PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o prac

  • 1. Data: 2003-02-17 09:57:17
    Temat: Rozwiązanie umowy o prac
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    Witam !!!

    Mam pewien problemik, otórz pracuję od 2,5 roku w pewnej firmie polsko -
    niemieckiej i teraz dostałem atrakcyjną ofertę pracy za granicą. Wiem że
    muszę chyba dac 3-miesięczne wypowiedzenie - to mnie najbardziej przeraza.
    Slyszalem ze podobno istnieje jakas forma - podobna do porozumienia stron ze
    ja umawiam się z pracodawcą że sie zwalłniam natychmiast i pracodawca, albo
    się na to zgadza albo nie.
    Drugie pytanie to co mi grozi jesli porzucę pracę z dnia na dzień,wiem ze
    chyba jest to gdzies wpisywane (na swiadectwie pracy?)

    Proszę o pilne informacje bo mam nźż na gardle !!!

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2003-02-17 10:43:04
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o prac
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    Pejter wrote:
    > Witam !!!
    >
    > Mam pewien problemik, otórz pracuję od 2,5 roku w pewnej firmie
    przy 2.5 roku to jeszcze chyba nie ma 3 miesiecznego wypowiedzenia
    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/

  • 3. Data: 2003-02-17 11:32:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Feb 2003 10:57:17 +0100, "Pejter"

    > Wiem że
    >muszę chyba dac 3-miesięczne wypowiedzenie

    Źle wiesz (chyba, że w umowie masz zapisane inaczej)
    KP:
    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    okre?lony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy
    i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesi?c, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesi?ce, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    Jeżeli natomiast masz umowę na czas określony, to albo nie można jej
    wypowiedzieć, albo za 2 tygodniowym wypowiedzeniam

    >Slyszalem ze podobno istnieje jakas forma - podobna do porozumienia stron ze
    >ja umawiam się z pracodawcą że sie zwalłniam natychmiast i pracodawca, albo
    >się na to zgadza albo nie.

    Nie podobna, tylko właśnie prozumienie stron. "Strony zgodnie
    oświadczają, że umowa o pracę zawarta ...., pomiędzy .... , ulega
    rozwiązaniu z dniem..."

    >Drugie pytanie to co mi grozi jesli porzucę pracę z dnia na dzień,wiem ze
    >chyba jest to gdzies wpisywane (na swiadectwie pracy?)

    Brzydkie świadectwo. Pracodawca może też podać Cię do sądu w związku
    ze stratami jakie poniósł przez Twoje zniknięcie.

    Jeszcze jeden drobiazg
    KP:
    § 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmuj?cy tydzień lub miesi?c
    albo ich wielokrotno?ć kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim
    dniu miesi?ca.

    Czyli jeżeli masz miesięczny okres wypowiedzenia, to składając
    wypowiedzenie 28 lutego pracujesz do końca marca, a jeżeli złożysz 3
    marca, to pracujesz do końca kwietnia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-02-17 12:24:43
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    Dzieki za odpowiedz,
    czyli w związku z tym obowiązuje mnie miesieczny okres wypowiedzenia.Czyli
    jak bym dał wypowiedzenie od następnego poniedziałku (24.02.2003) to wolny
    jestem dopiero 24 marca ?
    A czy mogę w tym okresie iść na urlop - bo jakos go musze wykorzystać
    przecież, czy też muszę przepracować ten okres koniecznie ?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 5. Data: 2003-02-17 12:44:23
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Feb 2003 13:24:43 +0100, "Pejter"

    >jak bym dał wypowiedzenie od następnego poniedziałku (24.02.2003) to wolny
    >jestem dopiero 24 marca ?

    Przeczytaj DO KOŃCA co napisałem.

    >A czy mogę w tym okresie iść na urlop - bo jakos go musze wykorzystać
    >przecież, czy też muszę przepracować ten okres koniecznie ?

    Jeżeli urlopu nie wykorzystasz proporcjonalnie (czyli ilość
    przepracowanych miesięcy u danego pracodawcy/12 x wymiar urlopu) to
    należy Ci się ekwiwalent.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-02-18 09:08:57
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > A czy mogę w tym okresie iść na urlop - bo jakos go musze wykorzystać
    > przecież, czy też muszę przepracować ten okres koniecznie ?

    mozesz odebrac urlop lub ekwiwalent urlopowy - zalezy jaksie dogadasz z
    obecnym pracodawca.
    co do "obliczonego" przez ciebie terminu wypowiedzenia to sprawdz w
    kalendarzu ale mi sie wydaje ze koniec marca to 31 a nie 24 :->

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 7. Data: 2003-02-18 19:06:44
    Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl>

    > Jeżeli urlopu nie wykorzystasz proporcjonalnie (czyli ilość
    > przepracowanych miesięcy u danego pracodawcy/12 x wymiar urlopu) to >
    należy Ci się ekwiwalent.

    Pracownik musi wziąc urlop podczas wypowiedzenia, jesli zażąda tego
    pracodawca.
    Pozdrawiam
    Ania