PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozmowa na Poczcie Polskiej

  • 31. Data: 2005-03-27 20:37:24
    Temat: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Co to jest wg Ciebie "firma państwowa"? Podaj kryteria i przykład.

    Czy Poczta Polska może być, czy szukać jeszcze?
    Kryteria? Firma (lub instytucja) działająca na rynku handlowym lub
    usługowym, pobierająca opłaty za towary lub usługi posiadająca zaplecze
    finansowe zapewnione przez państwo. Wysokość tych finansów nie jest
    zależna od wyników finansowych firmy lub instytucji.
    Firma prywatna różni się tym od państwowej, że może zbankrutować.

    Pitt

  • 32. Data: 2005-03-27 20:43:44
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d274g3$m0d$1@news.onet.pl vertret(at)op.pl <vertret @
    op.pl> pisze:

    Nie tracąc czasu na bezowocne dywagacje pozwól, że zacytuję: "jestem
    zwolennikiem sprywatyzowania wszystkiego".
    Znam znaczenie słowa "wszystko" i jego pochodnych.
    Czy jesteś za hurtową prywatyzacją sejmu, senatu, sądów, policji, armii,
    służby zdrowia, szkolnictwa itd.?
    Krótko - wszelkich organów i instytucji państwa i samego państwa?
    Pytam, bo chcę wykluczyć, że w tej i innych dyskusjach poruszamy się w
    obszarze urojeń, manii, obsesji, no - w każdym razie w obszarze logiki
    "innej" niż standardowo rozumiana?

    Jotte

  • 33. Data: 2005-03-27 20:51:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d275fb$6ul$1@news.onet.pl Piotr Przewłocki

> [...]
    > zależna od wyników finansowych firmy lub instytucji.
    > Firma prywatna różni się tym od państwowej, że może zbankrutować.
    Jeśli tak, to jak mogło dojść do upadku PGR-ów, kopalni, stoczni i innych
    "firm państwowych"?
    To właśnie o taką bulwarową pseudowiedzę mi chodziło.

    Jotte

  • 34. Data: 2005-03-27 20:55:09
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Czy jesteś za hurtową prywatyzacją sejmu, senatu, sądów, policji, armii,
    > służby zdrowia, szkolnictwa itd.?

    To i tu się podepnę...
    Dzień w którym sprywatyzują służbę zdrowia i PKP będzie dniem, kiedy na
    kolanach pójdę do Częstochowy (no, ewentualnie pojadę tym
    sprywatyzowanym pociągiem).

    Pitt

  • 35. Data: 2005-03-27 21:02:06
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d276gj$6ul$2@news.onet.pl Piotr Przewłocki

    > Dzień w którym sprywatyzują służbę zdrowia
    W tym dniu powinieneś zostać słusznie zlinczowany za opowiadanie się za tym
    pomysłem. ;)

    > i PKP będzie dniem, kiedy na
    > kolanach pójdę do Częstochowy (no, ewentualnie pojadę tym
    > sprywatyzowanym pociągiem).
    O pełznięciu na kolanach nie ma mowy, ale jeśli stwierdzisz, że rozsądniej
    jest jednak pojechać prywatną linią kolejową, to daj znać kiedy i którą (no
    bo przecież na pewno nie będzie jedna - monopol, fu!). Wezmę jaką "krzynkę"
    piwa i pojedziemy razem, jeśli nie masz nic przeciwko.

    Jotte

  • 36. Data: 2005-03-27 21:09:42
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Jeśli tak, to jak mogło dojść do upadku PGR-ów, kopalni, stoczni i innych
    > "firm państwowych"?
    > To właśnie o taką bulwarową pseudowiedzę mi chodziło.

    Znasz słowa brak wydajności, marnotrawstwo, złodziejstwo, związki
    zawodowe, postawa roszczeniowa, zadłużenie, konieczność rozwiązania
    problemu, prywatyzacja, sprzedaż?
    To złóż sobie je w sensowne zdanie i będziesz znać odpowiedź.
    A poza tym, skoro wiesz najlepiej (a Twoje wypowiedzi próbują mnie do
    tego przekonać), to napisz swoją wersję wydarzeń względem tych PGRów,
    kopalni, stoczni i innych a także napisz porównanie Poczty Polskiej z
    Servisco.
    A jak Ci sie nie chce, to idź spać. ;-)

    Pitt

  • 37. Data: 2005-03-27 21:10:55
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):

    [...]

    I jeszcze jedno...
    Napisz gdzie pracujesz, bo coś mi się wydaje...

    Pitt

  • 38. Data: 2005-03-27 21:17:28
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d277bs$34d$1@news.onet.pl Piotr Przewłocki

    Napisałeś:
    "Firma prywatna różni się tym od państwowej, że może zbankrutować."
    Jak dla mnie oznacza to, że firma państwowa wg Ciebie zbankrutować nie może.
    Stąd moje pytanie, cytuję:
    "Jeśli tak, to jak mogło dojść do upadku PGR-ów, kopalni, stoczni i innych
    "firm państwowych?"
    Proste?
    Jeśli tego nie chwytasz to idź spać, jutro będzie łatwiej ;))

    Jotte

  • 39. Data: 2005-03-27 21:20:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d277e5$34d$2@news.onet.pl Piotr Przewłocki

    > I jeszcze jedno...
    > Napisz gdzie pracujesz, bo coś mi się wydaje...
    Dobra, ale pod warunkiem, że napiszesz gdzie pracujesz i jak długo, bo coś
    mi się wydaje...

    Jotte

  • 40. Data: 2005-03-27 21:23:18
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Dobra, ale pod warunkiem, że napiszesz gdzie pracujesz i jak długo, bo coś
    > mi się wydaje...

    Nie ma problemu. Obecnie nigdzie.
    Więc, jak? Teraz Ty?

    Pitt