PracaGrupypl.praca.dyskusjeSens szkolenia › Re: Sens szkolenia
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Sens szkolenia
    Date: Wed, 11 Jan 2006 21:59:44 +0100

    marcolphus napisał(a):
    > Mam takie pytanko: w jakim stopniu pracodawcy zwracają uwagę na odbyte
    > szkolenia - ale chodzi mi o stanowiska nie-techniczne. Gdybym na przykład
    > starał się o stanowisko przedstawiciela handlowego i miał zaświadczenie o
    > przebytym szkoleniu nt. negocjacji, to czy zwiększa to moje szanse czy nie?
    I tak i nie.

    NIE: Często decyzja na temat szkolenia powstaje w firmie pod wpływem
    cyklicznie pojawiającego się problemu, zauważonych deficytów,
    konieczności dokształcenia konkretnych umiejętności.
    Szkolenie ma być wówczas "uszyte na miarę" - oferujące rozwiązanie
    konkretnych problemów i ułatwiające osiągnięcie konkretnych celow przez
    firmę. Dodatkowo, przekazywane na takim szkoleniu techniki, często nie
    mają zastosowania w innej firmie. Np. negocjacje handlowe mają zupełnie
    inny wymiar i przebieg u handlowców sieciowych, handlowców pozyskujących
    długofalowe umowy dystrybucyjne i handlowców sprzedających "do ludzi".

    TAK: Wielu menedżerów, którym miałem przyjemność doradzać w jakikolwiek
    sposób co do rozwoju personelu, przebyte przez pracownika szkolenia
    traktuje niemal tak samo, jak staż w zawodzie (nabyty np. w poprzedniej
    firmie).

    Bez względu na branżę, w której działa firma, pewne umiejętnosci
    przekazywane na szkoleniu są stałe i nie zależą od branży. Np.
    umiejętności interpersonalne u handlowców.

    pozdr.
    m.