PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rekrutacja - testy psychologiczne

  • 1. Data: 2005-08-23 12:28:10
    Temat: Rekrutacja - testy psychologiczne
    Od: martinez <m...@g...pl>

    Czy mam prawo domagać się od firmy przeprowadzającej rekrutację
    wyników testów psychologicznych, którym zostałem poddany?

    pzdr
    martinezz

  • 2. Data: 2005-08-23 12:42:52
    Temat: Re: Rekrutacja - testy psychologiczne
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "martinez" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mam prawo domagać się od firmy przeprowadzającej rekrutację
    > wyników testów psychologicznych, którym zostałem poddany?

    Masz. A firma ma prawo Ci tego odmówić.

    pozdr.
    m.

  • 3. Data: 2005-08-23 12:57:38
    Od: "kantor" <k...@z...olsztyn.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości

    > Masz. A firma ma prawo Ci tego odmówić.

    ROTFL

    pozdrawiam
    kantor

  • 4. Data: 2005-08-23 13:00:02
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Masz. A firma ma prawo Ci tego odmówić.

    Naprawdę?
    A co z - wybacz wyświechtany frazes - etyką zawodową psychologa, która
    z tego co słyszałem nakazuje poinformować badanego w sposób zrozumiały i
    wyczerpujący o celu i sposobie badania, tudzież udostępnić wyniki?

    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-08-23 13:05:53
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z tego co słyszałem nakazuje poinformować badanego w sposób zrozumiały i
    > wyczerpujący o celu i sposobie badania, tudzież udostępnić wyniki?

    Zgadza się. Rozmawiamy jednak o "prawie" czy o "etyce"?

    pozdr.
    m.

  • 6. Data: 2005-08-23 13:07:44
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

> [...]
    > z tego co słyszałem nakazuje poinformować badanego w sposób zrozumiały i
    > wyczerpujący o celu i sposobie badania, tudzież udostępnić wyniki?

    BTW: a co zrobi kandydat, kiedy dowie się, że ma np. wysokie napięcie
    ergiczne? albo wysoką schizotymię? albo niską otwartość na doświadczenia?

    pozdr.
    m.

  • 7. Data: 2005-08-23 13:09:52
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Zgadza się. Rozmawiamy jednak o "prawie" czy o "etyce"?

    Niebo gwiaździste nade mną, a ups... nie, to nie to.
    Jesteś w branży, więc pewnie wiesz lepiej. Ale jeśli rzeczywiście nie ma
    prawnego obowiązku udostępnienia w/w to jestem zdziwiony i uważam ten
    brak za poważne niedopatrzenie.

    Zbyszek

  • 8. Data: 2005-08-23 13:18:19
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    > Niebo gwiaździste nade mną, a ...

    ... prawo moralne we mnie? :) A postulat o nierozpoznawalności świata
    ludzkimi - ułomnymi zmysłami znasz? :) Bo to prawo moralne w dość prostej
    linii wywodzi się z owego postulatu. Tak mi się zdaje przynajmniej.

    > Ale jeśli rzeczywiście nie ma
    > prawnego obowiązku udostępnienia w/w to jestem zdziwiony i uważam ten
    > brak za poważne niedopatrzenie.
    może to jakiś kant? ;-)

    pozdr.
    m.

  • 9. Data: 2005-08-23 13:19:54
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):
    > Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > BTW: a co zrobi kandydat, kiedy dowie się, że ma np. wysokie napięcie
    > ergiczne? albo wysoką schizotymię? albo niską otwartość na doświadczenia?

    Nie wiem, co zrobi nie jest to mój problem, ale pogóglałem sobie - bo
    możliwość odmowy dostępu do wyników badania, którego się było obiektem
    nie mieściła mi się w głowie - i o to co mi wyszło:
    Ustawa z dnia 8 czerwca 2001 r. Dz.U. Nr 73 poz.763

    "Art. 12. 1. Podjęcie usług psychologicznych następuje za zgodą osoby
    (klienta) lub grupy osób (klientów) stanowiących podmiot diagnozowania i
    oddziaływania psychologicznego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3."
    "Art. 13. 1. *Psycholog poinformuje* klienta o celu postępowania, jego
    przebiegu, wynikach i sposobie ich udostępniania oraz powinien uzyskać
    akceptację planowanych czynności."

    Łel?

    Zbyszek

  • 10. Data: 2005-08-23 13:22:16
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > może to jakiś kant? ;-)

    Najwyraźniej, bo w świetle prawa psycholog ma obowiązek jw. PP podałem w
    innym @. Czyli nie jest z nim (prawem polskim) tak źle.

    Zbyszek