PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozmowa kwalifikacyjna - dziwne pytanie.

  • 11. Data: 2003-09-12 08:48:31
    Temat: Re: Rozmowa kwalifikacyjna - dziwne pytanie.
    Od: "m" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bjrs4h$4qf$1@inews.gazeta.pl...
    > Na rozmowie kwalifikacyjnej dostałem dziwne pytanie: "Jakie jest
    najdłuższe
    > słowo w języku angielskim?" Co ciekawe zadane było po angielsku "What is
    the
    > longest word in English language?"
    >
    > Domyślam się że to pytanie na inteligencje, nie na szukanie w słowniku,
    ale
    > nie wiem jaka jest odpowiedź.
    >
    > Ma ktoś może jakieś pomysły?
    > pozdr
    > AW

    Mysle ze poprostu chcieli zobaczyc jak sie zachowujesz gdy w waznej rozmowie
    (a taka jest rozmowa kwalifikacyjna) dostajesz pytanie na ktore nie znasz
    odpowiedzi (gdybys znal to zadali by Ci nastepne).

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2003-09-12 09:06:21
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "m" <m...@p...onet.pl> wrote in

    /ciach.../

    > Mysle ze poprostu chcieli zobaczyc jak sie zachowujesz gdy w waznej
    > rozmowie (a taka jest rozmowa kwalifikacyjna) dostajesz pytanie na
    > ktore nie znasz odpowiedzi (gdybys znal to zadali by Ci nastepne).

    Oczywiscie, to chyba jedyne wyjasnienie ! A co do samego tematu :

    http://www.wikipedia.org/wiki/Longest_word_in_Englis

    polecam zerknac na nazwe wirusa mozaikowego :-))

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 13. Data: 2003-09-12 13:40:00
    Od: Bartek <b...@o...pl>

    Moze tez byc: "Eternity" ze wzgledu na czas ;-)

    pozdr.
    Bartek

  • 14. Data: 2003-09-13 02:38:53
    Temat: trafnosc przewidywan kompetencji
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Kamil" <b...@g...pl> writes:

> [...]
    > grobowa cisza.
    >
    > Ale tak naprawde tylko domorosli psychologowie i amatorzy w ten sposob
    > sprawdzaja inteligencje (Jednym pytaniem bez sensu sie nie da (sic!) ). Nie
    > da sie tez sprawdzic zachowania i predyspozycji osobowosciowych na
    > podstwaie kilku dziwnych pytan.
    >
    > Mam nadzieje, ze sa jednak tacy, ktorzy maja troche rozsadku i nie zadaja
    > takich bezsensu pytan(eufemistycznie zwanymi podchwytliwym, a tak naprawde
    > glypimi), a jesli juz zadaj, to maja te swiadomosc, ze oceny wyrobione na
    > ich podstawie oceny nie sa ani trafne, ani rzetelne

    Jesli chodzi o trafnosc przewidywan cudzych komptenecji, to idzie jak
    nastepuje (zaczerpniete z podrecznika psychologii spolecznej):

    wskaznik korelacja z efektywnoscia pracy
    1. standaryzowane testy zdolnosci .53
    2. praca w okresie probnym .44
    3. sprawdzenie referencji kandydata .26
    4. uprzednie doswiadczenie .18
    5. wywiad z kandydatem .14
    6. stopnie akademickie .11
    7. liczba szkolen .10
    8. zainteresowanie praca .10
    9. wiek kandydata -.01

    To sa dane potwierdzone wielokrotnymi badaniami.

    Tymczasem w rzeczywistosci kladzie sie najwiekszy nacisk na
    rozmowe kwalifikacyjna i podlug niej ocenia.
    niektore duze firmy robia testy i to jest wlasciwy kierunek.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 15. Data: 2003-09-13 10:35:13
    Temat: Re: trafnosc przewidywan kompetencji
    Od: "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisal w wiadomosci
> [...]
    [...]

> [...]
    > rozmowe kwalifikacyjna i podlug niej ocenia.
    > niektore duze firmy robia testy i to jest wlasciwy kierunek.

    Dodatkowo testy maja jedna wielka zalete: sa uczciwe wobec kandydatów, nie
    ma mozliwosci odrzucenia dobrego kandydata na podstawie zle sformatowanego
    CV.

    --
    pozdrawiam
    Jaroslaw Wiechecki