PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ekwiwalent a porzucenie pracy

  • 1. Data: 2007-06-21 09:05:42
    Temat: Ekwiwalent a porzucenie pracy
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Witam,
    mam nadzieje ze wspomozecie dobra rada :-)
    Pracownik porzucil prace, szykuje mu sie zwolnienie dyscyplinarne i pojawia
    sie pytanie co z urlopem? W normalnym trybie przyslugujacy urlop
    wykorzystalby w okresie wypowiedzenia, niestety takiej mozliowsci nie ma.
    Czy naliczyc mu ekwiwalent za nie wykorzystany urlop czy tez olac, skoro on
    olal pracodawce? Jest to w koncu ciezkie naruszenie przepisow pracy.

    Licze na rady
    pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2007-06-21 16:06:27
    Temat: Re: Ekwiwalent a porzucenie pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 21 Jun 2007 11:05:42 +0200, "IwonaW"
    <iwo_nka[spam]@wp.pl> zakodował:

    >Pracownik porzucil prace, szykuje mu sie zwolnienie dyscyplinarne

    Jeżeli nie został zwolniony dyscyplinarnie, to formalnie ciągle jest
    "zwykłym" pracownikiem. Nieprzychodzenie do pracy daje prawo (ale nie
    obowiązek) zwolnienia dyscyplinarnego.

    >sie pytanie co z urlopem? W normalnym trybie przyslugujacy urlop
    >wykorzystalby w okresie wypowiedzenia,

    Gdyby pracodawca się na to zgodził.

    >Czy naliczyc mu ekwiwalent za nie wykorzystany urlop czy tez olac,

    Pracodawca ma obowiązek naliczyć i wynagrodzenie i urlop/ekwiwalent.
    Może jednak odchodzić oszkodowania za szkody wyrządzone przez
    pracownika, który nie wykonywał swojego podstawowego obowiązku, jakim
    jest świadczenie pracy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2007-06-21 19:46:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5df0s$f35$1@inews.gazeta.pl IwonaW
    <iwo_nka[spam]@wp.pl> pisze:

> [...]
    > Czy naliczyc mu ekwiwalent za nie wykorzystany urlop czy tez olac, skoro
    > on olal pracodawce? Jest to w koncu ciezkie naruszenie przepisow pracy.
    Za ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych możesz rozwiązać umowę o
    pracę bez wypowiedzenia. Do chwili zaistnienia skuteczności tego rozwiązania
    pracownik jest pracownikiem i ma wszystkie płynące z tego uprawnienia (a ty
    obowiązki wobec pracownika).
    Po rozwiązaniu stosunku pracy (bez względu na sposób rozwiązania) musisz mu
    wypłacić ekwiwalent za przysługujący mu urlop jeśli nie został mu udzielony.

    --
    Jotte