PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy o pracę - czy tak można ? › Re: Rozwiązanie umowy o pracę - czy tak można ?
    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozwiązanie umowy o pracę - czy tak można ?
    Date: Wed, 11 Jul 2007 00:01:26 +0200

    Exploris nabazgrolił na ekranie:
    > Co mam napisać: wniosek o rozwiązanie umowy na mocy porozumienia obu stron
    > w terminie - ---- czy musze sie trzymać tych dwóch tygodni ?
    > Czy mogę we wniosku zaproponować np. termin za tydzień ?

    Masz do wyboru, albo wypowiedzenie, albo porozumienie stron. To są dwie
    różne rzeczy.
    1. Wypowiedzenie - po prostu je składasz i czekasz 2 tygodnie, które się
    liczą dopiero od soboty. Czyli nieważne czy złożyłeś w pn, czy pt, to i tak
    bieg wypowiedzenia to są pełne 2 tyg. od soboty. Pracodawca nie ma tu nic
    do gadania, po 2 tyg. umowa sie rozwiązuje. W świadectwie pracy jako
    przyczyna rozwiązania stosunku pracy będzie odpowiedni artykuł z kp, czyli
    za wypowiedzeniem - wypowiedział pracownik.
    2. Porozumienie stron - składasz pracodawcy _propozycję_ rozwiązania umowy
    na mocy porozumienia stron. Nie jest to wiążące dla pracodawcy, może on
    przystać na tą propozycję ale nie musi. Tutaj termin rozwiązania umowy
    ustalają strony, może to być nawet tego samego dnia. Na świadectwie pracy
    będzie - 'na mocy porozumienia stron'.

    Wzorów wypowiedzenia i porozumienia szukaj na necie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --