PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sposoby poszukiwania pracy!!!

  • 1. Data: 2004-03-02 14:41:05
    Temat: Sposoby poszukiwania pracy!!!
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    wiem ze kazdy ma swoje sposoby poszukiwania pracy mniej lub bardziej
    skuteczne

    jak myslicie ktore sa godne uwagi a ktorymi nie warto zawracac sobie glowy
    ktore z nich przyniosly wam pozadany efekt w postaci pracy???

    generalnie chodzi mi o to w jaki sposob poszukujecie pracy??

    krystian
    k...@p...fm

  • 2. Data: 2004-03-02 15:17:12
    Temat: Re: Sposoby poszukiwania pracy!!!
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktore z nich przyniosly wam pozadany efekt w postaci pracy???
    >
    > generalnie chodzi mi o to w jaki sposob poszukujecie pracy??

    jak na razie wszystkie moje sposoby sa do d....... :((

    > krystian
    > k...@p...fm

    ---

  • 3. Data: 2004-03-02 16:04:53
    Od: "Harmony Wroclaw" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > jak myslicie ktore sa godne uwagi a ktorymi nie warto zawracac sobie glowy
    > ktore z nich przyniosly wam pozadany efekt w postaci pracy???

    2 poprzednie prace znalazlam z ogloszen:
    jedną z wyborczej
    drugą z pl.praca.oferowana

    teraz tez szukam w wyborczej i na listach
    i wczoraj bylam na 3 rozmowach :-)

    aha - i zglaszam sie też do agencji rekrutacyjnych - workservice,
    tempservice itp
    ostatnio do mnie zadzwonili w dzien kiedy podpisalam umowe o prace z drugą
    firmą
    znaleźli ofertę, ale musialam im odmowic

    Pozdr.
    H.

  • 4. Data: 2004-03-02 18:22:40
    Od: "Sylwia Malanowicz" <s...@a...pl.spam.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > generalnie chodzi mi o to w jaki sposob poszukujecie pracy??

    Wg mnie najlepszy sposob na poszukiwanie pracy to
    wysylanie cv do firm, w ktorych chcialoby sie pracowac,
    nawet (a wlasciwie w szczegolnosci!) jezeli nie szukaja pracownikow.
    Zeby to zrobic jednak trzeba sie dobrze zastanowic co chcialoby sie
    robic i dlaczego akurat w danej firmie. Nie nalezy wysylac cv do pierwszej
    lepszej
    firmy z Panoramy firm i to jeszcze majac nadzieje
    "niech mnie wezma na jakiekolwiek stanowisko".

    Ponosi sie niestety koszty zwiazane z wysylka listow, ale unika tlumu jaki
    wystepuje
    w postaci setek cv przyslanych do firmy, ktora prowadzi wlasnie proces
    rekrutacyjny
    na okreslone stanowisko.

    Wiekszosc dobrych firm ma w tej chwili dzialy HR, ktore prowadza baze
    kandydatow. Gdy maja wolny etat nie daja ogloszenia lecz wybieraja
    kandydatow
    sposrod cv ktore juz otrzymali. Osoba szukajaca pracy ma wowczas do
    czynienia
    z mniejsza konkurencja, a pracodawca nie ponosi kosztow zwiazanych z
    rekrutacja
    i nie traci czasu na przegladanie aplikacji, w ktorych niezadko
    umiejetnosci kandydatow sa zupelnie nieadekwatne do wymagan.

    Ja osobiscie w ten wlasnie sposob znalazlam prace.
    Wyslalam ok. 10-12 cv do firm, w ktorych chcialam pracowac.
    Z tego 4 zaprosily mnie na rozmowe, a w 1 z nich aktualnie pracuje :)

    Dla porownania dodam, ze wyslalam okolo 150 cv na rozne ogloszenia z GW
    i internetu, a bylam na ok 10 spotkaniach.

