PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop okolicznościowy-ślub siostry?

  • 1. Data: 2003-05-30 10:58:12
    Temat: urlop okolicznościowy-ślub siostry?
    Od: "Ari" <a...@N...gazeta.pl>

    Czy przysługuje mi dzień wolny od pracy (piątek) z okazji slubu mojej
    siostry. Nie jestem pewna, czy ten jeden dzień o którym mowa w Kodeksie
    Pracy dotyczy własnie takiego przypadku?

    Dzieki za odpowiedź

    Ari

  • 2. Data: 2003-05-30 20:53:38
    Temat: Re: urlop okolicznościowy-ślub siostry?
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Ari" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > siostry. Nie jestem pewna, czy ten jeden dzień o którym mowa w Kodeksie
    > Pracy dotyczy własnie takiego przypadku?

    NIE
    tzn. tak mi sie wydaje, ale jutro żona sprawdzi to dam szczegóły
    na twój na 100%% tak

  • 3. Data: 2003-05-30 21:23:56
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 30 May 2003 10:58:12 +0000 (UTC), "Ari"
    <a...@N...gazeta.pl> zakodował:

    >Czy przysługuje mi dzień wolny od pracy (piątek) z okazji slubu mojej
    >siostry.

    Rozporzadzenie w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecnosci w
    pracy oraz udzielania pracownikom zwolnien od pracy:
    § 15. Pracodawca jest obowi?zany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmuj?cy:
    1) 2 dni - w razie ?lubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka
    albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca,
    matki, ojczyma lub macochy,
    2) 1 dzień - w razie ?lubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu
    jego siostry, brata, te?ciowej, te?cia, babki, dziadka, a także innej
    osoby pozostaj?cej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpo?redni?
    opiek?.

    > Nie jestem pewna, czy ten jeden dzień o którym mowa w Kodeksie
    >Pracy dotyczy własnie takiego przypadku?

    A gdzie jest mowa o tym w KP, bo jakoś nie mogę znaleźć??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-05-30 22:00:54
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Czy przysługuje mi dzień wolny od pracy (piątek) z okazji slubu mojej
    > siostry. Nie jestem pewna, czy ten jeden dzień o którym mowa w Kodeksie
    > Pracy dotyczy własnie takiego przypadku?

    Ponieważ w naszym pięknym kraju nawet prawnicy twierdzą, że nie prawo
    określa, jak należy postąpić lecz tzw. "praktyka" - w Twoim przypadku
    jest podobnie - jażeli pracodawca jest normalny, to wolne dostaniesz -
    jeżeli nie - jedynie Twój własny pogrzeb mógłby usprawiedliwić nieobecność.
    Jeżeli możesz, nie odwołuj się do zapisu kodeksowego w celu "uwolnienia"
    na ślub siostry - nikt nie lubi jak się na niego wyrusza z kodeksem.
    Czy pytałaś o wolne, podając prawdziwą przyczynę?

    Pzdr: Dogbert