PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozmowa na Poczcie Polskiej

  • 21. Data: 2005-03-27 14:12:49
    Temat: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2005 15:20:52 +0200, WAM <n...@n...nopl.pl> napisał:

    > Prosze? :D

    No absórd.

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 22. Data: 2005-03-27 14:34:10
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 27 Mar 2005 16:12:49 +0200, "T.Omasz"
    <t...@f...pl> wrote:

    >No absórd.
    Acha. Jósz rozómnię.

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 23. Data: 2005-03-27 16:08:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d24huq$sie$1@news.onet.pl Piotr Przewłocki

    > Spodziewałaś się czegoś innego po państwowej firmie, gdzie wciąż panuje
    > przeświadczenie "czy się stoi, czy się leży 1500 się należy"?
    > Może kiedyś sprywatyzują tego kolosa na glinianych nogach. Ja pewnie
    > tego nie dożyję (mam 29 lat), ale może moje dzieci.
    A po co to prywatyzować?
    Wielu grupowiczów (choć z pewnością internauci nie są dla ogółu
    społeczeństwa grupą reprezentatywną w rozumieniu badań statystycznych)
    prezentuje naiwniutki podział na firmy państwowe, które są "be", i prywatne,
    które są, że "ho ho ho...".
    To dziecinny sposób postrzegania.
    Szczególnie charakterystyczny jest brak umiejętności zdefiniowania co to
    jest firma państwowa. Czy to firma:
    - w której właścicielem całości majątku jest państwo
    - w której właścicielem większości majątku jest państwo
    - firma, która korzysta z dotacji przyznawanych z budżetu państwa
    - inne kombinacje, inne rozwiązania?
    Osobiście uważam, że państwo jako instytucja, jest (może być) właścicielem
    jakiejś firmy na warunkach identycznych z dostępnymi innym podmiotom. Któż
    zabroni prywatnej firmie kupić, utworzyć, a więc posiadać i prowadzić inna
    firmę?
    Rozumiem, że wielu ludzi burzy się na myśl, że państwo korzysta do tego celu
    z funduszy pozyskiwanych w drodze siłowego zaboru mienia obywateli (zwanych
    na tę okolicznośc podatnikami), a który to proceder zwany jest płaceniem
    podatków.
    Jest w tym sporo racji, choć z pewnością nie 100 i nie 90%.
    No, ale już nie nie truję więcej i wracam do pytania, którym rozpocząłem ten
    post.
    Po co prywatyzować?
    Nie lepiej na rozsądnych warunkach otworzyć drogę konkurencji?
    Monopol jest deprawujący dla _każdego_ rodzaju działalności (vide MS ;)),
    zaś konkurencja rodzi potrzebę bezustannego rozwoju i poszukiwania nowych
    rozwiązań.

    Jotte

  • 24. Data: 2005-03-27 16:30:16
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d261ot$sal$1@news.onet.pl vertret(at)op.pl <vertret @
    op.pl> pisze:

    > jestem zwolennikiem
    > sprywatyzowania wszystkiego.
    Zaliż nie jest prawdą, iżeś Waść słusznie dziś podchmielił? ;)))

    Jotte

  • 25. Data: 2005-03-27 16:35:01
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Nąsęs. TPSA handluje impulsami elektrycznymi, które same wieją kędy chcą,
    > a Poczta Polska wozi listy, które hm, trzeba nosić.

    To, ze pewna ilosc ludzi jest potrzebna do wykonywania zadan nie oznacza, ze
    w chwili obecnej nie ma nadzatrudnienia. Nie wiem, jak z tym jest na
    Poczcie, ale sadzac po licznych innych panstwowych firmach nie da sie
    wykluczac, ze np. trzy osoby nie wykonuja pracy, ktora moglaby wykonywac
    jedna, gdyby osiagnieto normalna wydajnosc.

    BTW w ograniczonym zakresie listy da sie wozic przy okazji. Znam firme,
    ktora komunikuje sie miedzy trzema duzymi polskimi miastami, gdzie ma
    oddzialy. Trzeba przekazywac oryginaly papierowych dokumentow. Znalezli duza
    firme transportowa, ktorej kierowcy codziennie kursuja na odpowiednich
    trasach i dogadali sie z nimi - szybciej niz poczta i taniej niz firma
    kurierska.

    I.

  • 26. Data: 2005-03-27 20:03:07
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    > Po co prywatyzować?

    Aby konkretny człowiek (właściciel) odczuwał natychmiast w swojej kieszeni
    skutki takiej lub innej decyzji podjętej w firmie.

    vertret

  • 27. Data: 2005-03-27 20:18:37
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    > W wiadomości news:d261ot$sal$1@news.onet.pl vertret(at)op.pl <vertret @

    > Zaliż nie jest prawdą, iżeś Waść słusznie dziś podchmielił? ;)))

    Zapewne zgodzisz sie ze mna, że we współczesnym świecie każda czynność
    człowieka ma swoje skutki finansowe dla niego lub otoczenia.
    Wypadałoby więc, aby człowiek uważający sie za dorosłego i w pełni sił
    umysłowych odczuwał w swojej kieszeni skutki swoich czynów.
    Tylko w firmie państwowej ludzie dorośli i podobno w pełni władz umysłowych
    bezkarnie robia rózne eksperymenty, koszty których sa dzielone po równo na
    wszystkich obywateli.
    Ja sie na to nie godzę, ale jeżeli tobie to nie przeszkadza to pozwolisz, że
    sie twoją kasą pobawię. Dasz mi upoważnienie do twojego konta?

    vertret

  • 28. Data: 2005-03-27 20:18:41
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):

    [...]

> [...]
    > zaś konkurencja rodzi potrzebę bezustannego rozwoju i poszukiwania nowych

    Monopol deprawuje, owszem - i to bez względu na to, czy jest to
    budżetówka, czy firma prywatna.
    Konkurencja dwóch firm państwowych z jednej branży nie ma racji bytu, bo
    i tak nie muszą się starać o dobre wyniki finansowe. Wszak dostają
    pieniądze z budżetu bez względu na to, czy klient przyjdzie czy też nie
    z powodu np. złej obsługi.
    Generalnie połączenie słów konkurencyjność i państwowość (w tym
    kontekście) jest bez sensu.

    Pitt

  • 29. Data: 2005-03-27 20:25:34
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d274c8$hti$1@news.onet.pl Piotr Przewłocki

> [...]
    > i tak nie muszą się starać o dobre wyniki finansowe. Wszak dostają
    > pieniądze z budżetu bez względu na to, czy klient przyjdzie czy też nie
    Co to jest wg Ciebie "firma państwowa"? Podaj kryteria i przykład.

    Jotte

  • 30. Data: 2005-03-27 20:28:16
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d273j3$ake$1@news.onet.pl vertret(at)op.pl <vertret @
    op.pl> pisze:

    > Aby konkretny człowiek (właściciel) odczuwał natychmiast w swojej kieszeni
    > skutki takiej lub innej decyzji podjętej w firmie.
    A któż Ci naopowiadał, że właściciel firmy to zawsze jeden, konkretny
    człowiek? Rozumujesz kategoriami warzywniaka? (bez urazy dla właścicieli
    sklepów warzywno-owocowych; kto wie, czy sam nie otworzę kiedyś).

    Jotte