PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rynek pracy dla adminow w Wawie

  • 21. Data: 2005-12-17 21:00:33
    Temat: Re: Rynek pracy dla adminow w Wawie
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-12-17 19:00:31 +0100, Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> said:

    > Prowadzi do zarobienia pieniędzy przez pracującego i wytworzenia przez
    > niego jakichś dóbr.

    > Pozwolisz że to ja będę decydował za ile chcę pracować? Jeszcze jakby
    > inni socjaliści pozowlili mi, abym sam decydował ile godzin w tyg.
    > mogę pracować, ile mieć urlopu, czy chcę mieć chorobowe itp. to w
    > ogóle byłoby super.

    Czy w tej "antysocjalistycznej paranoi" jest jakaś metoda?

    Ale ad rem: uregulowania dotyczące pracy, o których piszesz chronią
    Ciebie. Historia udowadnia, że wolny rynek samoistnie dąży do sytuacji
    jak w XIX wiecznej Łodzi: pracujesz po 16 godzin na dobę za głodową
    pensję. Polska jest już w pół drogi do tego ideału.
    W miejsce braku uregulowań otrzymasz od rynku całkowity brak
    chorobowego, urlopu etc. Ale o tym przecież wiesz, prawda?

    > Ale to już było. I gdzie ten powszechny dobrobyt i szczęście?

    Było? Gdzie i kiedy? Upraszczasz chłopie.

    camel[OT]

  • 22. Data: 2005-12-17 21:07:58
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Na tzw. liberalnym rynku o tym nie Ty będziesz decydował, lecz Twój pan. Ty
    > będziesz mógł jedynie usiłować wybrać czy służyć temu czy innemu. Możesz
    > oczywiście zostać kloszardem.

    > sam to raczej nigdy nie zdecydujesz. Będziesz pracował za ile Ci zapłacą i tak
    długo aby się utrzymać, a urlop weźmiesz jeśli cię będzie stać. Jak go skończysz
    to pozdrów zwojego
    > następcę, który urlopu nie wziął.

    Chwali ci się, że potrafisz tak szczerze ocenić swoje możliwości i jak sie
    kiedys odważysz, żeby je zmienić, to pytaj śmiało jak to zrobić.

    --
    vertret

  • 23. Data: 2005-12-17 21:09:59
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-12-17 20:28:58 +0100, Ziemek Borowski
    <z...@Z...Waw.PL> said:

    > Jacul na pl.praca.dyskusje:
    > Wiesz, a może on nie potrzebował usług o wartości 6,5K PLN (patrząc tylko
    > na gotówkę jaka przez firmę musi być wyłożona na to byś ty miał "na
    > rękę" 4K PLN) tylko tańszych, i akceptował niższą potencjalnie jakość z
    > tego wynikającą? Zresztą przy tych kwotach w ostanich mieśiach roku i
    > tak miałbyś mniej
    > niż 4K. :>

    O to to! Jest śmiesznie: oszczędny pracodawca nie chce płacić za coś,
    czego nie potrzebuje, dlatego szuka pracownika idealnie wpasowanego w
    wymagania. Ma znać na przykład RedHata, Apache i PHP, postgresa
    i_nic_więcej! Bo taki, co zna więcej, chce więcej zarobić a to postawa
    no_no. I jadąc po taniej bandzie dostaje nieopierzeńca, który myśli, że
    zna... I wszystko kula się po polsku - kulawo. Poprawiam ci ja po
    takich różne różności :) Powszechna akceptacja nie tylko "potencjalnie"
    niższej jakości, ale faktycznie bardzo niskiej jakości wynika z
    pszenno-buraczanej kultury korporacyjnej w naszym kraju, a prosto
    mówiąc ze zwykłej głupoty. Systemy kodowane przez tanich studentów nie
    działają jak trzeba lub nie działają w ogóle, trzeba je poprawiać,
    przerabiać, pisać od nowa. I pazerny byznesmen buli od nowa. A potem
    szuka znów najtańszej oferty na... Tacy nigdy niczego się nie nauczą.

    camel[OT]

    PS. To nie wina studentów - trzeba swoją świeżą wiedzę teoretyczną
    przetrzeć z praktyką, najlepiej pod okiem starszych kolegów. Takie
    czeladnictwo. Doświadczenie robi swoje :)

  • 24. Data: 2005-12-17 21:23:00
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości

    > W prostym_kapitalizmie_vertreta tak jest. W rzeczywistości praca jest
    > szczególnym towarem, który rządzi się odmiennymi od chleba prawami...
    > eech, aż ręce i nogi opadają. Nie chce mi się tłumaczyć.

    No popatrz! To ja pracuje w tym moim prostym kapitalizmie juz 21 lat i przez
    cały czas mnie nabierali, że to dobrze działa.
    Podpowiedz troche to może zrozumię. Jaka jest róznica między chlebem a pracą, że
    jej prawo podazy i popytu nie może dotyczyć?

    --
    vertret

  • 25. Data: 2005-12-17 22:07:52
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Jackare napisał(a):

    > Po prostu nie rozumiem ludzi ktorzy kreują swoje oczekiwania płacowe na
    > poziomie dwukrotnie niższym niż przeciętna na tego typu stanowiskach.

