PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rekrutacja w jezykach obcych

  • 1. Data: 2005-08-17 07:28:18
    Temat: Rekrutacja w jezykach obcych
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Jak to sie ma do polskiego prawa, konkretnie do Ustawy o jezyku polskim?
    Rekrutacja - czyli ogloszenia o poszukiwaniu kandydatow do pracy w wersji
    wylacznie obcojezycznej, po drugie - rozmowy kwalifikacyjne w jezyku obcym.

  • 2. Data: 2005-08-17 08:35:59
    Temat: Re: Rekrutacja w jezykach obcych
    Od: Rjak <r...@o...pl>

    w <news:dduoul$8j0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Efendi napisał(a):

    > Jak to sie ma do polskiego prawa, konkretnie do Ustawy o jezyku
    > polskim? Rekrutacja - czyli ogloszenia o poszukiwaniu kandydatow

    Jak sie ma do prawa nie wiem.

    > do pracy w wersji wylacznie obcojezycznej, po drugie - rozmowy
    > kwalifikacyjne w jezyku obcym.

    Ja to interpretuje jako element sprawdzenia znajomosci jezyka i pozyteczne sito
    na dzien dobry.

  • 3. Data: 2005-08-17 08:50:41
    Od: mf <m...@S...pl>

    Efendi napisał(a):
> [...]
    > wylacznie obcojezycznej, po drugie - rozmowy kwalifikacyjne w jezyku obcym.

    Rekrutacje możesz robić jaką tylko chcesz. To wymysł PRACODAWCY na
    znalezienie pracownika i od niego zależy czy ma być przeprowadzona w
    języku obcym czy nie.

    --
    mf
    http://www.BiznesForum.pl <-- Zapraszam na forum o biznesie!

  • 4. Data: 2005-08-17 10:28:11
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "mf" <m...@S...pl> napisał w wiadomości
    Rekrutacje możesz robić jaką tylko chcesz. To wymysł PRACODAWCY na
    znalezienie pracownika i od niego zależy czy ma być przeprowadzona w
    języku obcym czy nie.

    Widzę, że tu nie ma żadnego prawnika i nikt mi nie udzieli sensownej
    odpowiedzi. Wszyscy się cieszą, że mają robotę nawet jeśli we własnym kraju
    muszą używać obcego języka. Nie mam nic przeciwko temu, ale uważam, że w
    dziedzinie rekrutacji powinny wytworzyć się dobre obyczaje i powinno się
    przynajmniej informować o tym, że rozmowa kwalifikacyjna będzie w obcym
    języku, dodajmy jeszcze przez telefon z zagranicą. Osobiście spotkał mnie
    taki przypadek i byłem trochę zaskoczony i trochę nie przygotowany.
    Ustawa o języku polskim mówi coś o prawie pracy, chciałbym wiedzieć o co w
    tym chodzi. Nie podoba mi się zamieszczanie obcojęzycznych ogłoszeń w
    prasie, w przypadku jeśli świadczenie pracy ma się odbywać na terytorium
    Polski. Ustawa przewiduje np. kary za używanie wyłącznie obcojęzycznych
    określeń (w reklamie na przykład).

  • 5. Data: 2005-08-17 10:44:07
    Od: Rjak <r...@o...pl>

    w <news:ddv3g9$b9c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Efendi napisał(a):

    > Osobiście spotkał mnie
    > taki przypadek i byłem trochę zaskoczony i trochę nie przygotowany.

    Jesli sie umie jezyk to nie ma sie co przygotowywac. A chodzilo o to, by sie
    przyjrzec reakcji kandydatow.

> [...]
    > prasie, w przypadku jeśli świadczenie pracy ma się odbywać na terytorium
    > Polski. Ustawa przewiduje np. kary za używanie wyłącznie obcojęzycznych

    To nie jest reklama. Patrzac z punktu widzenia pracodawcy, ktos, kto nie
    zrozumie ogloszenia nie bedzie aplikowal na tamto stanowisko.

  • 6. Data: 2005-08-17 10:46:06
    Od: "locke" <l...@p...wiggin.com>

    Użytkownik "Efendi" <f...@r...di> napisał w wiadomości

> [...]
    > prasie, w przypadku jeśli świadczenie pracy ma się odbywać na terytorium
    > Polski. Ustawa przewiduje np. kary za używanie wyłącznie obcojęzycznych

    No to nie odpowiadaj na takie ogłoszenia. Jeśli w pracy będzie ci potrzebna
    znajomość języka obcego, to chyba ogłoszenie w tym jezyku też powinieneś
    umieć przeczytać. A jak nie znasz obcych języków to pracuja tam, gdzie taka
    znajomość nie jest wymagana.

  • 7. Data: 2005-08-17 11:17:08
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Rjak" <r...@o...pl> napisał :
    > Jesli sie umie jezyk to nie ma sie co przygotowywac. A chodzilo o to, by
    sie
    > przyjrzec reakcji kandydatow.

    Ty dobrze umiec jezyk polski i dobrze mowic.

    > To nie jest reklama. Patrzac z punktu widzenia pracodawcy, ktos, kto nie
    > zrozumie ogloszenia nie bedzie aplikowal na tamto stanowisko.

    Jestes prawnikiem? Niech w tej kwestii wypowie sie prawnik.

  • 8. Data: 2005-08-17 11:19:54
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "locke" <l...@p...wiggin.com> napisał :

> [...]
    > znajomość języka obcego, to chyba ogłoszenie w tym jezyku też powinieneś
    > umieć przeczytać. A jak nie znasz obcych języków to pracuja tam, gdzie

    Przeczytac umiem, ale pierwszy raz w zyciu mialem na rozmowie
    kwalifikacyjnej rozmowe przez telefon glosnomowiacy z USA. W sumie to mam
    zastrzezenia bardziej do wymijajacej odpowiedzi pracodawcy w kwestii nie
    przyjecia mnie. Podano mi bezsensowne powody. Nie ma u nas dobrych obyczajow
    w tych sprawach. Jestesmy dzicz.

  • 9. Data: 2005-08-17 11:26:41
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >sie
    >
    >Ty dobrze umiec jezyk polski i dobrze mowic.

    >Jestes prawnikiem? Niech w tej kwestii wypowie sie prawnik.

    No i co to Ci da jeśli nawet okaże się to niezgodne z prawem?
    Pójdziesz do sądu, bo ktoś nie chciał dodatkowo marnować swojego i
    Twojego czasu? Celem rekrutacji było znalezienie pracownika, który zna
    jakiś określony język obcy.
    Zamiast marnować czas swój i rekrutujących poświęć go na naukę języka
    obcego. Ja bym tak zrobił.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 10. Data: 2005-08-17 11:28:34
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Efendi <f...@r...di> wrote:

    > Ty dobrze umiec jezyk polski i dobrze mowic.

    Ty chyba za to po angielsku nie za bardzo skoro Cie zaskoczyla
    taka rekrutacja. Po co wiec wysylales CV?

    > Jestes prawnikiem? Niech w tej kwestii wypowie sie prawnik.

    Wiec zadaj to pytanie na wlasciwej grupie.

    --
    Przemysław Maciuszko