PracaGrupypl.praca.dyskusjeSprawdzanie znajomosci jezyka w doradztwie personalnym › Re: Sprawdzanie znajomosci jezyka w doradztwie personalnym
    From: "Tadeusz Kowalski" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Sprawdzanie znajomosci jezyka w doradztwie personalnym
    Date: Wed, 17 Apr 2002 11:18:31 +0200

    "hal_2001" <hal_2001@_NO_SPAM_poczta.onet.pl> wrote in message
    news:a9jdjd$kjr$1@news.onet.pl...
    > Witam Szanownych Grupowiczow,
    >
    > chcialbym sie dowiedziec jak zazwyczaj jest sprawdzana znajomosc jezykow
    > obcych w przypadku rozmow w doradztwie personalnym?
    > Powiedziano mi, ze podczas 1,5 godzinnego spotkania zostanie
    przeprowadzona
    > weryfikacja mojej znajomosci 2 jezykow obcych i chcialbym sie dowiedziec,
    co
    > sie czesciej stosuje w przypadku rozmow prowadzonych przez osobe z
    > posrednictwa (a nie z firmy, ktora zleca rekrutacje).
    >
    > Czy jest to zazwyczaj rozmowa, czy raczej stosuje sie testy?

> [...]

    Zalezy od firmy i stanowiska. Jesli masz jakis certyfikat np FCE, a wymaga
    sie od Ciebie wlasnie
    takiego poziomu powinienes sie nim pochwalic - zwykle nikt nie bedzie Cie
    dalej sprawdzac.
    Jesli papiera nie ma, to zwyczajnie z toba pogadaja. Najczesciej bedzie to o
    d**** marynie.
    Zdarzylo mi sie tez raz, ze jeszcze przed spotkaniem, gosc zadzwonil do mnie
    na komore i chcial
    pogadac po angielsku. Domyslam sie, ze to ten jezyk bedzie sprawdzany.

    Jak chodzi o drugi jezyk, w moim przypadku jest to niemiecki. Raz tylko
    zdarzylo mi sie, ze
    podjeto probe weryfikacji moich umiejetnosci w tym zakresie. Wynikalo to z
    tego, ze osoba,
    ktora ze mna rozmawiala miala niemieckie obywatelstwo i wiele lat spedzila w
    niemczech. W
    pozostalych przypadkach to co wpisalem w cv/ew. deklaracji bylo przyjmowane
    bez weryfikacji.

    Nigdy nie spotkalem sie z testami, zawsze byla to rozmowa. W praktyce nikogo
    nie interesuje,
    jak jest sie dobrym w zagadnieniach natury gramatycznej. Wymiernym kryterium
    jest czy gosc
    jest komunikatywny czy nie, chyba ze specyfika danego zajecia wymaga
    inaczej.

    Zycze powodzenia.
    Tadeusz.