PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zostac TRENEREM - prosze o wszelkie info na ten temat

  • 1. Data: 2002-04-17 10:49:01
    Temat: Jak zostac TRENEREM - prosze o wszelkie info na ten temat
    Od: "M...@i...fm" <m...@i...fm>

    Witam

    Mam proste chyba pytanie

    Jak najłatwiej zostać TRENEREM

    takim od:

    - technik sprzedaży
    - negocjacji
    - obsługi klienta
    - kreowania własnego wizerunku
    - itd itp

    czy trzeba skonczyc jakies studia, kursy, miec specjalne predyspozycje
    czy tez wystarczy zwykla dzialalnosc gospodarcza i kilka materialow ze
    szkolen na jakich sie bywalo ew opracowanych specjalnie dla potrzeb
    konkretnego klienta

    jesli ktos moze sie na ten temat wypowiedziec i ew wskazac jakies mozliwosci
    rozwoju w tym zakresie - kursy szkolenia dajace jakies uprawnienia do takiej
    pracy to bardzo prosze o wszelkie info na ten temat

    chetnie nawiaze kontakt z kims kto takie szkolenia kursy prowadzi w celu
    wymiany doswiadzen, materialow szkoleniowych itp

    zapraszam wszystkich chetnych do rozmowy ze mna na ten temat
    jesli chcesz wymienic sie wszelkimi materialami ( pliki DOC, prezentacje
    multimedialne i np z PowerPoint'a- zapraszam do wymiany)

    jesli macie jakies strony www poswiecone ww tematyce to prosze o podanie

    m...@p...fm

    pozdrawiam

    jestem mlodym czlowiekiem ( 31 lat )
    chce otworzyc wlasna firme wlasnie w takiej dziedzinie jak opisalem

  • 2. Data: 2002-04-17 11:02:03
    Od: "WPI" <w...@e...org.pl>

    Użytkownik "M...@i...fm" <m...@i...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > pozdrawiam
    >
    > jestem mlodym czlowiekiem ( 31 lat )
    > chce otworzyc wlasna firme wlasnie w takiej dziedzinie jak opisalem

    To najpierw nalezaloby troche poznac i zaglebic sie w tematy w ktorych
    chcialbys trenowac, trener bez praktyki w terenie robi z siebie posmiewisko
    i kompromituje siebie i firme dla ktorej pracuje. Rynek to zywa materia i ni
    jak sie ma w wiekszosci przypadkow do teorii. Pamietam jak kiedys
    amerykaniec kwieciscie nawijal o sprzedazy przez dwie godziny a na pytanie
    jak to sie ma do polskich PSS zamknal sie zmieszal poszedl na drinka. Musisz
    byc dobry w tej dziedzinie ktora chcesz wykladac, co w cele nie oznacza ze
    masz byc nieomylny i wszechwiedzacy. Edukacja przez bledy jest pozadana,
    lepiej uczyc na wlasnych i cidzych bledach niz je ponownie popelniac.

    /WPI

  • 3. Data: 2002-04-17 15:50:35
    Od: "www.vidi.biz.pl" <N...@p...onet.pl>

    Konieczna jest gruntowna wiedza z danego tematu, potwierdzona praktyką,
    najlepiej w branży w której chcesz się specjalizować. Efektywne szkolenie to
    proces obustronny trener - szkolony, stąd znajomość specyfiki danej branży
    jest bardzo istotna.
    Mówię cały czas o profesjonalnych szkoleniach, mających odnieść oczekiwany
    skutek, tzn. zmian postawy szkolonego personelu. (techniki sprzedaży,
    negocjacje, obsługa klienta)

    Na rynku sporo jest firm, które zatrudniają absowentów psychologii jako
    trenerów. Powód bardzo prosty, taka osoba nie kosztuje firmy zbyt dużo,
    tylko czy skuteczność takiego szkolenia, prowadzonego przez osobę bez
    doświadczenia biznesowego będzie duża...?

    Oprócz gruntownej wiedzy z tematu w którym chciałbyś szkolić konieczne jest
    posiadanie bardzo specyficznych umiejętności. Można je poznać na dobrych
    (czytaj drogich) kursach dla trenerów. Celowo napisałem poznać, gdyż są to
    umiejętności wymagające ciągłego ćwiczenia i samodoskonalenia. Aby nie
    brzmiało to zbyt tajemniczo, mam na myśłi min:

    - techniki angażowania słuchaczy
    - poznanie specyfiki uczenia się dorosłych
    - przełamywania niechęci grupy
    - radzenie sobie z "trudnymi" uczestnikami

    i tak dalej, generalnie mozna ująć, że większość tych umiejętności jest
    związana ze świadomym oddziaływaniem na ludzi.

    Praca bardzo ciekawa, nie znaczy, że lekka.

    Pozdrawiam
    TK
    www.vidi.biz.pl

    "Uczenie się jest podobne do wiosłowania pod prąd
    nie płynąć do przodu znaczy być znoszonym w dół"
    Przysłowie chińskie

  • 4. Data: 2002-04-21 10:25:20
    Od: "Irro" <i...@w...pl>

    Użytkownik "M...@i...fm" <m...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mam proste chyba pytanie
    >
    > Jak najłatwiej zostać TRENEREM

    Najlepiej pojsc na psychologie..., zrobic studia podypolomowe, ....
    Tak naprawde ludzie bez przygotowania psychologiczengo
    (praktyczno-teoretycznego) sa grozni i niebezpieczni dla osob, ktore
    podejmuja sie szkolic. Tzw. samorodny psycholog.
    Zeby nie bylo - nie jestem psychologiem, ale nasluchalem sie o roznych
    takich 'trenerach' po AE, inż., i innych.
    Nie przecze oczywiscie, ze nie ma ludzi z talentem i wyczuciem tematu,
    ktorzy nie sa psychologami..

    Irro

  • 5. Data: 2002-04-21 22:46:02
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > (praktyczno-teoretycznego) sa grozni i niebezpieczni dla osob, ktore
    > podejmuja sie szkolic. Tzw. samorodny psycholog.

    Póki się ktoś nieprzygotowany nie bierze za NLP, to nie przesadzajmy.

    A trenerowi to nie jest potrzebna psychologia (choć może się przydać),
    a pedagogika, czy raczej andragogika.

    Wiedza na temat przedmiotu szkolenia to oczywistość (i to wiedza praktyczna,
    książki można kupić taniej, niż kosztuje szkolenie). Pozostaje kwestia, czy
    chodzi o trenera (prowadzącego zajęcia warsztatem), czy też "trenera" (czyli
    wykładowcę, który udaje faktycznie aktywne szkolenie, np. przeprowadzając
    "warsztaty" dla kilkuset osób).

    --
    Konrad J. Brywczyński No use to complain
    k...@b...tk If you're caught out in the rain