PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rekrutacja w jezykach obcych

  • 11. Data: 2005-08-17 11:31:10
    Temat: Re: Rekrutacja w jezykach obcych
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Przeczytac umiem, ale pierwszy raz w zyciu mialem na rozmowie
    >kwalifikacyjnej rozmowe przez telefon glosnomowiacy z USA. W sumie to mam
    >zastrzezenia bardziej do wymijajacej odpowiedzi pracodawcy w kwestii nie
    >przyjecia mnie. Podano mi bezsensowne powody. Nie ma u nas dobrych obyczajow
    >w tych sprawach. Jestesmy dzicz.

    W jakich krajach istnieje zwyczaj podawania prawdziwego powodu
    odrzucenia kandydata? Z ciekawości pytam.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 12. Data: 2005-08-17 13:30:35
    Od: "locke" <l...@p...wiggin.com>

    Użytkownik "Efendi" <f...@r...di> napisał w wiadomości

> [...]
    > zastrzezenia bardziej do wymijajacej odpowiedzi pracodawcy w kwestii nie
    > przyjecia mnie. Podano mi bezsensowne powody. Nie ma u nas dobrych

    Więc widocznie trafiłeś na mało cywilizowaną firmę. I nie pisz, że MY mamy
    dzicz, bo rozmowa była z USA, a nie z np. Krakowem. Czyli to ONI mają dzicz.

  • 13. Data: 2005-08-17 13:31:48
    Od: "locke" <l...@p...wiggin.com>

> [...]
    > zastrzezenia bardziej do wymijajacej odpowiedzi pracodawcy w kwestii nie
    > przyjecia mnie. Podano mi bezsensowne powody. Nie ma u nas dobrych

    A co do przyczyn odrzucenia twojej osoby - pracodawca nie musi w ogóle
    podawać przyczyny. Po prostu - nie spełniałeś wymagań w takim stopniu, w
    jakim pracodawca tego oczekiwał, lub też w stopniu mniejszym niż inny
    kandydat.

  • 14. Data: 2005-08-17 16:18:37
    Od: Trociu <t...@a...ict.pwr.wroc.pl>

    On 2005-08-17, Efendi wrote:
    > Jak to sie ma do polskiego prawa, konkretnie do Ustawy o jezyku polskim?
    > Rekrutacja - czyli ogloszenia o poszukiwaniu kandydatow do pracy w wersji
    > wylacznie obcojezycznej, po drugie - rozmowy kwalifikacyjne w jezyku obcym.

    Byl sobie kiedys taki polski film. Tytulu teraz nie wspomne. Jedna scenka
    pasuje z niego dokladnie do Twojego pytania:

    Biuro jakiejs firmy. Tlum kobiet aplikujacych na stanowisko sekretarki w
    oddziale wloskiej firmy. Wychodzi kierownik i prosi po wlosku o przejscie do
    innego pokoju. Reakcja kobiet (z wyjatkiem jednej) zerowa.

    Moze po to masz to ogloszenie po angielsku.

    --
    Plain-text over all!!!
    /**********/

  • 15. Data: 2005-08-17 19:46:07
    Temat: Re: Rekrutacja w jezykach obcych (OT mały)
    Od: "@nn" <jurek@post>

    Użytkownik "Trociu" <t...@a...ict.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndg6osi.2a5p.trociu@autonom.ict.pwr.wroc.pl.
    ..

> [...]
    > przejscie do
    > innego pokoju. Reakcja kobiet (z wyjatkiem jednej) zerowa.

    Hi, hi... był faktycznie taki film :) - tez nie pamiętam tytułu, ale
    (chyba) Ewa Kasprzyk grała tę kobietę która zareagowała :))
    Ania
    --
    *~*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*~*
    *~*~* Chcesz zagrać? Szukaj na Kurniku: jainaproudmoore *~*~*

  • 16. Data: 2005-08-17 19:46:22
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 17-08-2005 o 21:46:07 @nn <jurek@post> napisał:

    > Hi, hi... by? faktycznie taki film :) - tez nie pami?tam tytu?u, ale
    > (chyba) Ewa Kasprzyk gra?a t? kobiet? która zareagowa?a :))
    > Ania

    OIDP "Komedia małżeńska", a kloszarda grał Zdzisław Wardejn. Kto grał męża
    kobiety? :)

  • 17. Data: 2005-08-17 19:57:42
    Temat: Re: Rekrutacja w jezykach obcych (OT maĹ?y)
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.svn3vkap5qeugg@donkichot...

    > OIDP "Komedia małżeńska", a kloszarda grał Zdzisław Wardejn. Kto
    > grał męża kobiety? :)

    Englert.

    P.S. Wez ty sobie czytnik ustaw bo tego sie nie da czytac.

    m.

  • 18. Data: 2005-08-17 20:00:49
    Od: Andrzej Krasuski <a...@a...pl>

    Użytkownik Efendi napisał:
> [...]
    > wylacznie obcojezycznej, po drugie - rozmowy kwalifikacyjne w jezyku obcym.

    No tak... To już lepiej niech ten Węgier/Niemiec/Francuz/Ktokolwiek
    polskiego się nauczy, zamiast wymagać, żeby mu potencjalny pracownik po
    angielsku mówił... Bo to, że chce dać zarobić jakiemuś Polakowi w
    Polsce wcale go nie zwalnia z obowiązku posługiwania się naszą mową
    ojczystą..

    Efendi, a głowa nie boli od upadku? Chcesz mnie przekonać, że jeżeli mi
    napiszesz w CV, że świetnie mówisz po angielsku, to ja mam w ciemno
    uwierzyć? I co potem? Ja na ten przykład szukam programistów, którzy
    sobie poradzą w codziennej pracy, a codzienna praca, to komunikowanie
    się z ludźmi - amerykańska korporacja dostarcza sprzęt, centrum
    zgłoszeniowe w Budapeszcie, wdrożeniowiec z RPA, support z UK, sprzedają
    to Polacy dla Klienta w Sztokholmie.. Rozumiesz klimat? Jeżeli jesteś
    zaskoczony(a), że ktoś się do Ciebie odezwał po angielsku przez telefon,
    to wybacz - oznacza to tylko tyle, że szukam kogoś zupełnie innego i
    szkoda naszego czasu na dalszą rozmowę. Jeżeli "kiedyś się nauczysz",
    to spróbuj wtedy, teraz po prostu się nie nadajesz.

    Pozdrawiam
    Andrzej Krasuski
    PS. Naprawdę szukam programistów :-)

  • 19. Data: 2005-08-17 20:08:29
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 17-08-2005 o 21:57:42 magia <m...@g...pl> napisał:

    > Englert.

    Dziękuję.

    > P.S. Wez ty sobie czytnik ustaw bo tego sie nie da czytac.

    Nie czytaj na siłę w ISO poprawnie zadeklarowanego UTF-8, i nie bedzie
    problemu.
    http://evil.pl/pip/OE.html
    "Stosuj domyślne kodowanie do wszystkich PRZYCHODZĄCYCH wiadomości" - to
    bezsens.

  • 20. Data: 2005-08-17 20:10:41
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Wed, 17 Aug 2005 21:57:42 +0200 "magia" <m...@g...pl> wrote:

    > Englert.
    >
    > P.S. Wez ty sobie czytnik ustaw bo tego sie nie da czytac.

    lookoutem może sie nie da...

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066