PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile moge byc na zwolnieniu lekarskim?

  • 1. Data: 2004-11-10 23:37:02
    Temat: Ile moge byc na zwolnieniu lekarskim?
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Pracuje od 5 lat w jednej firmie, mam umowe na czas nieokreslony.Jak dlugo
    (ile miesiecy) moge byc na zwolnieniu lekarskim? Czy po zakonczeniu okresu
    zwolnienia przysluguje mi mozliwosc wypowiedzenia umowy o prace z winy
    pracodawcy i 3-miesieczny platny okres wypowiedzenia? I jeszcze jedno, czy
    fakt przebywania na dlugotrwalym zwolnieniu lekarskim jest odnotowywany
    gdziekolwiek w moich dokumentach, np. w swiadectwie pracy itp?

  • 2. Data: 2004-11-11 00:00:58
    Temat: Re: Ile moge byc na zwolnieniu lekarskim?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 11 Nov 2004 00:37:02 +0100, "Marek"
    <m...@o...pl> zakodował:

    >Pracuje od 5 lat w jednej firmie, mam umowe na czas nieokreslony.Jak dlugo
    >(ile miesiecy) moge byc na zwolnieniu lekarskim?
    180 dni, potem komisja ZUSowska.

    > Czy po zakonczeniu okresu
    >zwolnienia przysluguje mi mozliwosc wypowiedzenia umowy o prace z winy
    >pracodawcy

    Jeżeli w ciągu ostatniego miesiąca dowiedziałeś się o naruszeniu przez
    niego podstawowych obowiązków pracodawcy, to tak. Wtedy w momencie
    złożenia takiego pisma kończysz pracę. Inaczej nie może być mowy o
    winie pracodawcy - to Ty wypowiadasz "zwyczajnie" umowę.

    > 3-miesieczny platny okres wypowiedzenia?

    Tak, ale w przypadku zwykłego wypowiedzenia.

    > I jeszcze jedno, czy
    >fakt przebywania na dlugotrwalym zwolnieniu lekarskim jest odnotowywany
    >gdziekolwiek w moich dokumentach, np. w swiadectwie pracy itp?

    Tak, masz to w świadectwie pracy jako okres nieskładkowy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2004-11-11 13:34:26
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Tak, ale w przypadku zwykłego wypowiedzenia.

    > Tak, masz to w świadectwie pracy jako okres nieskładkowy.

    Czyli jak bedzie dla mnie najlepiej? Lecze sie na wrzody, nie chce wracac do
    pracy z powodu stresu i panujacego mobbingu. Chce byc jak najdluzej na
    zwolnieniu. Rozumiem ze 180 dni moge siedziec, potem przychodzi komisja
    ZUS-owska i mnie bada??? Czyli po 6 miesiacach od rozpoczecia zwolnienia
    lekarskiego ,moge wypowiedziec umowe o prace np. z tytulu mobbingu. Czy
    wtedy jesli ja wypowiadam pracodawcy umowe o prace, nalezy mi sie
    3-miesieczna odprawa?
    Dziekuje

  • 4. Data: 2004-11-11 15:06:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 11 Nov 2004 14:34:26 +0100, "Marek"
    <m...@o...pl> zakodował:

    >Rozumiem ze 180 dni moge siedziec, potem przychodzi komisja
    >ZUS-owska i mnie bada???

    Nie. Pracodawca przysyła Ci formularz z którym idziesz do lekarza
    prowadzącego. On go wypełnia, i jeżeli nie ma przeciwwskazań odsyła do
    ZUSu. I to Ty idziesz na komisję, a nie ona do ciebie (chyba, że
    lekarz prowadzący stwierdzi, że nie możesz iść ;))

    >Czyli po 6 miesiacach od rozpoczecia zwolnienia
    >lekarskiego ,moge wypowiedziec umowe o prace np. z tytulu mobbingu.

    Jeżeli myślisz o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracodawcy - odpada. Uzasadnieniem może być tylko naruszenie
    podstawowych obowiązków pracodawcy o którym DOWIEDZIAŁEŚ się w ciągu
    ostatniego miesiąca. Nikt Ci nie uwierzy, że dopiero po 5 miesiącach
    dowiedziałeś się, że szef powiedział do ciebie "ty idioto".
    Możesz "normalnie" wypowiedzieć.

