PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sprawdzanie znajomosci jezyka w doradztwie personalnym

  • 1. Data: 2002-04-17 08:59:45
    Temat: Sprawdzanie znajomosci jezyka w doradztwie personalnym
    Od: "hal_2001" <hal_2001@_NO_SPAM_poczta.onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow,

    chcialbym sie dowiedziec jak zazwyczaj jest sprawdzana znajomosc jezykow
    obcych w przypadku rozmow w doradztwie personalnym?
    Powiedziano mi, ze podczas 1,5 godzinnego spotkania zostanie przeprowadzona
    weryfikacja mojej znajomosci 2 jezykow obcych i chcialbym sie dowiedziec, co
    sie czesciej stosuje w przypadku rozmow prowadzonych przez osobe z
    posrednictwa (a nie z firmy, ktora zleca rekrutacje).

    Czy jest to zazwyczaj rozmowa, czy raczej stosuje sie testy?

    Pozdrawiam szukajacych pracy
    Hal

    --
    Odpowiadając na mój list, wytnij napis _NO_SPAM_ z mojego adresu e-mail

  • 2. Data: 2002-04-17 09:18:31
    Od: "Tadeusz Kowalski" <s...@p...onet.pl>

    "hal_2001" <hal_2001@_NO_SPAM_poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > posrednictwa (a nie z firmy, ktora zleca rekrutacje).
    >
    > Czy jest to zazwyczaj rozmowa, czy raczej stosuje sie testy?

    Zalezy od firmy i stanowiska. Jesli masz jakis certyfikat np FCE, a wymaga
    sie od Ciebie wlasnie
    takiego poziomu powinienes sie nim pochwalic - zwykle nikt nie bedzie Cie
    dalej sprawdzac.
    Jesli papiera nie ma, to zwyczajnie z toba pogadaja. Najczesciej bedzie to o
    d**** marynie.
    Zdarzylo mi sie tez raz, ze jeszcze przed spotkaniem, gosc zadzwonil do mnie
    na komore i chcial
    pogadac po angielsku. Domyslam sie, ze to ten jezyk bedzie sprawdzany.

    Jak chodzi o drugi jezyk, w moim przypadku jest to niemiecki. Raz tylko
    zdarzylo mi sie, ze
    podjeto probe weryfikacji moich umiejetnosci w tym zakresie. Wynikalo to z
    tego, ze osoba,
    ktora ze mna rozmawiala miala niemieckie obywatelstwo i wiele lat spedzila w
    niemczech. W
    pozostalych przypadkach to co wpisalem w cv/ew. deklaracji bylo przyjmowane
    bez weryfikacji.

    Nigdy nie spotkalem sie z testami, zawsze byla to rozmowa. W praktyce nikogo
    nie interesuje,
    jak jest sie dobrym w zagadnieniach natury gramatycznej. Wymiernym kryterium
    jest czy gosc
    jest komunikatywny czy nie, chyba ze specyfika danego zajecia wymaga
    inaczej.

    Zycze powodzenia.
    Tadeusz.

  • 3. Data: 2002-04-17 09:28:45
    Od: "hal_2001" <hal_2001@_NO_SPAM_poczta.onet.pl>

    [...]
> [...]
    > zdarzylo mi sie, ze
    > podjeto probe weryfikacji moich umiejetnosci w tym zakresie.

    Wielkie dzieki za odpowiedz.
    Za zyczenia pozwole sobie nie podziekowac, bo chyba czasem dobrze jest byc
    choc troche przesadnym.
    ;-)))

    pozdrawiam,
    Hal