PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sanepidowska Książeczka Zdrowia w UE ?

  • 1. Data: 2004-05-06 07:59:22
    Temat: Sanepidowska Książeczka Zdrowia w UE ?
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    czesc,
    czy sanepidowska książeczka zdrowia jest honorowana w wielkiej brytani?
    Jezeli nie, to czy wiecie moze w jaki sposob w GB odbywa sie zatrudnianie
    osob przy pracach związanych z żywnoscią (sklepy, bary, itp). Mysle o
    jakiejs pracy sezonowej i zastanawiam sie czy taki dokument byłby
    potrzebny...
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-06 08:27:15
    Temat: Re: Sanepidowska Ksi?żeczka Zdrowia w UE ?
    Od: Łukasz Stelmach <c...@p...fm>

    Nie wiem jak z książeczką sanepidu, ale wiem natomiast jak jest z
    zatrudnieniem w uk w branży spożywczej i kucharskiej :)
    Potrzebujesz znajomości angielskiego i wymyśloną historyjkę gdzie kiedyś
    pracowałeś (w tej samej branży w której o zatrudnienie się ubiegasz).
    I to wszystko. Nikt nie spradza Twoich papierów, możesz mieć żółtaczke,
    gronkowce i inne świństwa, a będziesz ugniatał pierogi gołymi rękoma w
    pseudo polskiej restauracji, czy w jakimś oddziale mariotta w londynie.
    Masa moich znajomych tak pracuje. Polski sanepid poddałby się do dymisji
    gdyby miał sprawdzić co sie dzieje na tamtym rynku pracy.

    pozdro

    242

  • 3. Data: 2004-05-06 08:39:54
    Temat: Re: Sanepidowska Książeczka Zdrowia w UE ?
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    Dzieki za tak szybka reakcje ;)
    Mam jeszcze tylko pytanie: czy znajomi o których piszesz pracuja legalnie
    czy na czarno?
    pozdro

    //--------------------------------------------------

    //--------------------------------------------------

  • 4. Data: 2004-05-06 08:48:27
    Od: Łukasz Stelmach <c...@p...fm>

    Dotychczas wiekszosc pracowala na czarno, choc bardziej przedsiebiorczy
    postarali sie o business vise i zalozyli swoja dzialalnosc gospodarcza.
    Oczywiscie pracuja na stanowisku kucharza, jednak mimo, ze mieszkaja tam
    minimum od lat 2, (niektorzy ze stazem nawet 5cio letnim) to nigdy nikt
    nie wymagal od nich zadnego zaswiadczenia o aktualnym stanie zdrowia! I
    to nie tylko w podrzednych restauracyjkach, ale rowniez w wiekszych
    sieciach hotelowych, ze wspomnianym wczesniej mariocie! Zreszta - moja
    kumpela polska i jej koles z brazylii, byli zatrudnionieni na czarno
    jako kelnerka i pomywacz w... Houses Of Parliament! To Ci powinno
    uświadomić ogrom bajzlu panujacego na wyspie. Zobaczysz Londyn - zrozumiesz.

    pozdro
    242

  • 5. Data: 2004-05-06 13:07:50
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>