    > Czy
    >wtedy jesli ja wypowiadam pracodawcy umowe o prace, nalezy mi sie
    >3-miesieczna odprawa?

    Nie. A jeżeli firma zatrudnia mniej niż 20 osób to w żadnej sytuacji
    nie należy się odprawa.

  • 5. Data: 2004-11-11 15:31:47
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Tak wiec rozumiem ze w moim przypadku najlepiej odczekac pol roku na
    zwolnieniu, potem isc do pracy i dostac wypowiedzenie od pracodawcy. Jest to
    firma zatrudniajaca ponad 20 osob, nawet ponad 1000 osob;) Wiele osob z
    mojej pracy po odejsciu sklada pozew do sadu pracy o stosowanie mobbingu
    przez przeloznego i o ile mi wiadomo w okresie wypowiedzenia (3 miesiace)
    otrzymuja wynagrodzenie. Nie wiem czy warto dochodzic swoich roszczen
    dotyczacych mobbingu w pracy...

  • 6. Data: 2004-11-11 19:01:10
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Przed upływem 6 miesięcy musisz pojawić się w pracy z aktualnym badaniem
    lekarskim stwierdzajacym zdolność do pracy (takie badania okresowe). I
    czekać w pracy na wypowiedzenie umowy (i byc może odprawę jeżeli sa
    zwolnienia grupowe)lub dyscyplinarkę. Możesz też po powrocie do pracy wziąć
    urlop na żądanie i znowu pójść na zwolnienie 6 miesięczne (jeżeli
    rzeczywiście masz chorobę). Możesz też sam się zwolnić w każdym czasie (bez
    odprawy). Mobing? ciężki do udowodnienia, chyba, że jesteś wysoką blondyną i
    masz obdukcje z siniaków na pupie.
    Pozdrawiam
    Frank

  • 7. Data: 2004-11-11 21:53:28
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Mysle ze jednak mobbing bylby latwy do udowodnienia. Odzywki dyrektora,ktory
    mowi jak sie wychodzi z pracy o 17ej po 9-10 godzinach pracy ze sie pracuje
    na pol etatu, przymuszanie do wykonywania nieswoich obowiazkow (ksiegowy -do
    pracy fizycznej itp), nie przestrzeganie grafiku, brak mozliwosci odbioru
    nadgodzin itp.
    Gdybym byl glownym ksiegowym to podobnie jak dyrektor,moglbym siedziec po 12
    godzin (gdybym mial lepsza motywacje). A tak to bedac kierownikiem dzialu
    FK,majac obowiazki gl.ksiegowego oddzialu za 2000 netto,olewam ta robote i
    zaczynam szukac innej.

  • 8. Data: 2004-11-12 09:27:16
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 11 Nov 2004 01:00:58 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kaizen napisał(a):

> [...]
    Cześć!
    Myślicie, że mogłoby mu się udać być 180 dni na L4 na wrzody???????

    Po pierwsze wątpię, że znajdzie tak odważnego lekarza, a nawet jak tak to
    ZUS mu nie popuści, albo mu wytną żąłądek, albo po miesiącu do roboty.
    To tylko tak w kwesti formalnej.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 9. Data: 2004-11-12 19:40:13
    Od: "Reksio" <m...@W...onet.pl>

    > Myślicie, że mogłoby mu się udać być 180 dni na L4 na wrzody???????
    >
    > Po pierwsze wątpię, że znajdzie tak odważnego lekarza, a nawet jak tak to

    Spoko, u jednego lekarza dostaje np. 2 miesiące, idzie do drugiego, zaczyna
    leczenie od początku i też 2 miesiące zwolnienia ...itd.
    To nie jest problem.

    Pozdrrr... Reksio

  • 10. Data: 2004-11-15 16:19:46
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 12 Nov 2004 20:40:13 +0100, na pl.praca.dyskusje, Reksio napisał(a):
    > To nie jest problem.
    A właśnie jest i dlatego wątpię w powodzenie takich planów.
    Teraz każdy pracownik ma w ZUSie swoje konto i wszystko widać jak na dłoni.
    Zmiana lekarzy w takim wypadku tylko pogorszy sprawę.
    Pacjenta wezwą na badania kontrolne i gdyby wrzody się wyleczyły /czego mu
    w gruncie rzeczy szczerze życzymy/ to on do pracy a lekarz na dywanik.
    Takie czasy - w dobie komputerów niektórzy wiedzą o nas więcej niż my sami.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)