    Zycze powodzenia i pozdrawiam

    --
    Sylwia

  • 5. Data: 2004-03-02 21:13:05
    Od: Rafał <k...@t...w.pl.chyba.pl>

    Użytkownik Sylwia Malanowicz napisał:
> [...]
    > lepszej
    > firmy z Panoramy firm i to jeszcze majac nadzieje
    > "niech mnie wezma na jakiekolwiek stanowisko".

    No to gratuluję, ale... Przez ponad dwa lata pracowałem w firmie, w
    której przez ponad rok siedziałem na krześle, a w zasięgu rąk, miałem
    pudło wypełnione takimi przychodzącymi CV/LM, do których nikt nie
    zaglądał (sam się zdziwiłem, że byłem tak blisko takich spraw).
    Przez rok, moja firma poszukiwała kilku specjalistów i nigdy, nikt nie
    zaglądał do tych dokumentów.
    Oczywiście, zostały one zniszczone, jakiś czas po ich odkryciu. (nie
    zostały jednak wykrozystane, choć w międzyczasie wyszło znów z kilka
    ogłoszeń do GW)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 6. Data: 2004-03-02 21:23:43
    Od: "Sylwia Malanowicz" <s...@a...pl.spam.pl>

    Użytkownik "Rafał" <k...@t...w.pl.chyba.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pudło wypełnione takimi przychodzącymi CV/LM, do których nikt nie
    > zaglądał (sam się zdziwiłem, że byłem tak blisko takich spraw).

    Nie jest oczywiscie regula, ze wszedzie wykorzystuje sie naplywajace
    dokumenty. Jest sprawa oczywista, ze wszedzie sa przyjmowani (i to na rozne
    stanowiska) "znajomi i przyjaciele kroliczka".
    Uwazam jednak, (bazujac nie tylko na swoim przykladzie), ze warto
    sprobowac i ze IMO jest to sposob lepszy i dajacy wieksze szanse znalezienia
    pracy
    niz z ogloszenia czy za posrednictwem biura pracy tymczasowej, itp.

    Podejrzewam, ze wiele zalezy tez od tego w jakiej dziedzinie i na jakim
    stanowisku poszukuje sie pracy. Watpie aby osoba, ktora chce pracowac na
    stanowisku
    sekretarki znalazla w ten sposob prace, ale duze szanse ma np.
    administrator serwerow.

    Tak czy inaczej praca do nikogo nie przyjdzie, a wieksze szanse na jej
    znalezienie maja
    te osoby, ktore aktywnie jej poszukuja.

    pozdrawiam

    --
    Sylwia

  • 7. Data: 2004-03-03 08:40:11
    Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl>

    Np. dziś są wirtualne targi pracy www.targi.pracuj.pl, tam można się
    dowiedzieć o pracodawcach, zadać im pytanie na forum dyskusyjnym i wziąć
    udział w chacie.

    --
    pozdrawia KingAM

    "Zapierdzielasz na wysokich obrotach żeby na butelczynę chleba zarobić,
    to potem się tak dzieje" [Gajowy Marucha]

  • 8. Data: 2004-03-03 17:54:20
    Od: woo-cash <w...@W...konto.pl>

    Kris <k...@p...onet.pl> był(a) tak miła/y i napisał(a) w wiadomości
    <c226au$66i$1@news.onet.pl> datowanej wto 2. marca 2004 15:41:

    > wiem ze kazdy ma swoje sposoby poszukiwania pracy mniej lub bardziej
    > skuteczne

    Statystyki mówią, że najsuteczniejsze jest odpowiadanie na ogłoszenia
    publikowane przez firmy. Ponad 40% osób znajdujących pracę znalazło ją
    właśnie w ten sposób.

    Ze 2-3 lata temu takie badania były prowadzone na zlecenie "GW".

    Pozdrawiam,
    Woo.

    --
    = Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash = "Prawda jest jak dupa.
    = = Każdy ma swoją."