PracaGrupypl.praca.dyskusje › Składki ZUS

  • 1. Data: 2004-11-11 10:22:22
    Temat: Składki ZUS
    Od: iwc1a <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS>

    Mam pytanie co do wielkości składek ZUS. Chodzi mi o to czy ich wysokość
    jest zalezna od wielkości dochodu (zatrudnienie na etat) czy tez jest
    stała dla wszystkich ?. Czy wysokość składek na ZUS zalezy od tego czy
    jestem zatrudniona na cały etat czy też pół lub 1/4 etatu ?
    Bo tak myślę jak to jest gdybym chciała założyć działalność pracując np.
    na pół etatu. Wiem że wtedy na działalności płacę tylko około 150 zł
    składki, bodajże zdrowotnej , ale tu mam właśne wątpliwości co do
    wysokości składek np. emerytalnej będąc na pół etatu. Czy jest to
    opłacalne patrząc na to ile nazbiera sie na koncie w ZUS-ie w przyszłości ?

    --
    Pozdrowionka :D
    Iwonka

  • 2. Data: 2004-11-11 11:18:32
    Temat: Re: Składki ZUS
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > wysokości składek np. emerytalnej będąc na pół etatu. Czy jest to
    > opłacalne patrząc na to ile nazbiera sie na koncie w ZUS-ie w przyszłości ?

    Całkowicie nie opłacalne. Płacisz mniej więcej tyle ile będziesz miała
    emerytury. Tylko że płacisz całe życie a emeryturę pobierasz ( o ile
    dożyjesz ) kilka kilkanaście lat. Tomek

  • 3. Data: 2004-11-12 13:27:50
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Użytkownik iwc1a napisał:

    > Mam pytanie co do wielkości składek ZUS. Chodzi mi o to czy ich wysokość
    > jest zalezna od wielkości dochodu (zatrudnienie na etat)

    Tak, z pewnym zastrzeżeniem.

    czy tez jest
    > stała dla wszystkich ?

    Nie, z pewnym zastrzeżeniem.

    . Czy wysokość składek na ZUS zalezy od tego czy
    > jestem zatrudniona na cały etat czy też pół lub 1/4 etatu ?

    Nie, tylko od wysokości wynagrodzenia.

> [...]
    > składki, bodajże zdrowotnej , ale tu mam właśne wątpliwości co do
    > wysokości składek np. emerytalnej będąc na pół etatu.

    *Wydaje* mi się, że aby w przypadku własnej działalności płacić tylko
    część składki ZUS to trzeba być zatrudnionym na cały etat.

    Czy jest to
    > opłacalne patrząc na to ile nazbiera sie na koncie w ZUS-ie w przyszłości ?

    Generalnie są lepsze/efektywniejsze sposoby lokowania inwestycji
    długoterminowych. Inna rzecz, czy starczy ci dyscypliny w ograniczaniu
    bieżącej konsumpcji na poczet przyszłych zysków.

    pozdrawiam
    --
    ____ ___ _| |_ ___ Zbigniew Tuźnik; gg 5900155
    |_ _/| -_| | |_ | -_| "Smok jako zjawisko termodynamiczne