PracaGrupypl.praca.dyskusjeRząd: płaca minimalna wzrośnie w przyszłym roku o 41 zł › Re: RzĂ ?d: p??aca minimalna wzro??nie w przysz??ym roku o 41 z??
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: RzĂ ?d: p??aca minimalna wzro??nie w przysz??ym roku o 41 z??
    Date: Wed, 17 Jun 2009 12:35:20 +0100

    > To żart? Czy co? Może bajka? ;)

    < ciach >
    no to dawaj uk:
    minimalna stawka to 5,73 (albo 79, nie pamiętam) na godzinę.
    załozmy 37,5-godzinny tydzień pracy, czyli 5 dni bez nadgodzin
    netto to daje 9633 funciaki rocznie, czyli 802 miesięcznie.
    to jest kwota która pozwala na spłacenie kredytu na mieszkanie w 40 lat
    (nie pamiętam dokładnie jakie, ale tyle płaci mój kumpel z pracy).
    oczywiście mozesz dowolnie rozdysponować te kasę, mozesz miec partnera
    który też zarabia minimum (i wtedy spokojnie zyjecie), mozesz robić
    nadgodziny
    samochód - kupno od kilkuset do <prawie nieskończoność>, z czego te
    tańsze autka to utrzymanie na poziomie 100 tax, 300 ubezpieczenie i 25
    (plus ew. robocizna i częsci) za mot rocznie.
    i tak dalej i tak dalej. wiadomo że to minimum i ze za dużo się nie
    oszczędzi, ale możliwości są.
    na marginesie, to tesco jest dość popularna siecią sprzedaży w UK,
    jedyne czego nie posiadaja w ofercie to linie lotnicze i samochody, tak
    to mozesz kupić praktycznie wszystko (telefony - w tym linia czy internet)
    w polsce przy najnizszej to sie zastanawiasz który rachunek zapłacic w
    tym a ktory w nastepnym miesiącu