04:33 +0200, Aleksandra Lubińska napisał(a):

> [...]
    > nic nie zaplaca za prace w okresie szkoleniowym. Interesuje mnie jednak jak

    wyglada na to, ze przez 2 tygodnie beda mieli darmowego pracownika
    (frajera) a po 14-u dniach podziekuja i wezma nastepnego.

  • 7. Data: 2005-09-21 20:18:00
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Aleksandra Lubińska [Wed, 21 Sep 2005 21:04:33 +0200]:

    > Interesuje mnie jednak jak to wyglada w kwestii prawnej

    W kwestii prawnej, to jest to umowa cywilno-prawna, wiec obowiazuja
    zapisy w niej zawarte. Nie ma najmniejszego zwiazku z Prawem Pracy,
    jako ze nie laczy Was stosunek pracy. Totez, poza bardzo szczegolnymi
    przypadkami, kiedy lamany bylby Kodeks Cywilny, wyglada to dokladnie
    tak, jak mozesz przeczytac w zaakceptowanej przez siebie i podpisanej
    umowie. Nic wiecej, nic mniej.

    Kira

  • 8. Data: 2005-09-21 21:46:01
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Aleksandra Lubińska w news:dgsatm$127$1@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > jestem na okresie probnym,

    Jak już pisałem nie jesteś - wykonujesz zlecenie. Chyba, że nie rozmawiamy
    jednak o umowie zlecenia.

    > za swoje szkolenie nic nie place, i z tego co wiem oni tez mi nic
    > nie zaplaca za prace w okresie szkoleniowym. Interesuje mnie
    > jednak jak to wyglada w kwestii prawnej

    W kwestii prawnej wygląda to tak, że jeżeli powyższe nie jest sprzeczne z
    zasadami współżycia społecznego i nie ma na celu ominięcia prawa to jest jak
    najbardziej OK. Zgodziłaś się na takie warunki? Oni również? Podpisaliście
    umowę? Jesteście zobowiązani do jej wypełnienia. Wycofanie się z umowy jest
    możliwe jeżeli zostało to w umowie uwzględnione lub obie strony się na to
    zgadzają. Jeżeli w umowie takiej możliwości nie przewidziano, a tylko jedna
    strona będzie miała umowy dosyć - sprawa może skończyć się w sądzie.

    pozdrawiam
    Greg

  • 9. Data: 2005-09-22 19:59:49
    Od: "Aleksandra Lubińska" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > wyglada na to, ze przez 2 tygodnie beda mieli darmowego pracownika
    > (frajera) a po 14-u dniach podziekuja i wezma nastepnego.

    mam umowe podpisana do konca pazdziernika (40 dni), wiec troche dlugo jak na
    samo szkolenie, wiec mam nadzieje ze Twoje slowa nie okaza sie prorocze.
    Pozdrawiam
    ilka