PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rekrutację czas zacząć

  • 1. Data: 2009-06-23 08:59:51
    Temat: Rekrutację czas zacząć
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

    No i zaczęło się. Szukam pracownika, programisty. Dałem ogłoszenie, na które
    ludzie zaczęli odpowiadać i przysyłać CV. Dzwonimy, żeby się umówić na
    spotkanie, uzgadniamy terminy. Dzisiaj był jeden termin, o 10.30. Oczywiście
    gościa ani śladu. po 20 minutach dzwonimy do niego, czy mamy jeszcze czekać
    (wiadomo, pogoda fatalna, korki, różne takie), a on mówi, że jednak nie
    przyjdzie na rozmowę. Czy to jest poważne?
    Była taka strona, która opisywała fatalnych pracodawców, nie ma przypadkiem
    takiej, gdzie można opisywać nierzetelnych pracowników, którzy sobie jaja
    robią?

    Pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-06-23 09:31:55
    Temat: Re: Rekrutację czas zacząć
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Była taka strona, która opisywała fatalnych pracodawców, nie ma
    > przypadkiem takiej, gdzie można opisywać nierzetelnych pracowników, którzy
    > sobie jaja robią?

    Ochrona danych osobowych to uniemożliwia. O ile dane o firmach są
    powszechnie dostępne, to dane osobowe są zastrzeżone.
    BTW - podaj namiar na to ogłoszenie jeżeli jest dostępne w necie.

    Pozdrrrr... Reksio

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4179
    (20090622) __________

  • 3. Data: 2009-06-23 09:39:12
    Od: "Adam" <1...@o...pl>

    "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> wrote in message
> [...]
    > które ludzie zaczęli odpowiadać i przysyłać CV. Dzwonimy, żeby się umówić
    > na spotkanie, uzgadniamy terminy. Dzisiaj był jeden termin, o 10.30.

    Tak to jest, ja od prawie 4 miesiecy jestem bezrobotny i moze dlatego na to
    inaczej patrze.
    Ludzie nie szanuja pracy, to ze czesc z nich zarabia po 1000zl a prezez
    bierze 20000 miesiecznie to juz inna sprawa, ale mysle ze brak szacunku jest
    na kazdym kroku widoczny. I niestety czasami jest to po stronie pracodawcy a
    czasami pracownika. Wszystko zalezy od czlowieka (no moze prawie wszystko)

    pozdr
    A.

  • 4. Data: 2009-06-23 09:51:18
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Wojciech Kulesza" <

> [...]
    > jeszcze czekać (wiadomo, pogoda fatalna, korki, różne takie), a on mówi,
    > że jednak nie przyjdzie na rozmowę. Czy to jest poważne?

    Nie jest absolutnie poważne, ale to niestety nagminne wśród obecnej "złotej
    młodzieży". Praktycznie przy każdej rekrutacji znajdą się 3-4 perełki na 10,
    które w ten sposób postępują.
    A bywało u nas i tak, że kandydat (wydawałoby się normalny i na poziomie)
    był już wybrany, wszystko było ustalone, miał przyjść do pracy konkretnego
    dnia, ale nie dość, że nie przyszedł, to jeszcze nie poinformował. A na
    telefon z pytaniem "Czy coś się stało?" odpowiedział "Yyy, no bo ja w
    międzyczasie znalazłem inną pracę". No super, ale wypadałoby chyba zadzwonić
    i poinformować. Niestety - koleś nie był w stanie pojąć tak prostej zasady
    (aż szkoda, że umowa nie była jeszcze podpisana ;-).

    E.

  • 5. Data: 2009-06-23 10:07:55
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 23, 11:51 am, "Emka" <e...@o...eu> wrote:

    > miał przyjść do pracy konkretnego dnia, ale nie dość, że nie przyszedł,
    (...)
    > (aż szkoda, że umowa nie była jeszcze podpisana ;-).

    Jego chamstwo to jedno, ale nie podpisując umowy i twierdząc że "miał
    przyjść" też najlepszego świadectwa firmie nie wystawiasz. Nie
    zapominaj, że umowa o pracę musi być zawarta na piśmie.

    --
    mihau

  • 6. Data: 2009-06-23 10:19:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-23, mihau <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Jego chamstwo to jedno, ale nie podpisując umowy i twierdząc że "miał
    > przyjść" też najlepszego świadectwa firmie nie wystawiasz. Nie
    > zapominaj, że umowa o pracę musi być zawarta na piśmie.

    No ale umowę się zawiera "najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy".
    Skąd wiesz, że tak nie miało się właśnie stać?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-06-23 10:26:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    > (aż szkoda, że umowa nie była jeszcze podpisana ;-).

    Czyli nie miał obowiązku przychodzić do pracy.
    Zresztą nawet gdyby była podpisana to też wiele muz zrobić nie można.
    Porzucił pracę i tyle, dla kogoś kto pracuje kilka lat to może być jakiś
    problem w świadectwie pracy, ale dla kogoś kto pracuje kilka dni lub
    nawet wcale to pikuś.

  • 8. Data: 2009-06-23 10:27:07
    Od: "Jacek K." <j...@o...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-06-23, mihau <m...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No ale umowę się zawiera "najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy".
    > Skąd wiesz, że tak nie miało się właśnie stać?

    Najpóźniej a więc można wcześniej :-)
    Skoro firmie zależy na pozyskanym pracowniku to może zaproponować
    podpisanie umowy w momencie zakończenia rekrutacji czyli zazwyczaj około
    miesiąca przed rozpoczęciem pracy.
    Nie usprawiedliwiam gościa ale sytuacje bywają różne. Podejście
    niektórych firm jest całkowicie rozbrajające i pozbawiające wszelkich
    skrupułów.

    Jacek

  • 9. Data: 2009-06-23 10:35:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek K. pisze:

> [...]
    > Nie usprawiedliwiam gościa ale sytuacje bywają różne. Podejście
    > niektórych firm jest całkowicie rozbrajające i pozbawiające wszelkich

    Zgadzam się, jak firmie zależy, to powinna wcześniej podpisać umowę.
    Jeśli tego nie robi, to nic dziwnego, że pracownik w międzyczasie szuka
    czegoś innego i nieraz znajduje.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-06-23 10:50:25
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał

    > Jego chamstwo to jedno, ale nie podpisując umowy i twierdząc że "miał
    > przyjść" też najlepszego świadectwa firmie nie wystawiasz. Nie
    > zapominaj, że umowa o pracę musi być zawarta na piśmie.

    Oczywiście, ale nie ma przecież obowiązku zawierania tej umowy w dniu
    rekrutacji.

    E.