PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy moj pracodawca kombinuje ?

  • 1. Data: 2004-05-05 23:47:44
    Temat: Czy moj pracodawca kombinuje ?
    Od: k...@g...pl

    Cześć,

    chciałem Was zapytać, co sądzicie o następującej sytuacji:

    mój pracodawca, z którym rozliczam się fakturami VAT, wisi mi sporą sumę.
    Nie tylko mi zresztą. Ostatnio z inną osobą, której też wisiał sporo kasy,
    podpisał umowę ustanawiającą spółkę cywilną. A następnie rozpoczął
    przepisywanie kolejnych umów z klientami z dotychczasowej jednoosobowej DG
    na ową spółkę.

    No i nie wiem co o tym myśleć, na ile mam tutaj powody do niepokoju. Nowa
    spółka oczywiście nie uznaje moich roszczeń finansowych, ale przejęła
    bieżące wpływy. Bierze kasę za wdrożenie produktów, które ja opracowywałem i
    otrzymałem za nie zapłaty, zaś wydaje na swoje inwestycje. Jest to dla mnie
    dość brzydkie postępowanie, ale mniejsza z tym.

    Chodzi raczej o to na ile on może się wymigać z zapłaty, przenosząc obroty
    na inną firmę, gdzie ma tylko 50% udziału. Tamtej raczej nie zamknie (z
    wielu powodów), niemniej faktury opiewają na jego nazwisko i starą
    jednoosobową DG.

    Co ewentualnie powinienem zrobić, by zabezpieczyć swoje interesy w takich
    układach ?

    Pytanie zadaję na grupie, bo myślę, że jeśli ktoś mi odpowie, będzie to
    pouczające nie tylko dla mnie, ale i dla innych, którzy rozliczają się w
    podobny sposób i miewają problemy.

    Pozdrawiam,
    MB

  • 2. Data: 2004-05-06 00:02:06
    Temat: Re: Czy moj pracodawca kombinuje ?
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    k...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > podpisał umowę ustanawiającą spółkę cywilną. A następnie rozpoczął
    > przepisywanie kolejnych umów z klientami z dotychczasowej jednoosobowej DG

    Tak sobie myślę, że pomysłowość naszych przedsiębiorców w niepłaceniu
    za towary, usługi i pracę, jest nie wyczerpalna. Prowadzenie DG sprowadza się
    często do wykonania maksymalnej ilości przewałek zanim ktoś nie doniesie do
    prokuratora. Fortuny zachodnich firm rodzinnych powstawały z pokolenia na
    pokolenie, a nasi nowobogaccy chcą to samo osiągnąć w jak najkrótszym czasie
    nie licząc się z nikim i z niczym, a najmniej z prawem. Słyszałem, że całkiem
    spora grupa rodzimych "biznesmenów" ma załatwione na lewo "żółte papiery"
    i okrągły Dowód Osobisty, żeby się nie pokaleczyli o kanty. To tak na wszelki
    wypadek, gdyby zrobili o jedną tranzakcję za dużo.

    Marek

  • 3. Data: 2004-05-06 07:38:04
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c7bv9u$bu6> >
> [...]
    wszelki
    > wypadek, gdyby zrobili o jedną tranzakcję za dużo.

    Z żółtymi papierami to masz rację - znam gościa, który ma takowe - a co nie
    przeszkadzało mu zupełnie w zakupieniu pakietu akcji spółki skarbu państwa,
    a następnie doprowadzenia do powstania z niej "wydmuszki" :(

    pozdr
    Krzysiek