    Jeśli te 2 tyś. są dla absolwenta alternatywą wobec bezrobocia albo
    zapieprzania na zmiany przy montażu lodówek to oferta i tak będzie dla
    niego atrakcyjna. W Warszawie jeszcze nie masz tak źle, w Łodzi czy
    innych miastach tzw. Polski B znalazłbyś chętnych do pracy za dużo
    poniżej 2tys.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2005-12-17 22:37:54
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

> [...]
    > niego atrakcyjna. W Warszawie jeszcze nie masz tak źle, w Łodzi czy
    > innych miastach tzw. Polski B znalazłbyś chętnych do pracy za dużo

    ja to doskonale rozumiem, ale w tym konkretnym przykładzie nalezy to jeszcze
    odniesc do wymagań pracodawcy który oczekiwał _osób_z_doświadczeniem_. W
    opisywanym przeze mnie przypadku wszystkie osoby byly pracujace z tym ze
    wsrod nich najdluzszy staz pracy wynosil 2 lata, nakrotszy kilka miesiecy.
    Trudno to nazywac jakims powaznieszym doswiadczeniem zwlaszcza jezeli chodzi
    o prace z szeroką sprzętu telekomunikacyjnego i teletransmisyjnego.
    Pomimo ze minelo juz nieco czasu nadal jestem porażony tak niskimi
    oczekiwaniami tych osób.
    Wiele rozmow kwalifikacyjnych w ktorych bralem udzial jako kandydat do pracy
    konczylo sie fiaskiem po dojsciu do tematu wynagrodzenia- wiem ze firma
    ktora oferuje glodowe stawki nie jest warta zadnego zaangazowania i jest po
    prostu stratą czasu. Czesto się to potwierdza w rotacji kadr i ciągłym
    poszukiwanie przez takie firmy nowych fraj.... ups.. pracowników.
    Jestem wybredny i uważam że dobrze na tym wychodzę. Każda godzina sprzedana
    pracodawcy mija, stanowi częśc życia która minęła i która nigdy już nie
    wróci, nie widzę więc powodu aby sprzedawać ją za niską cenę. Wg mnie lepiej
    w takim układzie nic nie robic i delektować się czasem. Zycie ma się jedno.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 27. Data: 2005-12-17 22:42:23
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał w
    wiadomości news:slrndq8p58.n6q.ziembor.news@tau.ceti.pl...
    > Immona na pl.praca.dyskusje:
    > [...]
    > ?
    >
    > Nie wiem co nietypowego w sytuacji pracownika jako oferenta na rynku
    > pracy. A komercyjna firma może nie sprzedawać, bo "kasy nie potrzebuje"?

    Moze sprzedawac to, co wybierze. Pracownik na rynku pracy do zaoferowania
    tylko jeden towar. Jak firma sprzedajaca gwozdzie uzna, ze akurat nie ma
    popytu na gwozdzie, to moze zaczac sprzedawac zapalniczki, na ktore jest
    popyt. Czlowiek swoich kwalifikacji i umiejetnosci nie jest w stanie zmienic
    tak szybko, jak firma swojej oferty.

    I.
    --

    www.immona.ownlog.com

  • 28. Data: 2005-12-17 22:54:57
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:do1ukj$306$1@news.onet.pl vertret <vertret@@@op.pl>
    pisze:

> [...]
    > Chwali ci się, że potrafisz tak szczerze ocenić swoje możliwości i jak sie
    > kiedys odważysz, żeby je zmienić, to pytaj śmiało jak to zrobić.
    Szczerze i otwarcie rzeknę, iż nie wiem co masz na myśli. Przynaję, że nigdy
    nie uważałem Twoich wypowiedzi za mądre ani nawet sesnsowne i przy tym
    stanowisku pozostaję. Co Ty chciałbyś mi tłumaczyć?

    Jotte

  • 29. Data: 2005-12-17 23:57:32
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Pracownik na rynku pracy do zaoferowania
    > tylko jeden towar.
    tu się nie do końca zgodzę. Prawda - jedynym towarem jest praca, czas,
    umiejętności. I w tym ostatnim drzemie potencjał - jak będzie dobry to np.
    będzie się potrafił dostosowac do rynku pracy. I nauczyć się czegoś co jest
    na rynku aktualnie potrzebne - może potrzebowac np. finansów.
    Tu na matginesie, jak pisałem chyba z tydzień temu z Jottem - jedyna rzecz
    jakiej bym wymagał od urzedu tzw. bezrobków to dostępu do tanich (i
    oczywiście do zwrotu, w rozsądnym czasie) kredytów na naukę nowego zawodu

> [...]
    > popyt. Czlowiek swoich kwalifikacji i umiejetnosci nie jest w stanie
    > zmienic tak szybko, jak firma swojej oferty.
    Potrzebuje chwili czasu, tu się zgodzę. ale - ani rynek (a tym samym wymogi
    - obojętnie po której stronie) nie zmieniają się diametralnie z dnia na
    dzień i można przewidzieć co się będzie działo za dzień, miesiąc, rok czy
    nawet kilka lat, ani też dotychczasowa wiedza (doświadczenie, kwalifikacje
    itp.) się diametralnie nie dezaktualizuje.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 30. Data: 2005-12-18 00:35:38
    Od: "Jacul" <j...@p...onet.pl>

    > [ciach gorzkie żale]
    > >

    > Ja też uważam, że każdy informatyk powinien zarabiać tyle, co dwóch jego
    >  najlepiej zarabiających kolegów (w sumie). Najlepiej zostań posłem i
    > zgłoś odpowiedni projekt ustawy w tym względzie. Nawet jeśli nie
    > przejdzie, to przynajmniej będziesz miał niezłą pensję jako poseł.
    >
    > BTW, może by się dało podobną ustawę na temat wielkości penisa przegłosować?

    Moje poglady na rynek pracy i gospodarke sa liberalne, wiec chybiles ze swoimi
    arkastycznymi uwagami. Chyba sie nie rozumiemy. Pa