PracaGrupypl.praca.dyskusje › zasady prowadzenia szkoleń

  • 1. Data: 2007-06-20 21:13:52
    Temat: zasady prowadzenia szkoleń
    Od: s...@w...pl

    Googlalem troche w sieci, probujac znalezc jakis poradnik internetowy,
    jak prowadzic szkolenia. Niestety poza mnostwem roznego rodzaju
    kursow, nic rozsadnego nie wpadlo mi w oko. Moze ktos z Was widzial
    jakis fajny artykul w sieci na ten temat?

  • 2. Data: 2007-06-20 21:23:07
    Temat: Re: zasady prowadzenia szkoleń
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    s...@w...pl wrote:
> [...]
    > kursow, nic rozsadnego nie wpadlo mi w oko. Moze ktos z Was widzial
    > jakis fajny artykul w sieci na ten temat?

    poszukaj pracy w firmie zajmującej się udzielaniem szkoleń

    B.

  • 3. Data: 2007-06-20 22:33:14
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    s...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > kursow, nic rozsadnego nie wpadlo mi w oko. Moze ktos z Was widzial
    > jakis fajny artykul w sieci na ten temat?
    Nie znajdziesz poradnika, bo prowadzenie szkoleń to nie jest
    umiejętność, której można nauczyć się z poradnika.

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 4. Data: 2007-06-21 08:34:45
    Temat: Re: zasady prowadzenia szkole
    Od: s...@w...pl

    > Nie znajdziesz poradnika, bo prowadzenie szkole to nie jest
    > umiej tno , której mo na nauczy si z poradnika.

    Kazda umiejetnosc jest polaczeniem teorii i doswiadczenia. ;)
    (przynajmniej moim zdaniem)

  • 5. Data: 2007-06-21 08:56:14
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Widzę że nie bardzo wiesz co ze sobą zrobić.

    p.s żeby prowadzić szkolenia to trzeba mieć naprawdę duże doświadczenie
    w danej branży.

  • 6. Data: 2007-06-21 09:15:17
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    s...@w...pl napisał(a):

    > Kazda umiejetnosc jest polaczeniem teorii i doswiadczenia. ;)
    > (przynajmniej moim zdaniem)
    Sęk w tym, że doświadczenia nie da się włożyć do jednej szufladki. W grę
    wchodzi zbyt wiele elementów: um. interpersonalne (wątpliwe, by nauczyć
    się ich z książki), um. prowadzenia grupy (na różnych poziomach - od
    silnie dyrektywnego do max. procesowego), znajomość technik
    szkoleniowych i umiejętność dostosowania, um. radzenia sobie z
    zakłóceniami w grupie, znajomość i umiejętność diagnozowania motywacji
    uczestników itd. itd.

    To naprawdę zbyt dużo jak na poradnik.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 7. Data: 2007-06-21 09:26:59
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Maciek Sobczyk wrote:

> [...]
    > szkoleniowych i umiejętność dostosowania, um. radzenia sobie z
    > zakłóceniami w grupie, znajomość i umiejętność diagnozowania motywacji

    Mam wrazenie, ze z racji swojej branzy definiujesz szkolenie jako
    szkolenie "miekkie", psychologiczne. Jesli chodzi o przekazywanie
    twardej wiedzy, np. nauczenie grupy poslugiwania sie Excelem, to poza
    wiedza z zakresu szkolenia potrzebna jest tylko dobra komunikacja (ktora
    mozna miec wycwiczona gdzie indziej) i dopasowanie tempa (czyli empatia
    - ktora tez mozna miec dzieki pozaszkoleniowym doswiadczeniom.)

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 8. Data: 2007-06-21 10:04:24
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):
> [...]
    > mozna miec wycwiczona gdzie indziej) i dopasowanie tempa (czyli empatia
    > - ktora tez mozna miec dzieki pozaszkoleniowym doswiadczeniom.)
    To dotyczy także szkoleń twardych. Klasyczny błąd trenerski szkoleń
    twardych polega na tym, że trener prowadzi zajęcia ex cathedra, silnie
    utrzymując się w pozycji lidera formalnego. Narzucony odgórnie autorytet
    knebluje uczestników i powoduje, że trener dostaje od grupy minimum
    informacji zwrotnej o atrakcyjności zajęć, adekwatności do potrzeb i
    emocjach. Tym samym dostaje najmniej agresji wyrażanej wprost. Wydaje mu
    się zatem, że robi wartościowe zajęcia, przekazując atrakcyjną wiedzę.
    Ba, uczestnicy często dziękują na koniec za dobre szkolenie (analiza
    transakcyjna: relacja rodzic - dziecko przystosowane). Dopiero w
    podziemiu (poza salą szkoleniową) uczestnicy w swoim gronie mówią, że
    nic się nie nauczyli, że trener nudził, że zajęcia do dupy, że nigdy
    więcej. Czyli zero korzyści dla grupy i totalna nieświadomość trenera.
    Dlatego uważam, że każdy trener, nawet umiejętności twardych, powinien
    mieć świadomość czym jest proces, jak działa i jak się wyraża opór w
    grupie.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 9. Data: 2007-06-21 15:36:01
    Od: Kuroi Bonza <b...@s...com>

    s...@w...pl pisze:
> [...]
    > kursow, nic rozsadnego nie wpadlo mi w oko. Moze ktos z Was widzial
    > jakis fajny artykul w sieci na ten temat?

    wiesz, to tak jakbys spytal o zasady pracy psychologa. :)
    moge Ci na priv (b...@w...pl) opowiedziec o prowadzeniu szkolen, bo tym
    sie zajmuje, ale nie zostaniesz dzieki temu szkoleniowcem, tak jak po
    spotkaniu z psychologiem, lekarzem, agentem ubezpieczeniowym itp. nie
    zdobedziesz doglebnej wiedzy o tych zawodach.

    Dariusz
    Bądź najlepszy! http://www.kaizen-edu.com
    Płyta za darmo! http://www.sukces.samodoskonalenie.com
    GRUPA DYSKUSYJNA http://skocz.pl/kaizen-new

  • 10. Data: 2007-06-21 15:38:10
    Od: Kuroi Bonza <b...@s...com>

    Maciek Sobczyk pisze:
    > Nie znajdziesz poradnika, bo prowadzenie szkoleń to nie jest
    > umiejętność, której można nauczyć się z poradnika.

    no jak nie? Wchodze, witam sie, potem prowadze szkolenie, potem robie
    ankiete i po pozegnaniu wychodze :) Podstawowa zasada: poprowadzic
    dobrze szkolenie :)