PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sobotnie szkolenia

  • 1. Data: 2007-06-21 18:22:19
    Temat: Sobotnie szkolenia
    Od: "Quilkhak" <q...@g...com>

    Hej!

    Mam pytanie czy jest szansa w walce o oddanie wolnego dnia przez pracodawce?
    Pracujemy 8.5h 5dni w tygotniu, wszystkie soboty mamy wolne, jednakze czasem
    pracodawca zabiera nam wolne soboty jakimis durnymi
    szkoleniami. Znacie jakies haczyki w kodeksie pracy na to?

    Z gory dzieki za pomoc!

  • 2. Data: 2007-06-21 19:07:34
    Temat: Re: Sobotnie szkolenia
    Od: Olek <a...@o...pl>

    Quilkhak pisze:
> [...]
    > czasem pracodawca zabiera nam wolne soboty jakimis durnymi szkoleniami.
    > Znacie jakies haczyki w kodeksie pracy na to?

    Zmien prace i po problemie

  • 3. Data: 2007-06-21 19:13:15
    Od: Kuroi Bonza <b...@s...com>

    Quilkhak pisze:
> [...]
    > czasem pracodawca zabiera nam wolne soboty jakimis durnymi szkoleniami.
    > Znacie jakies haczyki w kodeksie pracy na to?

    jak boli Cie zab idz do dentysty a nie do kolegi po pomoc.
    W tym wypadku polecam prawnika, albo grupe dyskusyjna na temat prawa.
    Zacznij od przegladniecia w Kodeksie Pracy zagadnien zwiazanych z czasem
    pracy.

    Z mojego doswiadczenia podpowiem, ze jezeli chcesz wojowac o takie
    sprawy to po pierwsze musisz miec niepodwazalne dowody (nie licz na
    zeznania wspolpracownikow, kazdy bedzie sie staral zachowac wlasny
    stolek), po drugie popros pracodawce o rozliczenie nadgodzin,
    ewentualnie skieruj sprawe na droge sadowa juz po zmianie pracy na nowa

    --
    Dariusz
    Bądź najlepszy! http://www.kaizen-edu.com

  • 4. Data: 2007-06-21 19:40:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5efkv$q1o$1@inews.gazeta.pl Quilkhak
    <q...@g...com> pisze:

    > Mam pytanie czy jest szansa w walce o oddanie wolnego dnia przez
    > pracodawce? Pracujemy 8.5h 5dni w tygotniu
    Te 2,5h ponad kodeksowe 40h/tydz. to oczywiście nadgodziny?

    >, wszystkie soboty mamy wolne,
    > jednakze czasem pracodawca zabiera nam wolne soboty jakimis durnymi
    > szkoleniami. Znacie jakies haczyki w kodeksie pracy na to?
    W KP masz czas pracy - to zasadniczo wystarczy.
    Ale KP ma też zapisy art. 17, art. 94 ust 6 oraz art. 103.
    Resztę znajdziesz (zgodnie z wymienionym art. 103) w rozporządzeniu Ministra
    Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1993 roku w
    sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia
    ogólnego dorosłych (ze zmianami).
    Najogólniej - szkolenia powinny być przeprowadzane w czasie pracy, a na ich
    czas udzielany urlop szkoleniowy. Jeśli nie ma możliwości uczestnictwa w
    szkoleniu w dniu innym niż wolny od pracy powinien byc udzielany urlop w
    inne dni (IMO mozna się także dogadać na nadgodziny).
    Tu poczytaj:
    http://www.infor.pl/prawo-pracy/poradniki/263,1408,P
    rzepisy-Kodeksu-pracy-i-rozporzadzenie.html

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-06-21 21:56:47
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Quilkhak napisał(a):
    > czasem pracodawca zabiera nam wolne soboty jakimis durnymi szkoleniami.
    > Znacie jakies haczyki w kodeksie pracy na to?
    Mam nadzieję, że to nie Brenna, nie najbliższa sobota i nie negocjacje i
    kierowanie?
    Albo zeszła sobota, Poznań, sprzedaż i obsługa klienta? :)

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 6. Data: 2007-06-25 09:02:37
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Mam nadzieję, że to nie Brenna, nie najbliższa sobota i nie negocjacje i
    > kierowanie?
    > Albo zeszła sobota, Poznań, sprzedaż i obsługa klienta? :)

    Ciekawi cie czy szkolenie bylo durne czy ten co je kupil tak traktuje pracownikow?

    PS.
    Dyskusje
    Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.dyskusje/brow
    se_frm/thread/9c134281265adb91/0e4e080aa2f176e5?hl=p
    l#0e4e080aa2f176e5

    Uznales za zakonczona czy o niej zapomniales?
    A moze jednak dzwoniles do trojki? :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 7. Data: 2007-06-25 09:20:41
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Lukasz Sczygiel napisał(a):
    > Ciekawi cie czy szkolenie bylo durne czy ten co je kupil tak traktuje pracownikow?
    Ciekawi mnie, czy uczestnicy uznali szkolenie za durne :)

> [...]
    se_frm/thread/9c134281265adb91/0e4e080aa2f176e5?hl=p
    l#0e4e080aa2f176e5

    > Uznales za zakonczona czy o niej zapomniales?
    Zapomniałem, przepraszam. Miałem maraton szkoleniowy. Zwykle odpisuję w
    pierwszej kolejności na mniej ważne dla mnie posty, te ważniejsze (czyli
    Twój) pozostawiając na potem (kiedy odpocznę i mogę spokojnie myśleć).
    Czasem tak się dzieje, że zapominam i nie odpisuję. Przepraszam, dziś
    jak się obrobię - odpiszę.

    > A moze jednak dzwoniles do trojki? :)
    Nie dzwoniłem, ale pytali mnie o to samo uczestnicy (właśnie z TVP3).
    Rozumiem, że zadzwonił jakiś mój imiennik? :) Co mówił?

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 8. Data: 2007-06-25 13:21:35
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Ciekawi mnie, czy uczestnicy uznali szkolenie za durne :)

    Bede prozny: tak sadzilem. :)

    > jak się obrobię - odpiszę.

    Spoko.

    > Nie dzwoniłem, ale pytali mnie o to samo uczestnicy (właśnie z TVP3).
    > Rozumiem, że zadzwonił jakiś mój imiennik? :) Co mówił?
    Tak, dzwonil jakis maciej i stwierdzil (mniej wiecej bo slabo pamietam) ze
    bardzo istotne jest badanie i pracowanie nad konfliktami w biznesie bo dzieki
    temu wygrywaja najlepsze rozwiazania i ze nie zawsze konflikt to walka.

    Jego zakrecenie w tym temacie skojarzylo mi sie z toba.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2007-06-25 16:26:55
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Lukasz Sczygiel napisał(a):
    > Jego zakrecenie w tym temacie skojarzylo mi sie z toba.
    :) Mamy bardzo podobne zakręcenie. Przystępuję do odpisania na Twój post :)

    Pozdrawiam
    Maciek